Ekonomi

DASK, konut ve kasko sigortaları ile ilgili deprem bölgesinden şikayet yağıyor! Vatandaş ilgisizlikten şikayetçi!

Kahramanmaraş’ın Pazarçık ve Elbistan ilçelerinde yaşanan ve toplam 10 şehrimizi deprem bölgede büyük yıkımlara, can kayıplarına ve hasarlara neden oldu. Depremden sağ kurtulanlar ise bir an önce uğradıkları mağduriyeti gidermek için sigortadan zararlarını karşılamanın derdinde.

Kahramanmaraş başta olmak üzere toplam 10 ilde büyük yıkımlara neden olan deprem felaketlerinin ardından yaralar sarılmaya devam ederken, vatandaşların evini veya araçlarını doğal afetlere karşı sigortalatması yeniden gündeme geldi.

Şikayetvar verilerine göre, geçen DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) sayfası 11 bin 154 kez görüntülenirken son 30 günde bu sayı 67 bin 531’e çıktı. Ancak sigorta aramalarının yanı sıra deprem bölgesindeki vatandaşların da ekspertizlerin gelmemesi ve kuruma ulaşamama konusunda şikayette bulundukları gözlendi.

KONUT SİGORTASI ŞİKAYETLERİ ARTTI

Şikayetvar platformu tarafından yapılan açıklamaya göre, konut sigortasında şikayetler geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 23 artış gösterdi. Şubat ayında konut sigortalarıyla ilgili 271 şikayet gelirken, araç sigortalarıyla ilgili ise şikayet sayısı 405 oldu. Aynı zamanda 40 bin 898 bireysel kullanıcının ise platformda kasko araması yaptığı dikkat çekti.

Sigorta şirketlerinin sözleşme maddelerine uymaması özel konut sigortalarıyla ilgili en çok şikayet konulardan biri olurken, personel davranışı ve haksız tahsilat-iadeyle ilgili yaşanan sorunlar arasında. Yine özel araç sigortaları konusunda ise vatandaşlar en fazla ilgili personelin davranışlarından şikayetçi olurken, eksper-rapor, yanlış ve eksik bilgilendirme, pert, ikame araç ile ilgili diğer sorunlar da şikayet konuları arasında yer aldı.

Şikayetvar’ın yaptığı yazılı açıklamaya göre, DASK ile ilgili gelen şikayetlerin bazıları şöyle sıralandı:

ACENTELER MAALESEF ORTADA YOK

“Gaziantep Islahiye de evim yıkıldı. DASK'ı var ancak ilgili sigorta şirketinin acentesi maalesef ortada yok. Müşteri hizmetleri arıyoruz, Adana bölgesine yönlendiriyor. Bölge müdürlüğü ise telefonları açmıyor.”

 “Afşin Elbistan bölgesindeki evim ağır hasarlı. Duvarları, her tarafları yıkıldı. Konut sigortası var. Sigorta şirketi, ‘DASK sonucu çıkmadan dosya açamayız’ diyor. Konut sigortamda, ‘konut yardımı’ gibi birçok teminat var ama hakkımızı alamıyoruz. Her tarafa şikayet edeceğiz, gerekirse mahkemeye gideriz.”

 “Sıfır aracıma kasko yaptırmıştım. Deprem nedeniyle üstüne tuğlalar düştü. Çekici hizmeti vermedikleri gibi kendi imkanlarımızla aracı çıkardık. İkame araç da verilmedi. Maddi ve psikolojik durumumuzu bildirip bu araca binmek istemediğimizi ilettik anacak hiçbir şekilde yardımcı olmadılar. Üstelik terslediler.”