Corio NV'nin Türkiye'deki büyüme stratejisi!
Wall Street Journal, Avrupa'nın en büyük alışveriş merkezi yatırımcısı Corio NV'nin, Türkiye'deki büyüme stratejisine yer verdi
ABD'li Wall Street Journal'a konuşan Corio'nun Operasyon Müdürü Zijlstra, Türkiye'de otomobil kullanmayan kadın müşteri kitlesinin büyüklüğüne işaret ederek, "Alışveriş merkezlerinize servis koyduk. Pazarı öğrendik ve ülkenin potansiyeline inanıyoruz" dedi
Türkiye'de alışveriş merkezi yatırımlarıyla ilgili bir habere yer veren ABD'nin önde gelen ekonomi gazetesi Wall Street Journal, Türkiye'deki bazı büyükkentlerde alışveriş merkezleri fazlalığının bir problem haline geldiğini yazdı. Gazete, metrekare olarak bin kişiye düşen alışveriş merkezi alanının, Fransa'da 250 iken Ankara'nın Çankaya İlçesi'nde 440'ı bulduğuna dikkat çekti.
Wall Street Journal, Avrupa'nın en büyük alışveriş merkezi yatırımcısı Hollandalı Corio NVnin, Türkiye'deki büyüme stratejisinde yaptığı değişikliğe yer verdi. Corio NVnin, Türkiye'de birçok farklı kültür bulunmasına rağmen büyük şehirlerde yükseldiği kaydedilen haberde Corio'nun Operasyon Müdürü Francine Zijlstra'nın Türkiye pazarıyla ilgili ilginç tespitleri dikkat çekti.
CORIO öğrenmek zorunda kaldı
Zijlstra, şirketlerinin Türkiye pazarına olan inancının çok yüksek olduğunu ve müşterilerin alıveriş merkezlerinde alışveriş yapma kültürlerinin oluşması gerektiğini belirtti. Corio'nun bu zamana kadar Türkiye perakende pazarındaki, kültürel farklılıklardan kaynaklanan karmaşıklıkları öğrenmek zorunda kaldığını anlatan Zijstra, bu farklılıklardan birinin, otomobil olduğunu belirtti. Haberde Ziljstra'nm "Otomobil kullanmayan bayanların da alışveriş merkezlerine ulaşımlarını sağlamak amacıyla servis imkânı sağlıyoruz. Büyük şehirlerin dışındaki şehirler yaşayan bayanların İstanbul'daki gibi son moda kıyafetler almayı tercih etmiyor ve bu yüzden stoklarımızı farklı şehirlere göre düzenlememiz gerekiyor" sözleri de yer aldı. Zijstra ayrıca Türk ekonomisinin, diğer ülkelere göre kendileri için daha ümit verici olduğunu ve 2010 yılı büyüme oranının yüzde 6'dan fazla olmasını beklediklerini de kaydetti.
2005'te Akmerkez ile Türkiye'ye gelmişti
Corio, Türkiye pazarına 2005 yılında Akmerkez'in yüzde 46.92 hissesini satın alarak girmişti. Şu anda Corio, Ada, 365, Tekira alışveriş merkezlerinin yüzde 100'üne, Teras Park Outlet'in yüzde 5Tine sahip. Şirket ayrıca Anatolium AVM'nin de yüzde 100 yatırımcısı. Malatya ve Tarsu AVM, Corio Türkiye'nin portföyüne son dahil ettiği projeler arasında yer alıyor. Son üç projeyle de Corio, Türkiye'de toplatn 8 projeye imza attı. Wall Street Journal, Bursa'da Anatolium alışveriş merkezi olan Corio'nun, bu yılın sonuna kadar Türkiye'de 600 milyon Euro'luk yatırım yapacağını da hatırlattı.
Habertürk