Colin's 31 ülkede 529 mağazaya ulaştı!
Colin´s Satış ve Pazarlama Direktörü Necati Özdoğan Colin's'in 31 ülkede 529 mağazaya ulaştıklarını belirtti
RUSYA´DA en çok bilinen ilk 10 marka arasında liderliğe ulaşan Colin´s artık şansını Avrupa kıtasında da deneyecek. Tüketicilere `vov´ dedirtecek fiyat etiketleri sunarak 31 ülkede 529 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Colin´s Satış ve Pazarlama Direktörü Necati Özdoğan, Avrupa´ya açılmak için Birmingham-Londra arasındaki küçük yerleşim birimlerinde test mağazaları açacaklarını açıkladı. Özdoğan, 2015´e kadar 1.5 milyar dolarlık ciro hedefine ulaşmada en büyük katkıyı Avrupa ve Doğu Avrupa´nın sağlayacağını da belirtti
Rusya pazarında en çok bilinen ilk 10 marka arasında ilk sıraya yerleşen ve denimde ABD´li rakiplerini bile geride bırakmayı başaran Colin´s, rotasını Avrupa kıtasına çevirdi. Avrupa pazarına girmek İngiltere ve Almanya´yı mercek altına alan Colin´s perakendeci rakiplerinin aksine Londra ya da Berlin´de mağaza açmak yerine önce Birmingham-Londra arasındaki küçük yerleşim birimlerinde tüketicinin tepkisini test edecek, altyapısını kurduktan sonra 2011´den itibaren de `Avrupa´lı olacak.
Şu anda 31 ülkede 529 mağazayla faaliyet gösterdiklerini, 2015´e kadar ise 50 ülkede 1.500 mağazaya ulaşmayı planladıklarını söyleyen Colin´s Direktörü Necati Özdoğan, "5 yıl içinde son 2 yıldır olduğu çift haneli büyüme hedefliyoruz. Büyümemize en büyük katkıyı da Avrupa ve Doğu Avrupa yapacak" dedi. Rusya, Ukrayna ve Türkiye´yi `hub´ olarak belirlediklerini ve bundan sonra Colin´s´in operasyon alanının Avrupa, Doğu Avrupa ile Kuzey Afrika olacağına dikkat çeken Özdoğan, "Avrupa için İngiltere ve Almanya´da testlere başladık. Direkt Londra´da mağaza açmak yerine önce küçük şehirlerde tüketicinin tepkilerini ölçeceğiz, gümrükleme, lojistik, altyapı sorunlarını çözeceğiz. Avrupa´da 1 mağaza açarak operasyon yürütülmez. Bu test sırasında 10-15 mağazalı zincirleri de alarak büyümeye sıcak bakıyoruz, çok da talep geliyor" dedi.
Rusya genelinde 68 şehirde 155 mağazaya, Ukrayna´da 23 şehirde 73 mağazaya ulaştıklarını bu başarıyı da `mağaza açmadan önce orada yaşa´ planıyla kazandıklarını vurgulayan Özdoğan, şunları söyledi:
"Bir pazara gireceğimiz zaman önce elemanlarımızı bir süre orada yaşatıyoruz. Tüketici davranışları, pazarın yapısı, mevsimsel özellikler her şeyi gözlemliyorlar ona göre operasyona başlıyoruz. Şirketimizde 16 farklı milliyet çalışıyor."
5 yıllık hedef içinde Doğu Avrupa´nın da büyüme planları arasında ilk sırada yer aldığını aktaran Özdoğan, "Diğer pazarlardan farklı olarak burada A ve A+ gelir grubuna bizim markamıza kaydı. 100 euroluk jeanleri 60-70 euroya almak, 15 euroya tişört, 20 euroya trend gömlek bulmak onlara çok cazip geldi. Bulgaristan´da ikinci, Romanya´da ilk mağazayı açıyoruz. Ayrıca Kuzey Afrika´da ise Eylül´de Libya´daki mağazamız açılıyor" değerlendirmesini yaptı.
Marka olarak 150-200 euroluk ünlü markaların ürünlerini `ulaşılabilir´ fiyat seviyesinde sunduklarını, `psikolojik fiyatı´ yakaladıklarını aktaran Özdoğan şöyle devam etti: "Ürünü müşteri beğendikten sonra fiyat etiketini çevirdiğinde `vov´ dedirtecek psikolojik fiyat seviyesini yakaladık. Onun avantajını kullanıyoruz."
Manej kirasının karşılığını verdi ayda 150 bin müşteri geliyor
KIZIL Meydan ile Kremlin yakınında, metronun girişinde bulunan ve ayda 2 milyon kişinin girip çıktığı Manej´de ayda 300 bin dolara mağaza kiralayarak dikkatleri üzerine çeken Colin´s, sonuçlardan oldukça memnun. Manej´de ayda 140-150 bin müşteri ağırladıklarını söyleyen Necati Özdoğan, "Hem müşteri sayısı hem de ciro açısından çok memnunuz. Manej yatırımlarımızın karşılığını verdi. Bundan sonra da bedeli ne olursa olsun böyle lokasyonlarda olacağız" diye konuştu.
150 metrekare bile büyük gelirdi şimdi 400 metrekarenin üzeri yer arıyoruz
DENİM mağazalarının ortalama 150 metrekarelik büyüklüğe sahip olduğunu belirten Necati Özdoğan, Colin´s´in son dönemde mağaza büyüklüklerinin 400 metrekare ve üzerine çıktığını, sürekli `refit´ alan büyütme operasyonlarıyla uğraştıklarını söyledi. Özdoğan, "Cevahir alışveriş merkezindeki mağazamız 240 metrekareyle başlamıştı önce 380 şimdi de refitle 650 metrekareye çıktı. Artık 500 metrekare ve üzeri mağazalar arıyoruz. Bu yıl 22 ülkede refit operasyonumuz var" açıklaması yaptı.
Vatan/Hale Tüzün