Perakende

Deichmann 10 mağaza açacak!

Alman ayakkabı zinciri Deichmann, Türkiye’de 10’uncu yılını kutluyor. 10’uncu yılı şerefine 10 mağaza açacak olan şirketin Türkiye Müdürü Atilla Özkul, “Türkiye’de en yaygın yabancı ayakkabı markasıyız, tüm mağazaları kendimiz açıyoruz” dedi.

Alman ayakkabı zinciri Deichmann, Türkiye’de yatırımlarına devam ediyor. Bu yıl Türkiye’ye gelişinin 10’uncu yılını kutluyor. Bugüne kadar Türkiye’ye 140 milyon TL’ye yakın yatırım yapan Deichmann, 10’uncu yılı şerefine de 10 mağaza açacak. Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, 64 ilde kendi mağazalarını açtıklarını ve Türkiye’deki en yaygın yabancı ayakkabı markası olduklarını söyledi.


Yatırımlar sürecek

Özkul, “Bütün mağazalarımızı kendimiz açıyoruz, franchise vermiyoruz. Şu anda  64 noktada 120 mağazamız ve 1.100 çalışanımız var. 10 yılda oldukça başarılı bir büyüme elde ettik. 2016 yılı içinde de toplam 10 yeni mağazayı müşterilerimiz ile buluşturmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Almanya’daki merkezin Türkiye’deki faaliyetlerden memnun olduğunu kaydeden Özkul, İspanya ve Rusya gibi ülkelerin yanı sıra en çok yatırımın yapıldığı ülkelerden birinin de Türkiye olduğunu vurguladı. Ayakkabı ithalatına getirilen ek vergi yüzünden daha temkinli bir büyüme planı yapıldığını belirten Özkul, “Vergiden önce Türkiye en çok yatırım yapılan ülkeydi. Yine de çalışmalarımız merkezi memnun ediyor. Yatırımlarımız devam edecek” dedi.


Verimlilik öne çıktı

Türkiye’deki ayakkabı sektörünü de değerlendiren Atilla Özkul, şöyle devam etti:  “Özellikle dövizdeki artışın, gider kalemlerinin gelirlere oranla daha yükselen trendlerde seyretmesine ve dolayısıyla kârlılık oranlarının düşmesine sebep olduğunu görüyoruz. Bu nedenle yatırımcıların verimlilik esasını göz önünde bulundurduğu bir dönemdeyiz. Artık günümüzde perakende sektörü çok daha dikkatli ve titiz bir politika ve portföy yönetimi izliyor.”


Spor ayakkabılar zirveye oynuyor

Atilla Özkul, mağazalarında spor koleksiyonlarının payının giderek arttığını söyledi. Spor ürünlerinin pazarda tahtını sağlamlaştırdığını belirten Özkul, “Gözlemlerimiz ve satış analizlerimiz, modada artık daha rahat trendlerin ön plana çıktığı yönünde. Biz kendi private label ürünlerimiz dışında Adidas, Nike, Fila, Puma, Reebok gibi ünlü spor markalarını da koleksiyonumuzda bulunduruyoruz. Spor ayakkabıların yanı sıra spor çanta modelleri de oldukça fazla ilgi görüyor” diye konuştu. Mağazalarındaki en gözde trendlerden birinin ‘light weight’ yani hafif tabanlı ürünler olduğunu belirten Özkul, şunları söyledi: “Elinize aldığınızda bile hafifliğini hemen hissedebileceğiniz bu ayakkabılar yürüyüş ve koşularda tüketicilerimizin en çok tercih ettiği ürünler arasında.”


Bayram öncesi % 60 artış

Mayıs ayının soğuk geçmesi yüzünden durgun geçen işlerin Haziran’da açıldığını anlatan Atilla Özkul, bayram öncesi yüzde 60’lık artış yakaladıklarını belirtti. Asıl artışı yılın ikinci yarısında beklediklerini belirten Atilla Özkul, sözlerine şöyle devam etti: “Yılın ikinci yarısı daha hareketli geçecek. Okula dönüş, kış sezonu ve yılbaşı işlerin artmasına neden olacak.”


Vatan