Colin's yeni mağazasını Moskova Manej'de açtı
Colin's, yeni konsept mağazalarından bir yenisini Moskova'nın önemli alışveriş merkezlerinden ve en pahalı bölgelerinden Manej'de açtı
Colin's, yeni konsept mağazalarından bir yenisini Moskova'da açtı. Moskova'nın önemli alışveriş merkezlerinden ve en pahalı bölgelerinden Manej'deki açılışta gazetecilere bilgi veren Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu, “Manej'de mağaza sadece Colin's için değil Türkiye için de önemli
Aylık kirası 300 bin dolar. Bu mağazadan beklentilerimiz yüksek. Colin's'i dünya markası olma yolunda bir adım daha öne taşıyacak mağazalardan biri” dedi. Colin's'in yeni pazar hedefleri ile ilgili bilgi veren Şahin Eroğlu şöyle konuştu: “Colin's'in farklı pazarlara açılımı için Çin'e yönelik çalışmalarımız var. Çin, ilginç bir ülke. Büyük bir nüfusu olmasına rağmen Çin'i hep üretim toplumu olarak tanıyoruz. Oysa, bu insanlar aynı zamanda tüketici.
30 ülkede var
Bu noktadan hareketle Çin'i analiz ediyoruz, ofis açtık ve pazarı araştırıyoruz. Hindistan ve Kuzey Afrika ile Orta Afrika Cumhuriyeti'ni de önemli bir hedef olarak görüyoruz. Ürettiğimizin yüzde 65-70'ini yurtdışında satıyoruz. Her ülke bizim için hedef pazar. Değişimi Colin's'in her santimetre karesine yaydık. Tasarım ekibimiz yenilendi. Mesajlarımız, görsel iletişimimiz ve mağaza konseptimiz yenileniyor.
Normal poşetlerin 3 katı pahalı olan doğaya dönüşümlü poşet kullanmaya başladık. Organik üretime önem veriyoruz. Tunus ve Mısır arasındaki tüm ülkelerde olmak istiyoruz. Kuveyt'de 750, Malezya'da 800 metrekarelik mağazalar açtık.”
Colin's Pazarlama ve Satış Direktörü Necati Özdoğan, markanın yeni konumlanması ile ilgili çalışmaları anlattı.
Özdoğan'ın verdiği bilgiye göre, Colin's, 1.5 yıl önce ‘dünya markası' olarak konumlanmak üzere geniş kapsamlı bir operasyona başlattı. Werner International'dan danışmanlık hizmeti alıyor. İtalyan Latveria Ajans'la kurumsal ve görsel kimliğini yeni global vizyonuyla değiştiriyor.
Değişimi Türkiye ve Rusya'dan başlatan Colin's, mağazalarının dekorasyonlarını ve görsel iletişimini yeniliyor, önemli noktalarda mağazalar açıyor. Yenilenme süreci de 2010'a kadar tamamlanmış olacak.
- 30 ülkede 900'e yakın mağazası var, 2 bin noktaya ulaşıyor.
- 2009'da Moldova, Azerbaycan ve Rusya'da yeni mağazalar açtı.
- 6 farklı ülkeden, 114 farklı üreticiden 16 milyon adet ürün alıyor.
- Rusya'da konsept, outlet ve bayi olmak uzere 205 mağazası var.
- Bu magazalarin toplam alanı 61 bin 500 metrekare.
- Rusya'daki personel sayısı 1070.
- Mağazalarına yılda ortalama 18 milyon müşteri geliyor.
- Rusya'daki bilinirliği yüzde 74 ile dünya markalarının önünde.
- Rusya'da 2008'i 114 milyon dolar ciro ile kapattı.
- 2009 hedefi 132, 2010 hedefi 165 milyon dolar.
Kadın ve çocuk markaları geliyor
Türkiye'nin Moskova Büyükelçisi Halil Akıncı'nın da katıldığı açılışta grubun Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, perakende de asıl tüketici ve karar verici olduklarını dikkate alarak çocuk ve kadın markalarına da gireceklerini, Mısır'da konfeksiyondan sonra hammadde üretim projeleri olduğunu söyledi. Mısır'ın kendilerine ABD kapısını da aralayacağını belirten Nurettin Eroğlu, grubun inşaat ve enerji alanlarında da önemli yatırımları olduğunu belirtti. Eroğlu'nun verdiği bilgiye göre Ortadoğu'da müteahhit olarak yeni projeler alan grubun elindeki inşaat projelerinin değeri 1 milyar dolar. Ayrıca enerji sektöründe de yeni yatırım planları var. (Milliyet)
Konuyla ilgili diğer gazetelerde yer alan haberler
115 milyon dolarla Türkiye'yi geçti Rusya'da liderliğe iyice yerleşti
Eroğlu Grubu'nun liderliğe oturttuğu Colin's, Rusya ve çevresinde 115 milyon dolarlık ciroyu aşıp, Türkiye'deki 103 milyon dolarlık cirosunu geride bıraktı. Comcon Research International'ın yaptığı son araştırmaya göre Colin's, Rusya'da yüzde 74 marka bilinirliğiyle Levi's başta olmak üzere birçok ünlü giyim markasını geride bıraktı.
EROĞLU Grubu'nun denim giyimle (blue-jean) özellikle Rusya ve çevresinde liderliğe oturttuğu Colin's, bir yandan dünya markası olma yolunda önemli adımlar atarken, diğer taraftan yeni mağaza konseptinde ilk ataklardan birini Moskova'da yaptı. 2008'de Rusya'daki 115.4 milyon dolarlık cirosu 103 milyon dolarlık Türkiye cirosunu geride bırakan Colin's, Moskova'daki ilk mağazasını açtığı Manej'deki yerini iki katına çıkarıp 500 metrekareyi aştı. Colin's Rusya Genel Direktörü Hakan Bolel, Rusya'daki satış noktalarının 205'e ulaştığını, yılda ortalama 18 milyon kişinin mağazalarına girdiğini söyledi. Bolel, "Colin's, Rusya'da giyim markası bilinirliğinde yüzde 74'le lider" dedi. Colin's Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan da, Rusya'daki cirolarının 2009'da 132.5 milyon dolara ulaşacağını bildirdi.
Kuyruklarla açılmıştı
Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Kızıl Meydan ve Kremlin yakınında, Meçhul Asker Anıtı'nın hemen karşısında bulunan Manej'deki yenileyip büyüttükleri mağazanın açılışında, "Burada 230 metrekarelik mağazamızı ilk açtığımızda uzun süre kuyruklar oldu. Müşterilerimizi 20'şer kişilik gruplar halinde mağazanın içine alabiliyorduk. Rusya'yı da, Türkiye'yi de etkileyen dünya krizine rağmen, Manej'deki mağazamızı yeni hedeflerimiz doğrultusunda büyüttük, yolumuza devam edeceğiz" dedi. Mağazanın açılış kurdelesini Nurettin Eroğlu ve Şahin Eroğlu ile birlikte kesen Türkiye'nin Moskova Büyükelçisi Halil Akıncı, "Kriz ortamında yeni açılışlar yapılması, bize moral veriyor" diye konuştu.
2007'de 78 milyon dolar
Colin's Rusya Genel Direktörü Hakan Bolel, Rusya ve çevre ülkelerdeki çalışanlarının sayısının 1070 olduğunu belirterek, şunları anlattı: "2007 yılında Rusya ciromuz 78 milyon dolardı. Geçen yıl 115.4 milyon dolara yükseldi. 2009 yılında bu rakamı 132.5 milyon dolara çıkarabileceğimizi öngörüyoruz. 2010 yılı hedefimizi de 165 milyon dolar olarak belirledik. 2007 yılında 2 milyon 360 bin olan satış adetlerimiz de 2009'da 4 milyona, 2010'da da 5.5 milyona yükselecek."
Colin's üç alanda lider
Hakan Bolel, Comcon Research International'e 2008'de yaptırdıkları araştırmanın sonuçlarını şöyle aktardı:
Giyim markaları bilinirliğinde Colin's yüzde 74'le Rusya'da birinci. Levi's yüzde 71'le ikinci sırada yer alıyor. Colin's, bu listede Diesel, Lee, Wrangler, Mango ve Zara'yı da geride bırakıyor.
Reklam bilinirliğinde de Colin's yüzde 24'le yine birinci sırada. Bizi yüzde 18'le Gloria Jeans izliyor.
Colin's, marka kullanımı sıralamasında da yüzde 38'le yine Rusya'da lider çıkıyor. Bizi bu konuda da yüzde 35'le Levi's izliyor. Arkasından yüzde 30'la Boss geliyor.
Colin's, denim görüntüsünü bıraktı kırmızı-beyazdansiyah-beyaza geçti
COLIN'S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Werner International'la 3 yıl süren bir çalışma yaptıklarını, Colin's'i sadece denim (blue-jean) şirketi ve markası olmaktan çıkarmaya başlaklarını vurguladı. Özdoğan, mağaza büyüklüklerini artık 350 metrekarenin altına indirmeyeceklerini ifade ederek, "Dan Pearlmen'e yeni mağaza konsepti hazırlattık. Manej'de açtığımız yeni mağaza da bu konseptin bir ürünü oldu. Ayrıca, Colin's'in ana renkleri olan kırmızı-beyazın yerine siyah-beyaza da geçiş yaptık. Dünyadaki önemli hazır giyim markalarına bakın, hepsi markasını siyah-beyaz logo ve mağaza tabelaları üzerine oturtur. Biz de global oyuncu olma yolunda yürürken, uluslararası danışmanların tavsiyesine uyarak bu geçişi yaptık" dedi.
114 tesis üretiyor 16 milyon adet satış yapıyor
COLIN'S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Colin's için 6 ülkede 114 tesiste üretim yapıldığını, yıllık alımlarının 16 milyon adede ulaştığını söyledi. Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da, ikisi İstanbul, biri Aksaray'da olmak üzere Türkiye'de üç, Mısır'da da bir tesiste kendi üretimlerinin sürdüğünü vurguladı. Eroğlu, kendi fabrikalarında başka markalara fason üretim yapmalarının yanısıra, kendilerinin de özellikle yurt dışında fason üretim yaptırdıklarını belirterek, "Çin'de, Bangladeş'te, Hindistan'da fason üretim yaptırıyoruz. Dünyanın önde gelen markalarının maliyet tutturmak için başvurduğu yöntemi biz de aynı şekilde uyguluyoruz" dedi.
Rusya'da en çok bilinen ilk 10 giyim markası (%)
Colin's: 74
Levi's: 71
Gloria Jeans: 71
Diesel: 69
Calvin Klein: 65
Columbia: 62
Lee: 58
Yudashkin: 57
Zara: 52
Mexx: 49
NOT: Comcon Research International'ın araştırması.
Çin'e de yöneliyor kadın ve çocuk giyimine yükleniyor
EROĞLU Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Colin's'i artık tümüyle bir giyim markası olarak konumlandırmaya çalıştıklarını, bu yönde adımlar attıklarını ifade ederek, "Colin's daha çok erkek markası gibi görülüyor. Türkiye'deki satışlarımız yüzde 70'i erkek, yüzde 30'u kadın. Rusya'da bu oran 50-50 şeklinde. Bu yüzden kadın ve çocuklara yönelik farklı üretimler üzerinde duruyoruz" dedi. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu da, fason üretim yaptırdıkları Çin'in aynı zamanda yeni pazar arayışlarının önde gelen hedeflerinden biri olduğunu vurguladı. Şahin Eroğlu, Hindistan, Kuzey ve Orta Afrika pazarlarından da umutlu olduklarını ifade etti.
7 bin kişi çalışıyor 550 milyon dolar ciro yapıyor
COLIN'S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Colin's'in çoğunluğu Rusya, Türkiye, Ukrayna ve Almanya'da olmak üzere 2008'de 273.5 milyon dolar ciroya ulaştığını söyledi. Özdoğan, 2009 yılı ciro hedeflerinin ise 316.1 milyon dolar olduğunu belirtti. Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu ise, grupta çalışan sayısının 7 bine, toplam cironun da 550 milyon dolara ulaştığını vurguladı. Tekstil-hazır giyimde üretim sorumluluğunu kardeşi ve yardımcısı Şahin Eroğlu'na yönlendiren Nurettin Eroğlu, 1 milyar dolarlık inşaat projesine odaklandıklarını ifade etti. Nurettin Eroğlu, enerjinin de ilgi alanları içine girdiğini bildirdi. (Hürriyet)
Moskova'nın kalbine 300 bin dolara girdi
Manej Colin's'in açılışı Türkiye'nin Moskova Büyükelçisi Halil Akıncı, Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Colin's Rusya Federasyonu Genel Müdürü Harun Bolel ve Eroğlu Global Pazarlama ve Satış Direktörü Necati Özdoğan tarafından gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Şahin Eroğlu, ABD pazarına Mısır'daki fabrika üzerinden gireceklerini belirterek, “Çin de hedefimiz arasında. Neler yapabileceğimizi araştırıyoruz” dedi.
Rusya'nın en bilinir markaları arasında Levi's, Zara ve Boss gibi markaları geride bırakarak birinci olmayı başaran Colin's, Rusya'nın kalbi sayılan ve her gün yaklaşık 4 milyon kişinin gezdiği Manej'de aylık 300 bin dolar kirası olan mağazasını açtı. Türk firmalarının bu piyasayı bavul ticareti gibi pratik bir çözümle keşfettiklerini, ancak markalaşma konusunda geri kalındığını söyleyen Colin's Rusya Genel Müdürü Harun Bolel, “Şu an Türkiye, Mısır ve 10'a yakın uzak doğu bölgesinden ürettiğimiz 4.5 milyon ürünü önce İstanbul'a, ardından da Rusya pazarına getiriyoruz. Bunu Türkiye'nin 21 katı büyüklüğündeki ülkede 205 noktaya ulaştırıyoruz” diye konuştu.
Türkiye'de 369, Rusya'da 205, Ukrayna'da 93, Almanya'da 35 ve diğer ülkelerde 110 olmak üzere 2008 yılında 800'den fazla mağazaya ulaşan Colin's, 2009'da 900 mağaza hedefini yakalamak istiyor. 2008'de Türkiye'deki 369 mağazasından 103 milyon dolarlık ciro yapan şirketin, Rusya'daki 205 mağazasından 115.4 milyon dolar ciro yapması dikkat çekiyor.
KADIN VE ÇOCUK MARKALARI
Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da yaptığı konuşmasında her türlü çıkışı Rusya'dan başlattıklarını, şimdi yeni konsept için de yine Rusya'nın seçildiğini söyledi. Tüm dünyada kriz olduğuna değinen işadamı, “Bunu aşmanın yolu markalaşma ve katma değer üretme. Bu kas gücünden çok; beyin gücü, organizasyon kabiliyeti gerektiriyor. Bu şekilde çalışan şirketler başarılı oluyor” dedi. Türkiye dışında en fazla çalışanı ve en fazla mağazası olan bir grup olduklarını belirten Nurettin Eroğlu, önümüzdeki dönemde kadın ve çocuk üzerine yeni markalar oluşturacaklarını belirtti.(Türkiye)
Stajını Rusya'da tamamladı, dünya markası olmak için kolları sıvadı
İlk ihracatını 1993'te Rusya'ya yapan ve aradan geçen süre zarfında bu ülkede açtığı 200 mağazada 115 milyon dolarlık ciroya ulaşan Colin's, krizi de dünya markası olmak için fırsata dönüştürmeyi planlıyor.
Bu çerçevede İtalyan Latveria Ajans'ın danışmanlığında tepeden tırnağa yenilenen şirket, logosunu da değiştiriyor. Yeni logo, siyah üzerine beyaz harfler ya da tersi şeklinde tasarlandı. Yeni tasarımın kullanıldığı mağazalardan ilki Rusya'nın başkenti Moskova'da en önemli alışveriş noktalarından Manej'de açıldı. Colin's, Kremlin Sarayı'na yürüme mesafesindeki mağazası ile de hazır giyim devi Zara'ya kapı komşusu oldu.
Colin's'i bünyesinde barındıran Eroğlu Holding, tekstile 34 yıl önce İstanbul'da küçük bir atölyede fasonculuk yaparak adım atmıştı. Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, işler yolunda giderken gaza gelmediklerini, buna karşılık krizlerde çabuk hareket ettiklerini belirtti. "Sıfırdan bu noktaya geldik. Rusya, bizim için iyi bir tecrübe oldu. Bundan sonra ileriye gitmek, dünya markası olmak hayal değil." ifadelerini kullanan Eroğlu'na göre markalaşan ve katma değerli üretim yapan şirketler, her dönemde olduğu gibi bugün de büyümesini sürdürecek. Eroğlu'nun dünya markası hedefinin hayali olmadığını Research International'in Moskova'da yaptığı araştırma da teyit etti. Buna göre 2 bin 200 kişi bluejean markaları arasında üç ayrı kategoride Colin's'i ilk sıraya yerleştirdi. Levi's, Zara, Diesel gibi devler ise listenin alt sıralarında yer aldı. Şirket, önümüzdeki günlerde farklı marka çatısı altında çocuk ve kadın giyimde de büyüme planları yapıyor.
30 ülkede perakende noktalarıyla faaliyet gösteren Colin's, yeni pazarlara da göz dikti. Özellikle Ortadoğu'da, Kuzey Afrika'da ve Orta Afrika Cumhuriyeti'nin tamamında büyümeye yönelik çalışmalar yürüttüklerini kaydeden şirketin Global Satış ve Pazarlama Direktörü Necati Özdoğan, "Tunus ve Mısır arasındaki tüm ülkelerde olacağız. Lübnan'da yeni mağazalar açıyoruz. Çin ve Hindistan da hedef pazarlarımız arasında. Kuveyt'te ve Malezya'daki ilgiden çok memnunuz. Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu da dünya markalarının kabuğuna çekildiği bir dönemde yatırımlara hız vererek birçok ülkede daha güçlü konuma geldiklerini vurgulayarak, Çin'e dönük stratejilerini de açıkladı: "Çin'i hep üretici olarak tanıyoruz. Oysa, bu insanlar aynı zamanda tüketici. Bir ofis açtık ve pazarı araştırıyoruz. Çinlilerin beden ölçüleri dünya standartlarının dışında. Onlara özel kalıplarla üretim yapmak gerekiyor. Böyle bir yatırım karşılığını verir mi? Bunun fizibilite çalışması var. Elde ettiğimiz sonuçlara göre Çin pazarına girip girmeyeceğimize karar vereceğiz." Üretimin yüzde 70'ini ihraç ettiklerine dikkat çeken Eroğlu, "Her ülke bizim için hedef pazardır. Rusya'ya girdiğimizde hiçbir Türk markası hatta Avrupa markası dahi yoktu. İlk olmanın avantajlarını gördük. Çin'de ya da Uzakdoğu'da, Hindistan'da, Afrika ve Ortadoğu ülkelerinde de aynı başarıyı yakalayacağımıza inanıyoruz." şeklinde konuştu.
Dünya markaları ile yan yana
Colin's, Moskova'nın en pahalı iş merkezleri arasında gösterilen ve dünya devlerinin boy gösterdiği Manej'de mağaza açtı. Aylık kirası 300 bin dolar olan Colin's'in Manej mağazası, burada yer alan tek Türk markası. Şahin Eroğlu, "Sadece Colin's için değil, Türkiye için de önemli olduğuna inandığımız bu mağazadan beklentilerimiz de bu oranda yüksek tabii." dedi. Her dünya markası gibi koleksiyonları hızlı değiştirmeye başladıklarını aktaran Eroğlu, "Her ay yeni koleksiyon ve yeni ürünleri sunarak tüketicinin mağazayı sürekli ziyaret etmesini sağlamayı hedefliyoruz." diye konuştu... (Zaman)