Damat, Avrupa’da mağaza açmaya devam ediyor!
Erkek giyimde markalı ihracat ve pazar çeşitliliği ile öne çıkan Orka Holding, Türkiye’den çıkan küresel moda devi olma yolunda ilerlerken gücünü şimdi de Avrupa’ya taşıdı.
Erkek giyimde markalı ihracat ve pazar çeşitliliği ile öne çıkan Orka Holding, Türkiye’den çıkan küresel moda devi olma yolunda ilerlerken gücünü şimdi de Avrupa’ya taşıdı.
Orka Holding açıklamasına göre, moda perakendesinin lider ülkelerinden İtalya’ya 9 günde 9 mağaza açarak giren Orka Holding, İsviçre’nin Wil şehrinde ilk mağazasını açtı.
İspanya’nın Barcelona şehrinde El Born ve Passeig De Gracia’da da yerini alan holding markalarından TWEEN mağazalarına, önümüzdeki ay Madrid Sorena’da yeni konsept mağazası D'S Damat mağazası da eklenecek. İspanya'nın en önemli alışveriş noktalarından biri olarak da bilinen Sorena, aynı zamanda dünyaca ünlü markaların çokça yer aldığı bir cadde.
Aralık ayının son haftasında yurt dışında 4 yeni mağaza açan holding markaları, global yolculuğuna hız kesmeden devam etti. Mısır’da İskenderiye, Kosova’da Piriştine, Pakistan’da Lahor ve Ürdün’ün başkenti Amman’da yeni DAMAT, TWEEN ve D’S Damat flagship mağazalarını açan perakende devi 2016'yı yurt dışında 100 mağaza ile kapattı.
Orka Holding, sadece mağaza açmakla kalmayıp, dünyanın en iyi futbol ligi olarak bilinen İspanya’daki La Liga’ya da uzandı. Orka Holding markalarından D’S Damat, Romanya’nın Dinamo Bükreş, Rusya’nın Spartak Moskova futbol kulüpleri ve Makedonya Milli Futbol Takımının ardından şimdi de La Liga takımlarından Deportivo Alaves ile resmi giyim sponsorluğu anlaşması imzaladı.
- "Kalite, tasarım ve ulaşılabilir fiyat ile öne çıkıyoruz"
Açıklamada verilen bilgilere göre, 2017 yılı büyüme hedefini yurt dışı odaklı olarak planlayan Orka Holding, yurt dışında 100 olan mağaza sayısını 2017’de 150’ye, yurt içindeki mağaza sayısını ise 220’ye çıkararak, toplamda 370 mağazaya ulaşmayı planlıyor. Holding 2017 ciro hedefini 600 milyon lira, ihracat hedefini ise 50 milyon dolar olarak belirlemiş durumda.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl yurt dışı odaklı büyüme kapsamında Avrupa’dan Orta Doğu’ya, Rusya’dan Afrika’ya, Avustralya’dan Amerika’ya geniş bir bölgede faaliyette bulunduklarını kaydetti. Orakçıoğlu, "Farklı coğrafyalarda en çok talep gören Türk markasıyız. Kalite, tasarım ve ulaşılabilir fiyat ile öne çıkıyoruz. 2016 yılını yüzde 15 büyüme, 500 milyon TL ciro ve 35 milyon dolar markalı ihracat ile kapattık." değerlendirmesini yaptı.
D’S Damat’ın artık bölgesel olmaktan çıkarak adım adım küresel bir markaya dönüştüğünü aktaran Orakçıoğlu, "Sporu ve sporcuyu destekleyen bir anlayışla atılan imza, aynı zamanda markamızın İspanya’da bilinirliğini arttıracak." ifadesini kullandı.
Orakçıoğlu, çeyrek asrı aşan birikimle yurt dışında atak yaptıkları bir dönem yaşadıklarını yineleyerek, "Bu atak bize markalı ihracatta yüzde 70 büyüme getirdi. Deportivo Alaves sponsorluğunun bu başarımıza, İspanya başta olmak üzere Avrupa’dan ABD’ye, Orta Doğu’dan Uzak Doğu’da her bölgede ivme katacağına inanıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
AA