Genel

Data iletişim Danışmanlığı kuruldu!

“Mutlaka Başarmalıyız” mottosuyla iletişim danışmanlığı sektörüne giriş yapan Data İletişim, iletişim alanında kurum ve markalara çözüm ortaklığı sunmak amacıyla hizmet veren bir halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı firması olarak kuruldu.


“Mutlaka Başarmalıyız” mottosuyla iletişim danışmanlığı sektörüne giriş yapan  Data İletişim,  iletişim alanında kurum ve markalara çözüm ortaklığı sunmak amacıyla hizmet veren bir halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı firması olarak kuruldu.


Öncelikli prensibi kurum ve markaların satış ve pazarlama hedeflerine ulaşma yolunda ihtiyaçları olan ‘iletişim rotasını’ belirlemek olan Data İletişim, Pazarlama İletişimi, Medya İlişkileri Yönetimi, Proje Yönetimi, Liderlik İletişimi, Kurum İçi İletişim, Kriz Yönetimi, Sosyal Medya Yönetimi ve Sponsorluk Yönetimi gibi halkla ilişkiler hizmetleri veriyor. Bu bağlamda Data İletişim, kurumlar ve markalar için güçlü ve güvenilir bir iş ortağı olma hedefiyle ilerliyor.


Sektördeki 15 yıllık birikimleri ve çalışma hayatının her safhasında bulunarak edindikleri tecrübeleri sermaye edinerek bu işe girişen Meltem Turgan ve Fülay Yaşa yöneticiliğinde Data İletişim, profesyonel hizmet anlayışıyla kurum ve markaların sadece ulusal değil uluslararasında da tanınmalarını hedefliyor.


Data İletişim Danışmanlığı Ocak ayında kurulmasına rağmen üç aylık kısa bir zamanda birbirinden farklı alanlarda birçok müşteriye hizmet vererek hayatına başladı. Hizmet verdiği kurumlar arasında; sektörünün lider markası Çilek Mobilya, Bosna Hersek ile İlişkileri Geliştirme Vakfı (BİGMEV), Bosna Hersek Bursa Fahri Konsolosluğu, Türkiye’nin ilk kişiye özel çorap üretimini yapan firma Çorap Terzisi, Avrupa Proje Yönetimi, K Yapı, YapıTürk, ElitistPark, Japon icadı bir Türk markası Jinsei ve Bursa’nın en büyük zincir mağazalarından biri olan Sefa Mağazalar Zinciri bulunuyor. 


Meltem Turgan Kimdir?

1999 yılında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünden mezun oldu. Mezun olduğu sene stajyer olarak başladığı Zorlu Holding’in MarCom Biriminde Halkla İlişkiler Uzmanı olarak iş hayatına başladı. Burada sırasıyla reklam, medya satınalma, medya ilişkileri ve etkinlik yönetimi alanlarında da uzman olarak görev aldı. Aynı dönemde Marmara Üniversitesi İşletme Anabilimdalı’nda MBA Master Programını bitirdi. Turgan, 2005 yılında Ziylan Grubu’na bağlı Kinetix, Flo ve Polaris markalarından sorumlu Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü oldu. 2007 yılında ECA–Serel markalarından sorumlu Kurumsal İletişim Müdürü olarak Elginkan Holding’de görevine devam etti. 2008 yılında Pierre Cardin, Cacharel ve U.S. Polo Assn. markalarından sorumlu Halkla İlişkiler Müdürü, Pierre Cardin Marka ve Pazarlama İletişim Müdürü olarak Aydınlı Grup’ta 5 yıla yakın süre ile çalıştı. Bu süre içinde Gruba ait Solarkent ve KoruFlorya inşaat projelerinin iletişim çalışmalarını da yürüterek tüm Grubun Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevini de üstlendi. Dayanıklı Tüketim, Yapı, Perakende, Hazır Giyim, Moda ve İnşaat sektörlerindeki 15 yıllık deneyiminden sonra 2013 yılında Data İletişim Danışmanlığı’nı kurdu.


Fülay Yaşa Kimdir? 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünden mezun olan Fülay Yaşa, Hürriyet Dergi Grubu’nda Genel Yayın Yönetmeni Asistanı olarak iş hayatına başladı. Daha sonra Hürriyet Gazetesi Sektör Gazeteleri ile İnsan Kaynakları Gazetesi iki editöründen biri olarak görev yaptı. Bu süreçte imza attığı haberler ana gazete ve köşe yazarları tarafından alıntı yapıldı. Haberleri bazı kitapların kaynak bölümlerine girdi. Hürriyet Gazetesi’ndeki görevi devam ederken, eş zamanlı olarak TRT 2’de "Kariyer Dünyası" adlı yönetim bilimi ve insan kaynakları programının konuk ve içerik koordinasyonunda Koordinatör olarak görev aldı. 5 yıl süren bu görevden sonra Türkiye’nin ilk içerik şirketi olan İndeks’in kuruluşunda yer aldı ve organizasyon şemasında şirket yönetim kurulu başkanına doğrudan bağlı olarak 10 yıl boyunca tüm yönetim sorumluluklarını üstlendi. İndeks’te Koordinatör olarak çalıştığı bu dönem içerisinde pek çok iletişim projesine liderlik yaptı. 16 yıllık deneyiminin ardından Data İletişim Danışmanlığı’nı kurdu.