Perakende

DeFacto bu yıl 100 yeni mağaza açacak!

Global moda markası olma vizyonuyla yatırımlarına devam eden DeFacto, gelecek 10 yıllık döneme ilişkin hedeflerini açıkladı. DeFacto bu yıl 100 yeni mağaza açacak.

Global moda markası olma vizyonuyla yatırımlarına devam eden DeFacto, gelecek 10 yıllık döneme ilişkin hedeflerini açıkladı. Önümüzdeki 10 yılın ilk büyük adımını 2016 yılında atacaklarını ve 206 milyon liralık yatırım yapacaklarını söyleyen İhsan Ateş, 2025 yılına kadar satış gelirlerini 7 kat daha artırmayı, 5 kıtada 1200’den fazla mağaza açarak “ulaşılabilir moda”nın önemli uluslararası oyuncularından biri olmayı hedeflediklerini belirtti.

 

Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün en büyük markalarından DeFacto, yıllık değerlendirme toplantısında gelecek 10 yıllık hedeflerini ve yatırım planlarını açıkladı. Kurulduğu günden itibaren hedeflerinin üstünde büyüme ve karlılık sağlayan DeFacto, önümüzdeki dönemde stratejisini, hem fiziksel mağaza açılımları hem de e-ticaret yatırımları ile dünya çapında gerçek bir moda markası olmak üzerine kurguluyor. 2025 yılına kadar yeni pazarlara açılmayı sürdürerek gelirlerini 7 kat daha artırmayı hedefleyen şirket, 5 kıtada ve 50 ülkede 1200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı, e-ticaret sitesiyle de 100’den fazla ülkede faaliyet göstermeyi planlıyor. 

 

İhsan Ateş: “Yatırım konusunda iştahlıyız. 2016’da yurt dışında 2 kat büyüyeceğiz.” 

Değerlendirme toplantısında konuşan DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 2015 yılının DeFacto açısından hedeflerine ulaştıkları verimli bir yıl olduğunu belirtti. Globalleşme vizyonuyla stratejilerini kadın ve moda alanına odaklanmak olarak belirlediklerini açıklayan Ateş, sözlerini şöyle sürdürdü: “2016 yılındaki yol haritamızda birinci sırayı kadınların “moda ve sürekli yenilik” beklentisini karşılamak alıyor. Ajandamızın diğer ana konularını da inovasyon, yurt dışında büyüme, dijitalleşme ve verimlilik olarak özetleyebilirim. Bu yıl 206 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapmayı, 100 yeni mağaza açmayı ve satış gelirlerimizi yüzde 41 oranında artırarak 2 milyar 300 bin TL’ye yükseltmeyi planlıyoruz. Yurt içi mağaza sayımızı 321’e, yurt dışı mağaza sayımızı 100’e, satışlarımızı da 100 milyon adede çıkarmayı hedefliyoruz. 2016 itibariyle büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz.”

 

“Mutluluk için lüksü ulaşılabilir hale getireceğiz” 

Fiziksel büyümenin yanı sıra müşterilerini daha fazla mutlu etmek için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Ateş; “Modayı ulaşılabilir hale getirmek DeFacto’nun bu yıl da öncelikli yatırım alanlarından biri olacak. Modayı yakından takip etmek isteyen kadınların beklentisi, dünyada trendler neyse onu bulmak ve uygun fiyatlarla bu ürünlere sahip olmak. Biz de kadınların bu beklentilerini karşılamak üzere Buse Terim’le başladığımız işbirliklerimize moda dünyasından isimlerle devam edeceğiz. 2016 ayrıca, modanın yanı sıra özel koleksiyonlarımızdan inovatif ürünlerimize, hatta mağaza içi uygulamalarımıza kadar her alanda müşteri odaklı uygulamalarımızı geliştirmeye devam edeceğimiz bir yıl olacak. Tüm mağazalarımızın konseptini yenilemek ve minimum 1500 metrekarelik alanlarda müşterilerimize konforlu ve rahat bir alışveriş deneyimi yaşatmak için bu alanda uzman İspanyol bir tasarım ofisiyle çalışmalarımızı başlattık. Bu yılın ortasında yeni konseptimizle ilk mağazamızı açacağız.” diye konuştu.

 

2015’te 1 milyar 631 milyon TL gelir

2008 yılından bu yana satış gelirlerini yıllık ortalama yüzde 47 oranında artırarak, son 6 yılda 10 kat büyüdüklerinin ve ortalama yüzde 15 EBITDA’ya ulaştıklarının altını çizen İhsan Ateş, moda sektöründe ilk 10 marka arasında en hızlı büyüyen şirket olduklarını belirtti. Ateş; “Son 10 yılda çarpıcı büyüme rakamlarına ulaşan DeFacto, büyüme stratejisini başarılı bir şekilde hayata geçirmesi sayesinde dünyanın en prestijli strateji ve performans yönetimi ödüllerinden “Hall of Fame”i alan Türkiye’nin ilk moda markası oldu. Sadece 2015 yılında gelirlerimizi yüzde 39 artışla 1 milyar 631 milyon TL’ye yükselttik, 130 milyon TL yatırım yaparak mağaza sayımızı Türkiye’de 63 şehirde 283’e, yurt dışında 12 ülkede 50’ye çıkardık, 7 yeni ülkeye giriş yaptık. 2015 yılı içinde mağazalarımıza ve e-ticaret sitemize 287 milyon ziyaret aldık ve yılda 73 milyon, yani saatte 8333 adet ürün sattık.” dedi. 

 

2016’da 2750 yeni istihdam 

Bugün 8900 kişilik büyük ve mutlu bir aile olduklarını vurgulayan Ateş, “Her kademedeki çalışanlarımız, global bir moda markası olma hedefimizde know-how’larıyla bize değerli katkılar sunan expat arkadaşlarımız ve yönetim kadromuz ile çok güçlü bir ekibiz. Bu yıl içinde toplam 2750 kişiye daha istihdam sağlayacağız ve çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkaracağız. Sektörümüze kattığımız ilklerimize insan kaynakları yönetiminde de devam ediyoruz. Mutlu bir ekip olmayı çok önemsiyoruz ve çalışma arkadaşlarımıza bu yönde destek sağlamak için, 2007 yılında Türkiye’de ilk kez şirket bünyesinde bir Mutluluk Müdürü istihdam ettik. Kadın çalışma arkadaşlarımıza pozitif ayrımcılık uyguluyoruz ve çalışma şartlarını daha da iyileştirmek için ayda bir gün evden çalışma, doğumdan sonra 3 ay fazladan izin gibi ayrıcalıklar tanıyoruz.

 

amazon.com’da ilk Türk moda markası

Ateş, sözlerini şöyle sürdürdü: “E-ticaret bizim için 2016 yılında stratejik önceliklerimizden ve en önemli yatırım alanlarımızdan biri olacak. Aliexpress.com ve e-bay ile başlayan global platformlardaki satışlarımız, 2016 yılında amazon.com ile devam edecek. Amazon’daki ilk Türk moda markası olacağız. Geçtiğimiz yıl satış kanalları arasındaki entegrasyonu sağlayacak ve müşterilerine her kanalda aynı deneyimi yaşatacak omnichannel sürecimizi tamamladık ve Türkiye’de omnichannel’ı başlatan ilk moda markası olduk.”

 

Konuşan elpenler, renk ve şekil değiştiren t-shirtler… 

İnovatif ürünleriyle büyük ilgi gören ve sıra dışı ürün fikirleriyle fark yaratan DeFacto geçtiğimiz yıl sadece renk ve şekil değiştiren t-shirtlerden 2,5 milyon adet sattı.  Yenilikçi ürünlere daha çok ağırlık vermeye ve 2016’da da müşterilerini şaşırtmaya devam edecek şirket, müşterilerinin kendi tasarımlarını yapabildikleri “Your Design” uygulamasının yanı sıra renk değiştiren t-shirtler, cep telefonlarına bağlanabilen bluetoothlu akıllı elpenler, şirketin en çok talep gören ürünleri arasında yer alıyor.

 

Lisanslı ürünler arasına Euro 2016 da katıldı 

DeFacto tüm mağazalarında satışını gerçekleştirdiği lisanslı ürünler ile de küçük büyük herkesin fanı olduğu kahramanların ya da spor kulüplerinin orijinal ürünlerine uygun fiyatlarla sahip olmasını sağlıyor. Kimi zaman çizgi kahramanların renkli dünyasına yolculuk yaptıran, kimi zaman da spor kulüplerinin rahat stilleri ile buluşturan DeFacto zaman zaman dünyaca ünlü müzik starlarının ürün ve aksesuarlarını müşterilerinin kullanımına sunuyor. DeFacto, bu yıl oynanacak Euro 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’nı da lisanslı ürünleri arasına kattı. Futbol tutkunları Euro 2016 ürünlerine Mayıs ayı itibariyle tüm DeFacto mağazalarından ulaşabilecek. DeFacto’nun en çok ilgi gören diğer lisanslı ürünleri arasında FC Barcelona, The Simpsons, Batman,  Superman, Game of Thrones yer alıyor.



Bu haber Millyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Global moda markası olma vizyonuyla yatırımlarına devam eden DeFacto, gelecek 10 yıllık döneme ilişkin hedeflerini açıkladı.


Önümüzdeki 10 yılın ilk büyük adımını 2016 yılında atacaklarını ve 206 milyon liralık yatırım yapacaklarını söyleyen DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 2025 yılına kadar satış gelirlerini 7 kat daha artırmayı, 5 kıtada 1200’den fazla mağaza açarak ‘ulaşılabilir Moda’nın önemli uluslararası oyuncularından biri olmayı hedeflediklerini belirtti.

Gelir 7 kat artacak

2025 yılına kadar yeni pazarlara açılmayı sürdürerek gelirlerini 7 kat daha artırmayı hedefleyen şirket, 5 kıtada ve 50 ülkede 1200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı, E-ticaret sitesiyle de 100’den fazla ülkede faaliyet göstermeyi planlıyor. İhsan Ateş, şunları söyledi: 

“2016 yılındaki yol haritamızda birinci sırayı kadınların moda ve sürekli yenilik beklentisini karşılamak alıyor. Ajandamızın diğer ana konularını da inovasyon, yurt dışında büyüme, dijitalleşme ve verimlilik olarak özetleyebilirim. Bu yıl 206 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapmayı, 100 yeni mağaza açmayı ve satış gelirlerimizi yüzde 41 oranında artırarak 2 milyar 300 bin TL’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 

Yurtdışı büyümesi...

Yurt içi mağaza sayımızı 321’e, yurt dışı mağaza sayımızı 100’e, satışlarımızı da 100 milyon adede çıkarmayı hedefliyoruz. 2016 itibariyle büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz. Bu yıl içinde toplam 2750 kişiye daha istihdam sağlayacağız ve çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkaracağız.” 

 


Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Bu yıl 206 milyon lira yatırımla yurtiçi ve yurtdışında mağazalar açacak olan Defacto, 2 milyar liranın üzerinde ciro hedefliyor


Hazır giyimin önemli markalarından DeFacto, yıllık değerlendirme toplantısında gelecek 10 yıllık hedeflerini ve yatırım planlarını açıkladı.


2025 yılına kadar yeni pazarlara açılmayı sürdürerek gelirlerini 7 kat daha artırmayı hedefleyen şirket, 5 kıtada ve 50 ülkede bin 200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı, e-ticaret sitesiyle de 100’den fazla ülkede faaliyet göstermeyi planlıyor.


Şirketin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, bu yıl 206 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapacaklarını belirterek “100 yeni mağaza açmayı ve satış gelirlerimizi yüzde 41 oranında artırarak 2 milyar 300 bin TL’ye yükseltmeyi planlıyoruz. Yurtiçi mağaza sayımızı 321’e, yurtdışı mağaza sayımızı 100’e, satışlarımızı da 100 milyon adede çıkaracağız.


Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyüyeceğiz” dedi.  Moda sektöründe ilk 10 marka arasında en hızlı büyüyen şirket olduklarına da vurgu yapan Ateş şunları söyledi: “Bugün 8 bin 900 kişilik büyük bir aileyiz. Bu yıl içinde toplam 2 bin 750 kişiye daha istihdam sağlayacağız ve çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkaracağız."


Bugün


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


10 yılda 7 kat büyüme hedefleyen DeFacto, bu yıl 206 milyon TL’lik yatırım yapacak, 100 mağaza açacak ve 2 bin 750 kişiye istihdam sağlayacak.


DeFacto, 10 yıllık planlarını açıkladı. Son 6 yılda 10 kat büyüyerek global marka olma vizyonuyla yoluna devam eden DeFacto, gelecek 10 yılın ilk adımını 2016’da 206 milyon lira yatırımla atacak. 2025 yılına kadar yeni pazarlara açılmayı sürdürerek gelirlerini 7 kat daha artırmayı hedefleyen şirket, 5 kıtada ve 50 ülkede 1.200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı, e-ticaret sitesiyle de 100’den fazla ülkede faaliyet göstermeyi planlıyor. DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 2008’den bu yana satış gelirlerini yıllık ortalama yüzde 47 artırdıklarını, 2015 yılının da kendileri için verimli geçtiğini belirtti.

 

Hedef 2.3 milyar TL ciro

 

Ateş, “Sadece 2015 yılında gelirlerimizi yüzde 39 artışla 1 milyar 631 TL’ye yükselttik. 2016’da hedefimiz satış gelirlerimizi yüzde 41 artırarak 2 milyar 300 TL’ye yükseltmek. Bu yıl 206 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapmayı ve 100 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Yurt içi mağaza sayımızı 283’ten 321’e, yurt dışı mağaza sayımızı 50’den 100’e, satışlarımızı da 100 milyon adede çıkarmayı hedefliyoruz. 2016 itibarıyla büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz” diye konuştu.

 

Mutluluk Müdürü bile var

 

Bugün 8 bin 900 kişilik büyük ve mutlu bir aile olduklarını vurgulayan Ateş, şöyle devam etti: “Bu yıl 2 bin 750 kişiye daha istihdam sağlayacağız ve çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkaracağız. Sektörümüze kattığımız ilklerimize insan kaynakları yönetiminde de devam ediyoruz. Mutlu bir ekip olmayı çok önemsiyoruz ve çalışma arkadaşlarımıza bu yönde destek sağlamak için, 2007 yılında Türkiye’de ilk kez şirket bünyesinde bir Mutluluk Müdürü istihdam ettik. Kadın çalışma arkadaşlarımıza pozitif ayrımcılık uyguluyoruz ve çalışma şartlarını daha da iyileştirmek için ayda bir gün evden çalışma, doğumdan sonra 3 ay fazladan izin gibi ayrıcalıklar tanıyoruz.”

 

Akıllı eldiven, renk değiştiren tişört yaptı

 

İnovatif ürünleriyle ilgi gören ve sıra dışı ürün fikirleriyle fark yaratan DeFacto geçen yıl sadece renk ve şekil değiştiren tişörtlerden 2.5 milyon adet sattı. DeFacto’nun müşterilerinin kendi tasarımlarını yapabildikleri “Your Design” uygulamasının yanı sıra renk değiştiren tişörtler, cep telefonlarına bağlanabilen bluetoothlu akıllı eldivenler gibi ürünleri ilgi görüyor.


Vatan



Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



10 yılı deviren Defacto, dünya markası olma yolunda ikinci 10 yıl için de hedeflerini şimdiden belirledi. Defacto, 2025’te beş kıta ve 50 ülkede bin 200’ü aşkın mağazaya ulaşmayı planlıyor.


Hazırgiyim sektöründe 10 yılı geride bırakan ve bu sürede Türkiye’nin en büyük 2 hazırgiyim markası olan Defacto, ikinci 10 yıllık serüveninde Türkiye’den dünyaya yayılan global bir marka olmayı hedefliyor. Şirketin 10 yılı ve hedefleri ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 2008 yılından bu yana satış gelirlerini yıllık ortalama yüzde 47 oranında artırarak, son 6 yılda 10 kat büyüdüklerinin ve ortalama yüzde 15 EBITDA’ya ulaştıklarını söyledi. İhsan Ateş’in verdiği bilgilere göre, şirket, 2015 yılında gelirlerini yüzde 39 artışla 1 milyar 631 milyon TL’ye yükseltti ve 130 milyon TL yatırım yaparak mağaza sayısını Türkiye’de 63 şehirde 283’e, yurt dışında 12 ülkede 50’ye çıkardı. 7 yeni ülkeye giriş yapan DeFacto, satışlarının yüzde 10’unu yurtdışından sağladı. Şirket, yıl genelinde toplam 73 milyon ürün sattı.


Amazon.com’da dükkan açtı


Defacto, 20’nci yılında ise mağazalarının sayısını bin 200’e çıkarmayı hedeflerken, 5 kıtada 50 ülkede fiilen, mağazasının olmadığı 100 ülkede de online olarak yer almak için çalışacak. Bunun adımlarını şimdiden attıklarını kaydeden İhsan Ateş, Ebay ve Aliexpress gibi uluslararası e-ticaret sitelerinde ürünlerini sattıklarını, bu yıl da Amazon.com’da mağaza açan ilk yerli marka olarak ABD’den 30 ülkeye ürün göndereceklerini ifade etti. Bu arada yeni 10 yıllık dalgada Defacto’nun odaklanacağı pazarlar Asya, Uzakdoğu ve Güney Afrika olacak. Ateş, bu yıl ise hedeflenen rakamın 2,3 milyar TL olduğunu kaydetti. İhsan Ateş, “10 yılda Türkiye’nin en iyi ikinci hazırgiyim markası olduk. Bu alanda ilk 10’da yer alan firmalar arasında da en hızlı büyüyen biziz. Kurulduğumuz yıldan beri hep kar ettik. Elde ettiğimiz karla da yatırımlarımızı hayata geçirdik” diye konuştu. E-ticarette de önemli bir ivme kaydettiklerini söyleyen Ateş, geçen yıl bu alanda yüzdde 62’i büyüdüklerini, bu yıl da yüzde 75 büyüme öngördüklerini dile getirdi.


Mutluluk müdürü ile kilo verdiler


İNSAN kaynağına yaptıkları yatırımın kendileri için çok önemli olduğunu söyleyen İhsan Ateş, 4 yıl önce kurdukları ve ‘mutluluk müdürü’nün yönettiği ekip ile çalışanlarına verdikleri önemi ispatladıklarını ifade etti. Ateş, “Çalışanlarımızla bir aile gibiyiz. Mesela geçen yıl toplu diyet yaptık ve 1 ton kilo verdik. Ben de 9 kilo verdim” dedi. Bu arada Defacto’nun 8 bin 900 çalışanı bulunuyorç


Bluetoothlu eldiven!


İNOVATIF ürünleriyle büyük ilgi gören ve sıra dışı ürün fikirleriyle fark yaratan DeFacto geçtiğimiz yıl sadece renk ve şekil değiştiren t-shirtlerden 2,5 milyon adet sattı. Şirket, müşterilerinin kendi tasarımlarını yapabildikleri “Your Design” uygulamasının yanı sıra cep telefonlarına bağlanabilen bluetoothlu akıllı eldivenler de üretti.


 

Yeni Yüzyıl