DemirDöküm Türkiye pazarında payını arttıyor!
Almanya merkezli Vaillant Group bünyesine 2007 yılında katılan DemirDöküm, Türkiye pazarında payını arttırmayı sürdürüyor.
Şirket son 3 yıldır gerçekleştirdiği dönüşüm çalışmalarını tamamladı. Yönetim ve strateji anlamında kabuk değiştiren kurumun hedefi enerji verimli A Plus segmentinde liderlik. Avrupa Birliği geçtiğimiz yıl artık enerji verimliliği yüksek iklimlendirme ürünlerinin dışındakilere kapıyı kapattı. Avrupa'yı Türkiye takip ediyor. Bu konuda yasal altyapı için çalışmalar sürüyor. DemirDöküm, bu anlamada yoğuşmalı kombi pazarında ve diğer enerji verimliliği sağlayan iklimlendirme ürünlerini stratejik yol haritasında en üstte koydu. Firmanın yeni döneme ilişkin çalışmaları İstanbul'da düzenlenen bir basın toplantısı ile paylaşıldı. DemirDöküm CEO'su Dr. Axel Busch ve Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna, şirketin yeni dönem stratejilerini ve vizyonunu paylaştı.
ENERJİ VERMLİLİĞİ YÜKSEK ÜRÜNLERE ODAKLANDIK
DemirDöküm CEO'su Axel Busch, Türkiye'de sektörün yoğuşmalı cihazlara geçiş süreci yaşadığını söyledi. Busch, bu konuda yatırımları ve çalışmaları artarak devam eden DemirDöküm'ün yıllık kombi satışının %35'i yoğuşmalı kategoride gerçekleştirdiğini kaydetti. Busch “DemirDöküm, bu değişim sürecinden güçlü ve lider olarak çıkmayı hedefliyor” dedi. Sahaya daha yakın, ihracata odaklanan yeni teknoloji ürünlere odaklanan bir strateji uyguladıklarını belirten Axel Busch, “Teknoloji anlamında yoğuşmalı kombilere ağırlık verdik” diye konuştu.
İhracatın aslan payı avrupa'ya
*ihracatının önemli kısmı AB pazarlarına yapıyor.
*Son 3 yılda büyüme gösterdiği pazarlar: Çin, Gürcistan ve İngiltere
*DemirDöküm Bozüyük Fabrikası'nda üretilen grup ürünleriyle Rusya ve Ukrayna'da lider.
*En fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler: İtalya, Çin, Rusya, Ukrayna
*Lider olduğu sektörler: Panel Radyatörde Şili pazar lideri, Yunanistan'da pazar ikincisi, Çin'de ise ilk 3'te bulunuyor.
*2015'te toplamda 47 ülkeye ihracat yaptı.
*2015 yılında %37 ihracat büyüme sağlandı. 2016 yılı Nisan ayı itibariyle, geçen yılın aynı dönemine göre
%20 büyüme yakaladı.
*2015 yılında toplam 170 milyon TL'ye yakın ihracat gerçekleştiren şirket 2016 yılının ilk 4 ayında ise 52 milyon TL'ye yakın ihracata imza attı. DemirDöküm, 2016'yı bir önceki yıla göre %15 büyümeyle kapatmayı ön görüyor.
Havayı koklayan cihaz
Endüstri 4.0 olarak ifade edilen konuşan veya düşünen makineler dönemi için yarış son sürat devam ediyor. DemirDöküm, Migo adını verdiği ev için ısıtma ve soğutma teknolojisini Temmuz ayından itibaren satışa sunacak. Teknolojiye sahip ev veya işyeri kar yağmadan veya güneş açmadan önce hava tahminlerine ulaşarak uygun havayı otomatik olarak önceden ayarlayabilecek. Cihaz, önce ev veya işyerinin konumunu bulunduğu ile, ilçeye kadar lokasyonunu tespit ediyor. Konumunu belirledikten sonra cihaz bulunduğu lokasyonun hava tahminlerine internet üzerinde ulaşıyor ve ideal sıcaklığı siz düğmeye basmadan otomatik olarak ayarlıyor. İdeal sıcaklığı önceden öğrenerek uygun sıcaklığı ayarlayan teknoloji ile yüksek seviyede verimlilik ortaya çıkıyor.
Yeni Şafak