DASK poliçesi nereden alınır?
Zorunlu Deprem Sigortası olan DASK konut ve işyerleri üzerinde yaptırılan; depremden sonra meydana gelen maddi zararları karşılayan sigorta türü olarak karşımıza çıkıyor. Peki, ev veya işyeri için DASK poliçesi nereden alınır?
DASK poliçesi nereden alınır?
Zorunlu Deprem Sigortası olan DASK konut ve işyerleri üzerinde yaptırılan teminat sigorta türü olarak karşımıza çıkıyor. DASK sigortasını yaptırmayan ev ve işyeri sahipleri, söz konusu gayrimenkulleri ile ilgili tasarruf işleminde bulunamıyor.
Kanunen DASK kapsamında bulunan gayrimenkuller için DASK, depremden sonra meydana gelen maddi zararların teminatı için isteniyor. Deprem sigortası için ödenmesi gereken sigorta primleri, yüksek riskli bölgelerde daha çok, düşük riskli bölgelerde daha az olacak şekilde belirleniyor.
Buna göre; 5 risk bölgesi ve 3 farklı yapı tarzına göre belirlenmiş 15 ayrı tarife fiyatı bulunuyor. peki, DASK poliçesi nereden alınır?
Eve veya işyerine DASK poliçesi yaptırmak için, bu sigortayı düzenleyen en yakın sigorta acentesine veya banka şubesine gerekli belgelerle gitmeniz gerekiyor.
DASK için gereken belgeler..
* Sigortalının adı, adresi, telefonu, varsa cep telefonu
* Sigortalının vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası
* Sigortalanacak yerin açık adresi
* Tapu bilgileri
* Binanın inşa yılı
* Binanın yapı tarzı
* Binanın toplam kat sayısı
* Binanın hasar durumu
* Meskenin brüt yüzölçümü
* Meskenin kullanım şekli
DASK sigortası yaptırmazsam ne olur?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com