Emlak Terimleri

Çöp vergisi ödemek için gerekli belgeler!

Çöp vergisi işyerleri için belediyeye ödenen vergi oluyor. Bu vergi konutlarda ise su faturalarına yansıtılıyor. Peki, çöp vergisi ödemek için gerekli belgeler neler?

Çöp vergisi ödemek için gerekli belgeler!

Konutlarda ve işyerlerinde farklı şekilde hesaplanıp tahsil edilen çöp vergisi, meskenlerde su faturalarına yansıtılıyor. Böylece su faturasının ödenmesi halinde çöp vergisi de ödenmiş oluyor.


İşyeri ve diğer şekillerde kullanılan binalarda ise çöp vergisinin belediyeye gidilerek ödenmesi gerekiyor. Çöp vergisinin mükellefi binayı fiilen kullanan oluyor.


Vergi mükellefinin borcunu senede 2 eşit taksit halinde ödemesi gerekiyor. Taksit ödeme dönemleri emlak vergisi ile aynı olup; ilk taksitler Mart, Nisan ve Mayıs aylarında ödeniyor. İkinci taksitler ise Kasım ayında ödeniyor. 2015 yıı vergi takvimine göre, çöp vergisi 1. taksit ödemeleri 1 Haziran'a kadar devam ediyor. 


Çöp vergisi ödemek için gerekenler!

Çöp vergisi konutlarda su faturalarına yansıtılıyor. Ancak iş yeri sahiplerinin çöp vergisini ödemesi için beyanname vermesi gerekiyor. Çevre Temizlik Vergisi Beyannamesi bir kere veriliyor. Sadece konut ya da bina el değiştirirken yeni hak sahibi bir beyanname vermek zorunluluğu bulunuyor. Belediyeye verilmesi gereken Çöp vergisi beyannamesi örneği...


1. MÜKELLEFİN KİMLİK VE ADRES BİLGİLERİ 

Soyadı (Unvanı) 

Adı 

Baba Adı

Ana Adı 

Doğum Yeri 

Doğum tarihi

Telefon No (Ev-İş)

İkametgah / İşyeri

Mahalle/Semt

Sitenin Adı

Cadde

Bina/Daire No

İL/İLÇE


2. BİNAYA VE VERGİLENDİRMEYE AİT BİLGİLER 

I. BİNA / II. BİNA / III. BİNA 

Bina Sahibinin Adı-Soyadı 

Emlak Vergisi Sicil No

Bulunduğu Köy/Mahalle Adı

Sitenin Adı

Cadde/Sokak

Kapı ve Daire No

Kullanış Şekli Konut/İşyeri

İşyerinde Faaliyet Türü

Mükellefiyetin Başlangıç Tarihi

Kullanmaya Başlanıldığı Tarih

Öğrenci Sayısı

Yatak Kapasitesi

Kullanım Alanı

Koltuk Sayısı

Personel Sayısı

Grubu

Derecesi

Aylık Vergi Tutarı

Yıllık Vergi Tutarı

Ödenecek Toplam Vergi Tutarı


Bildirim Veriliş Nedeni

İlk Defa  / Değişiklik


Kontrol Eden Memur:

Sicil no:


Tarih ve İmza

..../..../......


AÇIKLAMALAR


1- 

a) Bu bildirim, binaların bulunduğu yer belediyesine verilecektir.

b) İl, ilçe ve kasaba bölümüne belediyenin bulunduğu il, ilçe veya kasaba yazılacaktır.


c) Mükellef sicil numarası bölümüne Çevre Temizlik Vergisi İçin ilgili belediye tarafından verilecek sicil numarası yazılacaktır.


2- Mükellefin Kimlik ve Adres Bilgileri:

a) Soyadı ve adı sütununa mükellef gerçek kişi ise soyadı ve adı, tüzel kişi ise ticaret unvanı yazılacaktır.


b) Baba adı, doğum yeri ile ilgili sütunlar tüzel kişiler tarafından doldurulmayacak, doğum tarihi yerine kuruluş tarihi yazılacaktır.


c) Adres bilgilerini içeren bölümde, mükellef gerçek kişi ise ikamet ve işyeri sütunlarının her ikisini, tüzel kişi ise sadece işyeri sütununu dolduracaktır.


3- Binaya ve vergilendirmeye ait bilgiler:

a) Bina sahibinin adı, soyadı sütununa, mükellef gerçek kişi ise adı ve soyadı, tüzel kişi ise ticaret unvanı yazılacaktır.


b)  Emlak  vergisi sicil numarası sütununa bildirim konusu binaların mevcut  Emlak  vergisi sicil numarası yazılır.


c) Bulunduğu köy/mahalle adı, cadde/sokak, kapı ve daire no sütunlarına binaya ait bilgiler yazılacaktır.


d) Kullanış şekli sütunu, binanın kullanış amacına göre doldurulacaktır (konut, işyeri gibi)


e) İşyerinde faaliyetin türü sütununda, işyerinde yapılan faaliyetin nevi belirtilecektir. (kasap, manav, berber gibi) Konutlar için bu sütun doldurulmayacaktır.


f) Mükellefiyetin başlangıç tarihi sütununa, kanunda yazılı süreler dikkate alınmak suretiyle taksit dönemleri itibariyle belirtilecektir.

g) Kullanılmaya başlandığı tarih sütununa, binanın konut veya işyeri olarak kullanılmaya başlandığı tarih yazılacaktır.


h) Bina hisseli ise nispeti sütununa, birden fazla hisseli olan binaların malikleri veya kullananların hisse nispeti yazılacaktır.


ı) Öğrenci sayısı, yatak kapasitesi, koltuk sayısı, personel sayısı sütunlarına, bildirimin verildiği tarih itibariyle mevcut olan bilgiler yazılacaktır.


k) Kullanım alanı sütununa, binaların faydalanılan alanları m2 olarak yazılacaktır.


l) Grubu sütununa; Bakanlar Kurulu Kararıyla belirlenen binalara ait grubu, derecesi sütununa; belediyelerce tespit ve ilan edilen dereceleri yazılacaktır.


m) Aylık Vergi Tutarı sütununa, binaların ait olduğu grup dikkate alınarak belediyelerce tespit edilen derecesi itibariyle tarifede yer alan aylık miktarları yazılacaktır.


Çöp vergisi sorgulama 2015!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com