AVM

Darıca Park AVM ilk iki günde 200 bin kişi ağırladı!

SMA Grup'un başarılı isimlerinden Abdullah Örs, yeni yatırımları ola Darıca Park AVM'yi, ilk iki günde 200 bin kişinin ziyaret etiğini söyledi, AVM'nin bölge içi önemli olduğunu kaydetti.

Kentin batı bölgesinde gösterdiği faaliyetlerle ülke çapına son derece önemli bir oyuncu konumuna gelmiş bir isimle, Abdullah Örs'le birlikteyiz. 1989 yılında bundan tam 26 yıl önce başlayan ticari yaşantısında çok önemli başarılara imza atmış ve aile şirketi olan SMA Grup'la birlikte perakende sektöründe son derece önemli bir aktör olarak faaliyetlerine devam ediyor. Örs'le başta ev dışı tüketim sektörü başta olmak üzere, SMA Şirketler Grubu'nun faaliyette olduğu sektörleri ve şirketler grubunun yeni bebeği Darıca AVM'yi konuştuk. 

Kendisi gelecekte gerçekleştireceği yatırım faaliyetleriyle ilgili de önemli bilgileri bizlerle paylaşmayı ihmal etmedi... 


Abdullah Bey, kentimizin batı bölgesinde uzun yıllardır ticari yaşantınıza devam ediyorsunuz. Ne zaman başladı bu serüven? 

-1989 yılında Pendik ilçesinde faaliyete geçen firmamız çalışma hayatımın da başlangıcı oldu. Aile şirketi olmasının verdiği güç, disiplin ve düşünce hızında bir çalışma ile 2006 yılında Tuzla Orhanlı beldesindeki 14 bin 500 metrekare açık alan 9 bin 500 metrekare kapalı alanda bulunan yeni binamızda yolumuza devam ettik. Her zaman da yaşadığımız yerlere değer katmak için elimizden geleni yaptık. Yaşadığım yer, değerleri yaşatmak ve bunları koruyabilmek benim için çok önemli. 


Çok ayaklı bir şirket yapınız var değil mi? 

-Bugün itibariyle SMA Grubu'nun 4 adet şirketi bulunuyor. Bunlardan 1 tanesi iştirak, 3'ü ise yüzde 100 sahibi olduğumuz firmalardır. SMA Metrostar Gıda San. Ltd. Şti. ile bundan önceki yıllarda başarı ile sürdürdüğümüz kamu ve kamu kuruluşlarına ait ihale projelerimizde devam etmektedir. Perakende sektöründe hizmet verdiğimiz, iştirakimiz olan Ses İndirim Marketleri de kısa zaman diliminde artan mağaza sayısı ile büyük başarı yakaladı. 


Bu arada bünyenizde hizmet veren pek çok firma var ve yüzlerce insanı bu firmalar aracılığıyla istihdam ediyorsunuz... 

-SMA Metrostar AŞ, SMA Metrostar LTD ŞTİ, Gebze Toplu Tüketim, Ses Hipermarketleri, Darıca AVM gibi birçok operasyonel verimlilik sağlayan istihdamı, bünyemizde barındırıyoruz evet. SMA Metrostar sektörde ilk adımlarını attığında öncelikli amacımız kaliteli ürünleri uygun fiyatlara sunmak ve hizmet anlayışını sektöre tanıtmaktı. Bunun için oldukça da güçlü bir ekip oluşturduk o dönemin koşullarında. Ekibimizle başta müşteri öneri ve isteklerine önem gösterdik. 

Rekabet koşullarına uyum sağlayabilmek için sürekli fiyat analizleri yaptık ve kendimizi gözden geçirdik diyebilirim. 


BAŞARIMIZ KARARLILIKTAN GELİYOR

Ortada yıllar içerisinde gelişmiş son derece önemli bir başarı var. Başarının temelinde yatan nedenler Darıca Park AVM bölge için önemli SMA Grup'un başındaki isimlerden Abdullah Örs, yeni yatırımları olan Darıca Park AVM'yi, ilk iki günde 200 bin kişinin ziyaret ettiğini söyledi, AVM'nin bölge için önemli olduğunu kaydetti.Bugünkü başarımızı kendimize hedefler belirlememiz ve bu yolda kararlı adımlarla gitmemiz, müşterilerimiz için 24 saat hizmet vermemiz, geniş araç filomuzla dağıtım anlamında müşterimizin her türlü ihtiyacını hızlı bir şekilde karşılamamız, fiyat politikamızı, müşterilerimizi rakiplerine karşı ezdirmeyecek şekilde belirlememiz, kaliteye önem vermemiz ve tedarik anlamında, müşterinin yüzde 1 00 ihtiyaçlarını karşılıyor olmamız gibi pek çok faktör var bu konuda. Liste uzayıp gidiyor açıkçası. 


SMA son derece derli toplu ve kurumsal görüntü anlamında bölge şirketlerine önemli mesajlar veren bir kuruluş. Bu noktaya gelmek için özel olarak 'uygulayalım' dediğiniz bir yöntem oldu mu? 

-Yıllardır kendimize ilke edindiğimiz bir sloganımız var. Müşterilerimize hitaben "Sizin için varız" diyerek çıktığımız bu yolda özellikle deneyimli personellerle çalışmayı tercih ederek müşteri memnuniyetini ön planda tuttuğumuzu söyleyebilirim. Tabi güçlü finansman da son derece önemli. Bu koşullar altında da 26. yılımızı geride bıraktık haliyle. 


Nedir bu sloganın amacı, neden böyle bir çıkış noktası seçtiniz kendinize? 

-Öncelikle kaliteli, hijyenik ve sağlıklı ürünleri uygun fiyatlara, müşteri memnuniyetini esas alarak, insanlara sunmaktı, biz sloganımızla da bunu hedefledik ve büyük oranda başardık. 


İNSANA DEĞER VERİYORUZ 

Bir şirketler grubunun başında, çok önemli kararlar alan, çok önemli yatırımları yönlendiren bir isimsiniz. 

Firma içerisinde nasıl bir yönetim tarzı var bilgi verebilir misiniz okurlarımıza? 

-İnsana verilen değer çok önemli benim için. Toplumda aile şirketlerinin kurumsallaşamayacağı gibi bir önyargı var, aslında bu yanlış bir yargı, aile şirketleri kurumsal şirketlere göre her zaman daha dirençlidir. Biz yönetim olarak personellerimizi de ailemizden fertler olarak görüyoruz. Bu şekilde sıcak ve verimi yüksek bir çalışma ortamı sağlıyoruz. 


Çalışanların seçiminde özellikle dikkat ettiğiniz detaylar var mı mesela? 

-Elbette...Şirketimizin günden güne artan başarısı bir takım çalışmasına borçlu olduğumuzu düşünüyorum ben. 

Biz yönetim olarak ekibimizi oluştururken farklı ilgi alanları ve kabiliyetlerde kişilerin bir araya gelmesine dikkat ediyoruz. Üç iyi profesyonel, süper bir ürün veya hizmet geliştirebilirler, ancak ekipte bu ürünü pazarlayacak bir kişi yoksa bu ekibin başarılı olması çok güç. Yönetici olmak bir firmada çalışmaktan çok farklıdır. Muhasebeden, finansa, pazarlama/satış stratejilerine ve kalitenin ölçülmesine kadar öğrenmeniz ve tecrübe etmeniz gereken çok konu var. Her durumda bu konularda ekipte belli bir bilgi birikiminin olması şart. 


Abdullah Bey, SMA grubun yurt dışı yatırımları olduğunu biliyoruz, nedir ithalat ve ihracat hedefleriniz biraz açar mısınız uluslararası pazar faaliyetlerinizi? 

-SMA Group Company olarak da EDT ve sarf malzemeleri alanında, tüm ürün çeşitleriyle pazardalTİCARİ 


BİRLİKTELİKLER

Distribütörlüğünü yaptığınız çok önemli ticari aktörler var. Ticari evlilikleriniz arasında hangi firmalar var? 

-Barilla ile çok uzun yıllardır beraberiz mesela. 2007 yılında 1.800 ton ile başlayan, 3 bin 600 tona çıkan, rakamlarda da görüldüğü gibi oldukça verimli ve aynı zamanda uzun soluklu olmasını dilediğimiz bir iş ortaklığımız var. SMA ailesi olarak, bayiliğini alacağımız firmalar konusunda seçici davranıyoruz, firmanın bize getirişinden çok, firmanın ürünlerinin kalitesine ve müşteri memnuniyetine önem gösteriyoruz, bu koşullar oluştuğunda yeni markalarda her zaman portföyümüze katılabilir. Şu an da 50 aşkın firmanın bayiliğini ve distribütörlüğünü yapmaktayız. Ülker Eksper, Barilla (Filiz), Sütaş, Ülker, Cola Turka, Torunlar, Assan, Tat Düzey, Olin, Çaykur, Aymar, Aytaç, Yorsan, Banvit, Koska, Ana Gıda, Örs Star ve Örs Star Fresh ve daha birçok isim var. 


Peki Abdullah bey, konuyu biraz değiştirelim ve gelecekle ilgili planladığınız yatırımlara gelelim isterseniz. Firma yatırımlarınız ne yöne doğru planlıyorsunuz? 

-İlerleyen yıllarda SMA Ailesi olarak araç ve çalışan sayımızda ve yaptırım alanlarımızda yüzde 15 büyümeyi hedefliyoruz. Son sistem teknoloji ile donatılmış depomuz, güçlü dağıtım ekibimiz, 11,5 araçlık filomuz, iştiraki olduğumuz kuruluşlarımız, artan yatırımlarımız ve 800 kişiyi yakın personel istihdamı ile ülkemize ekonomik anlamda katkıda bulunduğumuza inanıyoruz. SMA Metrostar A.Ş. olarak şu an; Edirne, Tekirdağ, İstanbul, İzmit, Adapazarı, Düzce, Bolu, Bilecik, Zonguldak, Bursa, Eskişehir, Afyon olmak üzere bütün Marmara bölgesinde, 2.500'e yakın noktada bulunan catering, restaurantlar, Cafeler, Çay Bahçeleri, Oteller gibi Ev Dışı Tüketim noktalarına hizmet veriyoruz. Ancak bununla yetinmiyoruz tabi, ek depolar kurmakla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Adana, İzmir, Antalya gibi şehirlerde de ek depolar kurulabilmesi için ekiplerimiz sıkı bir çalışma yürütüyorlar. 


Peki genel anlamda sektörünüz ne yöne doğru gidiyor? 

-Türkiye'de ev dışı tüketim pazarının toplam büyüklüğü cirosal olarak 50 milyar TL civarında. Bu büyüklük Amerika ev dışı tüketim pazarının 37'de birini, Avrupa ev dışı tüketim pazarının ise 29'da birini oluşturuyor. 

Avrupa nüfusunun 742,5 milyon ve Türkiye nüfusunun 77 milyon civarında olduğunu düşünürsek, değişen yaşam tarzlarıyla birlikte ev dışı tüketim sektörünün önündeki potansiyelin büyüklüğünü de daha doğru tahmin edebiliriz. Bizim gibi profesyonel firmaların varlığı EDT Türkiye'de önemli bir pazar payına sahip olmakla birlikte ilerleyen yıllarda bu oranın daha da artacağını söyleyebiliriz. 


HİZMET VE KALİTE ANLAYIŞI 

Ev dışı tüketim pazarı son yıllar içerisinde oldukça gelişti ve hizmet kalitesi de yukarılara doğru tırmanmaya başladı diyebiliriz değil mi? 

-20 yıl önceye bakarsak, hizmet anlayışının günümüzle aynı olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Hizmet ve kalite anlayışı değişti, tüketiciler daha bilinçli ve seçici, dışarıda yemek kültürümüz arttı. 

Bunun yanı sıra yaygınlaşan yemek fabrikaları, catering şirketleri, günden güne artan HoReCa (Hotel-Restaurant-Cafeler) noktalarına, turistik tesislerin gelişimine okul ve kurumların yemek sistemlerini değişmesi EDT ticaretinin gelişmesine neden oldu. 


Tavsiyeleriniz ve yönlendirmeleriniz oluyor mu sektörünüze? 

-EDT sektöründe kalite, müşteri memnuniyeti ve hız aynı eksende olmalıdır. Biz kendi adımıza, tedarikçi firmalarımızın üretici ve kurumsal firmalar olmasına dikkat ediyoruz. Bu doğrultuda giden bizim gibi firmalar, hedeflerini büyüttü, kendilerini geliştirdi, yenilikleri takip etti, yeniliklere öncü oldu, kurumsallaştı, kendi markalarını yarattı, kalitelerini yükseltti ve öncelikleri kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti oldu. Bizim gibi profesyonel firmaların varlığı neticesinde EDT Türkiye'de önemli bir pazar payına sahip olduğunu da söyleyebiliriz. 


Peki sektörün yaşadığı ana problem nedir? Bu konuya ilişkin tespitleriniz elbette vardır? 

-SMA ürünü üretmiyor fakat mal kabullerinde belli standartları var. Ürün bazı kontrollerden geçmek zorunda, öncelikle; ürünün yeterliliği, depolaması ve sevkiyat aşaması, ürünün hasarının olup olmadığı, son kullanma tarihlerinin kontrolü gibi aşamaları geçmek zorunda. Öncelikle standartlar oturmalı, maliyetler göz önüne alındığında birçok firmada hijyenin ve kalitenin ikinci plana atıldığını üzülerek görüyoruz. Sektör için büyük bir sıkıntı diyebilirim. 


ÖNEMLİ BİR YATIRIM ¡ 

Dilerseniz gelelim Darıca Park AVM'ye... SMA Grup olarak Danca'nın ilk ve tek AVM'si olan Darıca Park'ı açtınız? Darıca Park hakkında ilk ağızdan bilgi alalım isterseniz. 

-30 Mayıs tarihinde birçok ünlü markayı bünyesinde barındıran ve toplamda 10 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulan Darıca Park Alışveriş Merkezi'ni bölgeye kazandırdığımız için çok mutlu olduğumuzu söylemek isterim. Bizim için son derece önemli bir yatırım oldu Darıca AVM. 


Ziyaretler nasıl, sevdi mi Darıcalılar yeni AVM'lerini? 

-İlk gün 82 bin 550, ikinci gün 110 bin 100 ziyaretçimiz oldu. Son yıllarda yıldızı parlayan, yerel ve merkezi yönetimlerin yaptığı yatırımlarla modern bir gelişme çizgisi gösteren Danca'nın büyümesine katkı sunacak bir projeyi hayata geçirmeyi başardık. 


Abdullah Bey, gördüğüm kadarıyla son derece yoğunsunuz, bu yoğunluk içerisinde hobileriniz var mıdır? 

-Yoğun çalışma temposundan vakit buldukça kitap okuyorum evet. 


Nasıl kitaplar okursunuz? 

-Daha çok siyasi ve kişisel gelişim üzerine kitapları tercih ettiğimi söyleyebilirim. Ayrıca işimiz gereği haberleri ve gündemi yakından takip ediyorum tabi ki. 

¡Tatilde nereleri tercih edersiniz? 

-Bende birçok insan gibi denizi çok seviyorum. Zamanım oldukça yurtdışı yerine ailemle ülkemizin birbirinden güzel tatil beldelerinde gitmeye çalışıyorum. Türkiye tatil için çok daha pratik ve verimli oluyor diyebilirim. Ülkemiz gerçekten çok güzel tatil yapabilmek için. 


Bu arada sormadım ama evlisiniz değil mi? 

-Evet evliyim ve 4 çocuk babasıyım. her alanında olmak ve Danca'ya katkı sunmak istiyoruz. Darıca Park Alışveriş Merkezi, ilçemizde yüzlerce kişiye istihdam sağlayan bir iş kapısı oldu aynı zamanda... 



Bölge ekonomisine önemli ölçüde katkı sunmasının yanı sıra bir de sosyal faaliyet anlamında da bir eksik kapatacak gibi görünüyorsunuz. Açılışta da bir Mustafa Ceceli konseri gerçekleşmişti bildiğim kadarıyla? 

-Evet doğru söylüyorsunuz, iki gün iki gece süren açılış etkinliklerimiz arasında halkımıza muhteşem bir yaz akşamı yaşatan sevilen sanatçı Mustafa Ceceli'nin verdiği açık hava konserine yaklaşık 1 5 bin kişi katıldı. Danca'nın ihtiyacı olan etkinlikler bunlar. 


Spor dünyasına da hızlı bir giriş yaptınız. Darıca Gençler Birliği başkanı olarak görev yapıyorsunuz. İsterseniz biraz da Darıca Gençler Birliği üzerine sohbet edelim. Nasıl başladı bu ilişki? 

-Yaklaşık 9 yıldır içinde yer aldığım Darıca Gençler Birliği'nde başkan olarak yoluma devam etmenin onurunu yaşıyorum şu anda. Tabi ki bu yola adım atarken desteğini üzerimizden esirgemeyen Darıca belediye başkanı Sayın Şükrü Karabacak'a teşekkür etmek lazım. 


Öncelikli hedef nedir kulüpte peki? 

-Her takım gibi bizim de öncelikli hedefimiz şampiyon olmak. Fakat kulübün 2 milyon 750 bin TL tutarındaki tahmini bütçesinin şampiyonluk için yeterli olmayacağından ilk hedefimiz bütçeyi daha çok arttırmak için çaba harcamak diyebilirim. Bütçeyi son derece kontrollü kullanarak, bu sezon için olmasa da önümüzdeki sezonlarda alt yapıdan en az dört futbolcunun A takımda forma giymesini hedefliyoruz "Çünkü dışarıdan yüksek meblağlı yapılan transferlerin bizi bir yere götürmeyeceğini gördük. Şampiyonluğu hedeflerken birinci hedefimiz kulübü zor durumda bırakmamak ve alınacak kararların yönetimle birlikte alınması... 



Bizim Kocaeli