Genel

Demsa Group, Nişantaşı'nda mülk topluyor!

Demsa Group'un patronu Demet Sabancı Çetindoğan, İstanbul Nişantaşı'nda hem gayrimenkul topluyor, hem de perakendedeki etkinliğini artırıyor...

 Perakende sektöründe 2000 yılında faaliyet göstermeye başlayan ve dünyaca ünlü Harvey Nichols'ı Unitim Holding'den devralarak daha da güçlenen Demsa Group'un patronu Demet Sabancı Çetindoğan, İstanbul Nişantaşı'nda hem gayrimenkul topluyor, hem de perakendedeki etkinliğini artırıyor.

Abdi İpekçi Caddesi ile Bronz Sokak'ın kesiştiği yerde bulunan Polat Apartmanı'nın altındaki Millenium Bank'm yerini 17 milyon Euro'ya satın alan grup, aynı apartmanın Park Hyatt Otel ile arasında bulunan garajın üst katını da satın aldı. Grup, Polat Apartmanı'nın altındaki bu bölüme Brandroom açtı.

Bilindiği gibi geçen mayıs ayında Sosyal Güvenlik Kurumu'nun ihaleye çıkardığı eski Maçka Oteli'nin bulunduğu yeri de Demet Sabancı Çetindoğan 166 milyon TL'ye satın almıştı.

Aldığımız bilgilere göre Maçka Oteli'nin yanında inşası devam eden Maltepe Apartmam'nı da satın almak istemiş Demsa Group. Her bir daire sahibine 2.5 milyon dolar teklif ederek tüm binayı almak istediği belirtilen Demsa Group, bu girişiminde başarılı olamamış. Çünkü daire sahiplerinden biri bu satışa onay vermemiş. Demsa'mn özellikle Brandroom ve Harvey Nichols'lar açmak için altında mağazaları olan binalarla ilgilendiği belirtiliyor.

13 no'lu bina
Yme Nişantaşı'nda birkaç yıl önce Louis Vuitton'un olduğu Atiye Sokak'ta ikinci derece tarihi eser olan 13 numaralı Sadiye Vefik isimli binanın 120 metrekarelik birinci kaünı 1.5 milyon dolara satın alan Group için, bu binada bir fırsat daha çıkmış durumda. Sahip oldukları katın alt katında bulunan dükkan şu anda boşaltılmış halde kiracı ya da alıcı bekliyor. Alt katı da bulunan 200 metrekarelik dükkanın Demsa tarafından alınıp alınmayacağı ise şuanda merak konusu. Dükkanın kirasının ise 20 bin dolar olduğunu belirtelim. Nişantaşı'nda kiralar ve mağazaların satılık fiyatları çok yüksek. Az önce bahsettiğimiz Maltepe Apartmanı'nın 116 metrekarelik bir mağazası 6 milyon euroya alıcı bekliyor. Ya da bu mağazanın kirası 30bin dolar. Dolayısıyla mülk alarak mağaza açmanın daha akılcı olduğunu düşünen Demsa Group da bölgede, bu mantıkla hareket ediyor.

225 milyon TL'lik ciro hedefi
Demsa'nın tüm markalarını bir arada satışa sunduğu Brandroom mağazaları grup için önemli bir yere sahip. Bu alanda da yatırımlara devam ediliyor. Brandroom'un halen Astoria, Suadiye ve Nişantaşı'nda mağazaları bulunuyor. Diğer markalarda da mağaza açma faaliyetleri devam ediyor. Çetindoğan, grubun lokomotif markasının ise Mothercare olduğunu söylüyor. Mothercare, krizden çok fazla etkilenmemiş. Gianfranco Ferre, D&G, Just Cavalli, Brandroom, Mothercare, ELC, Laura Ashley, Guess, Fornarina, Etam, Charles&Keith gibi 13 dünya markasını bünyesinde barındıran Demsa'nın 2010 yılı sonunda ulaşmak istediği mazağa sayısının 87 olduğu belirtiliyor. Ciro hedefi ise 225 milyon TL.
Ekonomist