Sektörel

Daikin Türkiye CIS ülkeleri distribütörleri ile yurt dışı atağını başlattı!

İklimlendirme sektörünün önde gelen markası Daikin, Türkiye’ de elde ettiği başarıyı çevre ülkelere de taşımak için CIS ülkelerinde faaliyet gösteren distribütörleri ile bir araya geldi.

İstanbul ve Hendek’te gerçekleşen toplantılarda yeni döneme ilişkin hedeflerini distribütörleri ile paylaşan Daikin Türkiye, ülke temsilcilerinden aldığı destek ile yurt dışı hamlesini başlattı. 

Isıtma, soğutma ve havalandırma sektörünün öncü markası Daikin, CIS ülkelerinde (Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, Özbekistan, Azerbaycan, Ermenistan) faaliyet gösteren distribütörlerini ağırladı. Son 3 yılda kaydettiği büyüme hızı ve sektöre kazandırdığı yenilikçi ürünleri ile öne çıkan Daikin, aynı başarıyı CIS ülkelerinde de göstermek için distribütörlerinden tam destek aldı.

Daikin Türkiye’ye bağlı olarak faaliyet gösteren 7 ülkeden 19 firma temsilcisinin katılımıyla 4-7 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen CIS Ülkeleri Toplantıları, İstanbul ve Hendek’te gerçekleşti. The Green Park Hotel Pendik & Convention Center’da konaklayan distribütörler,  gezilerinin ilk gününde Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder ile bir araya geldi. Daikin Türkiye’nin 3 yılda elde ettiği başarılı sonuçları firma temsilcileri ile paylaşan Önder, şu değerlendirmeyi yaptı: “Temmuz 2011’de yola çıkarken hedefimiz; hem ticari iklimlendirme segmentinde hem de bireysel klima sistemlerinde lider olmaktı. Aradan geçen 3 yılda bunu başardık. Daikin Türkiye olarak marka bilinirliğinden satışlarımıza, ürün gamımızdan hizmet ağımıza kadar kısa sürede önemli başarılara imza attık. 2013 mali yılı sonunda 700 milyon TL’ye ulaşan ciromuz, 850 kişiyi aşan istihdamımızla 3 yılda 3.5 misli büyüme elde ettik.  Bugün artık merkezi sistemlerdeki üstünlüğümüz ile pazar lideriyiz. Bugün Türkiye’de her 3 yeni projeden birinde Daikin markalı iklimlendirme ürünleri tercih ediliyor. Split klima tarafına baktığımızda ise şu anda 3’üncü durumdayız. Bu alanda da adım adım liderliğe yürüyoruz. Sadece Türkiye iklimlendirme sektörünün değil, toplam 160 ülkede faaliyet gösteren Daikin bünyesinde de en hızlı büyüyen şirket olduk. Elde ettiğimiz bu başarıyı, Daikin Türkiye’ye bağlı olarak faaliyet gösteren CIS ülkelerinde de göstermek, buralarda da liderliği üstlenmek istiyoruz. 2011 yılında 5 yıllık hedeflerimizi açıklarken, Türkiye’yi bölgenin iklimlendirme lojistik üstü yapacağımızı belirtmiştik. Bu yıldan itibaren bu hedefimizi gerçekleştirmek için atağa geçiyoruz. Bu konuda distribütörlerimiz ile birlikte ortak hareket ederek, kısa sürede başarılı olacağımıza inanıyorum.”

YURT DIŞI ATAĞINA DİSTRİBÜTÖRLERDEN TAM DESTEK

Gelişen ekonomileri ve dinamik yapıları ile büyük bir potansiyel taşıyan bu ülkelerde, Daikin Türkiye’nin güçlü distribütörleri ile birlikte önemli işlere imza atacağını vurgulayan Önder, “Bu ülkelerde tüketicinin tüm ihtiyaç ve beklentilerini en üst düzeyde karşılayarak iklimlendirme sektörünün gelişimine katkıda bulunacağız. Bunu yaparken de öncü ve yenilikçi kimliği ile tüm dünyada iklimlendirme lideri olan Daikin markasının gücünü bu ülkelere taşıyacağız” dedi. Bu konuda distribütörlerin tam desteğini aldıklarını dile getiren Önder, “Bu moral ve motivasyon ile yurt dışında büyüme stratejimizi hayata geçirmek için düğmeye bastık” diye konuştu.

Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, Özbekistan, Azerbaycan, Ermenistan’dan gelen distribütörler, 3 gün süren programla Daikin’in Hendek’te toplam 195 bin metrekarelik alana sahip tesislerini görme ve üretimi yerinde inceleme fırsatı buldu. Bu gezi sırasında Daikin’in Türkiye’deki marka yolculuğu hakkında distribütörleri bilgilendiren Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tuna Gülenç, şunları söyledi: “Tüm dünyada sektör lideri olan bir marka olarak 5 yıllık stratejimizi belirlerken, markamızın gücüne ve uzmanlığına vurgu yapacak çalışmalara yöneldik. Hendek fabrikamızda tüm üretim hatlarımızı AB (Avrupa Birliği) standartlarına uygun bir şekilde iyileştirirken, tanıtım, reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarına önemli bir yer verdik. Bir yandan reklam ve iletişim çalışmalarımızla, diğer yandan Galatasaray Bayan Voleybol Takımı’nın isim sponsorluğunu üstlenmiş olmamızın da etkisiyle çok pozitif geri dönüşler aldık. 2 sene gibi kısa bir sürede marka bilinirliğimizde çok önemli artış elde ettik ve yüzde 2 olan marka bilinirliğini yüzde 11’e çıkararak, klima denice ilk akla gelen markalar arasında 15’inci sıradan 2’nci sıraya yükseldik. Geldiğimiz bu noktada, markamızın gücünü ve uzmanlığımızı CIS ülkelerine taşımak ve bu pazarlarda etkinliğimizi artırmak için distribütörlerimiz ile birlikte çalışacağız.”

Programın bir tam gününü Daikin Türkiye’nin yönetim, pazarlama, servis, ürün yönetimi, satış danışmanlığı ve ihracat birim yöneticileri ile ikili toplantılar yaparak geçiren firma temsilcileri, ülke özelinde firma bazında çalışmalar yapma fırsatı da buldu. Gezi sırasında Daikin Türkiye Akademi’yi de ziyaret eden distribütörler, eğitimler hakkında bilgi aldı. Hendek Üretim Tesisleri ve Daikin Türkiye Akademi’den çok etkilendiklerini belirten distirübörler, Daikin gibi bir marka ile iş ortaklığı yapmaktan gurur duyduklarını ve bu gezi sırasında edindikleri bilgileri ülkelerinde paylaşacaklarını dile getirdi.  

Bu gezi sırasında toplantıların yanı sıra İstanbul’un farklı merkezlerini de görme fırsatı bulan distribütörler, Kalamış Develi Kebap, Çengelköy Rigel Balıkçısı ve Fındıklı Sardunya Restaurant gibi Türk mutfağının farklı lezzetlerini sunan mekanlarda ağırlandı. Program kapsamında Sultanahmet Camii, Ayasofya, Hipodrom, Topkapı Sarayı ve Kapalı Çarşı’yı kapsayan bir Tarihi Yarımada turuna katılan konuklar, 3 günlük bu iş ve kültür gezisinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.