DASK için nereye başvurulur?
Devlet tarafından mülk sahiplerine zorunlu tutulan DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) sigortası, deprem sonrasında meydana gelen tüm doğal afetleri kapsayan bir sigorta. Peki DASK için nereye başvurulur?
Zorunlu Deprem Sigortası olarak bilinen DASK, konut sahiplerinin yaptırması gereken bir sigorta. Sözcü'de yer alan habere göre, devletin zorunlu kıldığı DASK sigortası deprem sonucu meydana gelen yangın, patlama ve yer kaymasının yalnızca binada meydana getirdiği hasarları karşılıyor. Deprem riski taşıyan bölgelere göre değişiklik gösteren DASK sigortası primi, yüksek riskli bölgeler de daha fazla iken, düşük riskli bölgelerde ise daha azdır. Tüm konut sahiplerinin yaptırması gereken ve her sene yenilenen DASK özellikle son depremlerden sonra daha da merak edilir oldu. Vatandaşlar birçok konuda soru sorup, araştırma yaparak DASK hakkında detaylı bilgi arıyor. Bu soruların başında da yeni başvuruda bulunacakların “DASK için nereye başvurulur?” sorusu bulunuyor. Peki DASK için nereye başvurulur?
DASK İÇİN NEREYE BAŞVURULUR?
Zorunlu Deprem Sigortası yani DASK poliçesi yaptırmak oldukça basit. Evinizi dolayısı ile ailenizi güvence altına almak için yapmak istediğiniz DASK sigortası için en yakın sigorta acentesine veya banka şubesine giderek sigortalarını gerekli belgelerle yapabilir. Konut ve kimlik bilgilerini beyan eden herkes DASK yaptırabilir.
Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız için gerekli bilgi ve belgeler şu şekilde;
Sigortalının:
-Adı
-Adresi
-Telefonu
-Cep Telefonu
-T.C. Kimlik Numarası
-Vergi Kimlik Numarası (Tüzel Kişiler için)
Sigortalanacak Binanın:
-Açık Adresi
-Tapu Bilgileri
-İnşa Yılı
-Yapı Tarzı
-Toplam Kat Sayısı
-Hasar Durumu
Meskenin (Dairenin):
-Brüt Yüzölçümü (m2)
-Kullanım Şekli
Hatırlatmak isteriz ki, Zorunlu Deprem Sigortası tümüyle beyan esasına dayanır. Yanlış beyandan doğabilecek maddi kayıplar, sigortalının sorumluluğundadır.
26 bin bina için 193 milyon lira tazminat ödendi!