Genel

DemirDöküm Avrupa pazarına açılıyor!

Alman Vaillant'ın sahip olduğu DemirDöküm, Avrupa pazarı için Ar- Ge'ye bu yıl 11 milyon TL yatıracak. CEO Busch, "Yerel gücü koruyacağız" dedi..

Yaşadığı ekonomik kriz nedeniyle tasarruf tedbirleri geliştiren Avrupa, tüm kombileri yoğuşmalıya geçirmek için kanun tasarısı hazırlıyor. Avrupa pazarına açılma hazırlıkları yapan ısıtma sektörünün gündeminde bu tasarı var. Alman devi Vaillant tarafından satın alınan DemirDöküm (DD) Avrupa pazarı için çalışmalarını tamamlayan şirketlerden. CEO Dr. Axel Busch, "Ağustos 2015'te yoğuşmalı kombileri kullanma kanunu AB'de yürürlüğe girecek. Kanunla birlikte AB, standart kombilerden yoğuşmalıya geçmek zorunda olacak. Avrupa'da çok büyük bir pazar oluşacak. Biz de Avrupa'daki müşterilerimiz için optimum maliyete sahip, yüksek teknolojili ürünler hazırladık" dedi. 


EN BÜYÜK FABRİKA BOZÖYÜK'TE 

DD'nin Bozöyük'teki fabrikasının grup bünyesinde yer alan 12 fabrika içinde en büyüğü olduğunu belirten Busch, burayı gelecekteki adetlere hazır hale getirebilmek için yatırım yaptıklarını söyledi. Bu kanunun Avrupa'dan sonra Türkiye'de de yürürlüğe gireceğini düşündüklerini belirten Busch şöyle konuştu: "Tüm bu gelişmeler ışığında ciddi bir talep artışı olacağını öngörüyoruz. Bu nedenle Türkiye'nin 140'ıncı Ar-Ge merkezini 2013'te kurduk. Bu alana 2014'te 10 milyon TL'nin üzerinde yatırım yaptık. 2015'te ise buraya 11 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz. Bozhöyük'te yaptığımız Ar-Ge merkeziyle, yenileme ve yeni ürün geliştirme yatırımlarıyla tüm talepleri karşılayabilecek altyapıyı hazırladık." 


60'INCI YILI KUTLUYORUZ 

DemirDöküm'ün 60'ıncı yılını kutladığını belirten Axel Busch, hedeflerini de paylaştı. DemirDöküm'ün Türkiye'nin markası olduğunu ve bu haliyle onu geleceğe taşımayı hedeflediklerini söyleyen Busch, "Bir taraftan Vailant Grup'taki üretim, kalite standartları, işe ve hayata olan yaklaşımlar gibi kuvvetli yanları DemirDöküm'e kazandırmaya uğraşırken diğer taraftan da Türk kültürünü ayakta tutmaya çalışıyoruz" dedi. Satınalma ve birleşmelerden sonra iki taraftan birinin zaman içinde zayıfladığını aktaran Busch, DemirDöküm'ün çok güçlü bir yerel marka olduğunu ve bu gücü korumaya devam edeceklerini kaydetti. 


TÜRKİYE'DE PAZAR 25 YIL DİNAMİK KALIR

İhracata büyümeyi hedeflediklerini ama önceliklerinin iç piyasa olduğunu vurgulayan Busch, sözlerini şöyle sürdürdü: "Operasyonlarımızın yüzde 80'inini iç piyasa oluşturuyor. Türkiye'de çok dinamik bir inşaat sektörü var. İşimizin güçlü bir kısmını inşaat sektörü oluşturuyor. Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde yıllardır doğalgaz kullanıldığı için yenileme ihtiyacı var. Bu da ayrı bir pazarı beraberinde getiriyor. Tüm bu gelişmeler Türkiye'de 20-25 yıl kombi pazarının canlı kalacağını işaret ediyor." 


Sabah