Deniz yoluna 2053'e kadar 21,6 milyar dolarlık yeni yatırım yapılacak!
Aktarılan son dakika detaylarına göre, Türkiye, deniz ticaretinden aldığı payı artırmak için Ro-Ro hatlarına yeni alternatifler geliştirmeyi planlarken, gemi sanayinde de yerlilik oranını en az yüzde 90 seviyesine çıkarmak üzere kamu ve özel sektör işbirliğiyle çalışmalar yapacak.Konu ile ilgili olarak paylaşılan detaylara göre, Türkiye, dünya deniz ticaretinden almış olduğu payı artırmak amacıyla Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında alternatif güzergahlar geliştirecek, ayrıca yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini teşvik edecek
Anadolu Ajansı muhabirinin 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla AK Parti seçim beyannamesinden yapmış olduğu derlemelere göre, Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması için Karadeniz civarındaki ülkeler ile Orta Doğu ülkeleri arasında ulaştırma koridoruyla bağlantı güzergahları oluşturulacak.
Konu ile ilgili olarak paylaşılan detaylara göre, Türkiye, dünya deniz ticaretinden almış olduğu payı artırmak amacıyla Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında alternatif güzergahlar geliştirecek, ayrıca yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini teşvik edecek.
Verilen detaylara göre deniz yolunda taşınan yük miktarı artırılacak, geliştirilecek liman kapasiteleri sayesinde de Türkiye'nin dış ticaret olanaklarının ve kapasitesinin artması sağlanacak. Liman tesisleri uluslararası standartlara uygun biçimde iyileştirilecek.
Paylaşılan bilgilere göre, limanlarda teknolojik yatırımlar artırılacak ve çevreci uygulamalar da teşvik edilecek. Sürdürülebilirlik kapsamında liman tesisleri çevreye duyarlı duruma getirilerek, yeşil limanların sayısı da artırılacak.
Aktarılan detaylara göre, yenilenebilir enerji kaynaklarının liman ve marinalarda kullanılması sağlanmış olacak. Gemi inşa sanayinde yerlilik oranını en az yüzde 90 seviyelerine çıkarmak amacıyla kamu ve özel sektör işbirliğiyle çalışmalar yapılacak.
İstanbul Boğazı'nda yaşanan gemi trafiğinin azaltılması, Türkiye'nin jeopolitik konumundan kaynaklı gücünün daha da artması, İstanbul Boğazı’ndaki seyir emniyetinin sağlanması için hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul Projesi'nin bağlantı yolları ve altyapı çalışmaları planlanan çerçeve doğrultusunda ilerleyecek.
Deniz yoluna 2053'e kadar 21,6 milyar dolarlık yeni yatırım yapılacak
Paylaşılan detaylara göre, Türkiye çevresindeki büyük ölçekli transit yük odaklı konteyner taşımacılığı da desteklenecek.
"Üç büyük denizde 3 büyük liman projesi" ayakları arasında yer alan Filyos Limanı hinterlandıyla beraber tamamlanacak.
Ayrıca Çandarlı ve Mersin Konteyner Limanı projeleri alternatif finansman yöntemleriyle hayata geçirilecek.
Liman tesis sayısı 2053 yılına kadar 255’e, deniz yolu ile taşınan yük miktarı 421 milyon tona (sıvı yük hariç) çıkarılacak. Deniz yoluna ise toplamda 21,6 milyar dolar tutarında yeni yatırım yapılacak.
Küre Dağları'nda 500 metre kayan yol yeniden yapılıyor!
İstanbul'un haziran ayı enflasyonu belli oldu!
Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan resmen şehir ismi verdi! Hemen bu son dakika açıklamasına bakın!