Daikin klima alanlara bağış sertifikası veriyor!
‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’nın Altın Sponsoru olan Daikin Türkiye, işbirliği çerçevesinde klima alan her müşterisine de bağış sertifikası veriyor. Daikin, çevre dostu ürünleri ile iklimlendirme sektörünün fark yaratan markası oldu...
Çevre dostu ürünleri ile iklimlendirme sektörünün fark yaratan markası Daikin, doğa dostu projeleri desteklemeye devam ediyor. Daikin Türkiye, nesli tehlike altında olan canlı türlerinin korunması amacıyla WWF-Türkiye ile yeni bir işbirliğine imza attı. İmzalanan protokol doğrultusunda ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’nın Altın Sponsor’u olan Daikin Türkiye, müşterileri ile birlikte nesli tükenmek üzere olan canlı türlerini koruma altına alıyor. Daikin Türkiye, klima alan her müşterisine bağış sertifikası vererek ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’na ortak ediyor. Daikin Türkiye, bu kapsamda 100 bin adet bağış sertifikasına ulaşmayı hedefliyor.
DAIKIN MÜŞTERİLERİ KAMPANYANIN DOĞAL DESTEKÇİSİ
WWF-Türkiye’nin biyolojik çeşitliliğin korunması amacıyla yürüttüğü ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’nı çok önemli bir sosyal sorumluluk projesi olarak gördüklerini vurgulayan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “Böyle bir kampanyayı desteklemek ve müşterilerimizi de bu kampanyaya ortak etmekten mutluluk duyuyoruz” dedi. Bu ay başlayan Altın Sponsorluk kapsamında, bir yıl boyunca Daikin klima alan herkesin Türkiye’nin Canı Kampanyası’na destek vermiş olacağını belirten Önder, “Üretici kimliği ile tüm dünyada enerji, çevre, verimlilik gibi faktörlere her zaman öncelik veren Daikin, bu konulardaki her türlü gelişmeye de öncülük etmektedir” diye konuştu.
Daikin Türkiye olarak bu yıl sezonsal verimlilik kriterlerini Avrupa ile eşzamanlı uygulamaya alarak ülkemizde enerji tasarrufunun artırılması ve ekolojik ayak izinin azaltılmasına somut katkı sağlayacak bir adım attıklarını hatırlatan Önder, sözlerine şöyle devam etti: “Daikin olarak sadece cihazlarımızla değil, destek verdiğimiz sosyal sorumluluk projeleri ile de doğayı korumayı, bu konuda yürütülen çalışmaları desteklemeyi görev olarak kabul ediyoruz. Bu amaçla WWF-Türkiye ile yaptığımız işbirliği doğrultusunda ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’na Altın Sponsor olmakla kalmayıp, satın alınan her klima karşılığında müşterilerimize bağış sertifikası vereceğiz. Bu sertifika, ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’na müşterimiz adına yaptığımız bağışı simgelemekten öte, toplumsal bilinçlenmeye katkıda bulunacak ve inanıyoruz ki kampanyanın daha geniş kitleler tarafından sahiplenilmesini sağlayacaktır.”
WWF-Türkiye Genel Müdürü Tolga Baştak ise, Daikin Türkiye ile başlatılan çalışmanın önemine ve ‘Türkiye’nin Canı Kampanyası’na ilişkin şu bilgileri verdi: “2010 yılının sonunda biyolojik çeşitlilik konusunda farkındalık yaratmak ve kendi yörelerinde kaybolmaya yüz tutmuş türlerin korunması için çalışan yerel sivil toplum kuruluşlarına destek olmak amacıyla Türkiye’nin Canı Kampanyası’nı başlattık. Bağışçılarımız sayesinde geçen yıl Anadolu’nun dört bir yanındaki yerel sivil toplum kuruluşları tarafından yürütülen 6 projeye kaynak oluşturduk. Hatay’ın Kırıkhan ilçesinde dağ ceylanlarını, Samandağ’da deniz kaplumbağalarını, Küre Dağları’nda mantarları, Antalya’da orkideleri, Trakya’da yer yedi uyurunu ve Akdeniz’de meyve yarasalarını korumaya yönelik projeler bağışçılarımız sayesinde hayat buldu.”
TÜRKİYE’DE 134 HAYVAN TÜRÜ VE ALT TÜR TEHLİKE ALTINDA
Dünya Doğayı Koruma Birliği’nin (IUCN) Küresel Ölçekte Tehlike Altındaki Türler Listesi’nde, Türkiye’de yok olmak üzere, tehlike altında ve hassas kategorisinde toplam 134 hayvan türü ve alttür bulunuyor. Akdeniz foku, kelaynak, Nil kaplumbağası, sürmeli kız kuşu, Toros kurbağası gibi türlerimiz yok olmak üzere. Yaban koyunu, yabani eşek, orfoz, deniz kaplumbağası, uludoğan, dikkuyruk, alageyik gibi onlarca canlı türümüz ise tehlike altında. WWF-Türkiye’nin yürüttüğü Türkiye’nin Canı Kampanyası bu yok oluş sürecini durdurmayı amaçlıyor.