Perakende

Cotton Box 5 yıl içinde 100 mağaza açmayı hedefliyor!

Denizli’nin pamuk ve dokumacılık faaliyetlerini dünya piyasasında tanıtılmasına yardımcı olan iş adamı Cotton Box Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut, "2019’da yeni pazarlar ve yeni coğrafya arayışı içinde olacağız" dedi.

Denizli’nin pamuk ve dokumacılık geçmişi çok eskilere gidiyor. Bu kültür, 1980’lerle birlikte modern tesislere dönüştü. Dil bilmeden ellerinde çantalarla havlu, bornoz, çarşaf satmaya çıkan Denizlili iş insanları, Denizli’yi Türkiye’nin tekstil merkezlerinden biri yaparken pamuklu ev tekstilinde ise dünya sıralamasında ilk 4’e soktu. Cotton Box Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut da bu isimlerden biri...

Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; 1980’li yıllarda ağabeyiyle birlikte küçük bir mefruşat dükkanıyla işe başlayan Turgut, insanlar elbise diktirmeyi bırakınca işini dönüştürdü. 10 yıl boyuncu stok ev tekstili işi yapan iş insanı, satışını yaptığı markalar, “Biz kendimiz satacağız” deyince kendi markasını yaratmaya karar verdi.

Sektörün tecrübeli isimlerinden Nuri Turgut, Cotton Box ile markalaşma yolculuğuna 2008 yılında başladı. Marka, bugün 850’nin üzerinde ve dünyada 35 ülkede 200’ün üzerinde satış noktasıyla büyüme yolculuğunu sürdürüyor. 2018 yılında yüzde 15 büyüyen marka, 2019 için yüzde 10 artış hedefi koydu. Nuri Turgut, “2019’da yeni pazarlar ve yeni coğrafya arayışı içinde olacağız, iç pazarda her şehirde, her semtte ürünlerimize ulaşılabilecek satış noktalarının sayısını artıracağız. Dış pazarda ise daha çok ülkede olmak istiyoruz” diye konuşuyor. Üretimlerinin yüzde 35’ini ihraç ettiklerini anlatan iş insanı, bu oranı yüzde 50’ye çıkarmak istiyor.

Turgut, “Denizli’den çıkan bir Türk markası olarak dünyanın birçok farklı coğrafyasına ulaşıyoruz. Orta Doğu, Orta Avrupa, Balkanlar, Türk Cumhuriyet’leri gibi bölgelerde pek çok ülkede varız. İran, Rusya, Tunus’ta kendi mağazalarımız var” diye konuşuyor. Hedeflerinde İskandinav pazarı, Afrika, Batı Avrupa olduğunu anlatan iş insanı, ABD pazarına ise internet kanalıyla gireceklerini anlatıyor.

Nuri Turgut, “Marka değeri oluşturma yolunda saygı duyulacak bir mesafe aldık. Perakende satış noktaları olarak bizi tanımayan mağazacı yok. Bize göre alınacak daha çok yol var. Bir gün Avusturalya’da bir Aborjin bebeği nevresim takımımızda uyuyacak, Alaska’da bir yerli bizim bornozumuzu banyosuna asacak” diye uzun vadeli hedeflerini aktarıyor.

Markalaşmanın olmazsa olmasının mağaza olduğunu söyleyen iş insanı 5 yıl içinde 100 civarında Cotton Box mağazası açmayı planlıyor.

HAREKETİN KAYNAĞI

Nuri Turgut, Türkiye ekonomisi içinde ev tekstili sektörünün, yüzde 6-7’lik bir paya sahip olduğunu ve her geçen yıl büyüdüğünün altını çiziyor ve şöyle devam ediyor: “Türkiye’de ev tekstilinin büyüklüğü 12 milyar dolar, ihracatta ise yaklaşık 4 milyar dolar civarında. Her yıl gerçekleşen 600 bin evlilik, 1 milyon 350 bin doğum, 1 milyon konut satışı ve boşanmalar sektörü canlı tutuyor. Türk toplumundaki çeyiz olgusu, yalnız yaşayan genç kitle ve modanın ev tekstiline de yansıması sektörü hareketlendiriyor.”