Denize kıyısı olan her bölgeye aktarma limanı yapılacak!
Deniz taşımacılığında 1-1.5 yılda eski güzel günlere dönüleceğini belirten Başbakan Yıldırım “Hedefimiz denize kıyısı olan her bölgemizde bir ana aktarma limanı oluşturmak” dedi.
Deniz taşımacılığında 1-1.5 yılda eski güzel günlere dönüleceğini belirten Başbakan Yıldırım “Hedefimiz denize kıyısı olan her bölgemizde bir ana aktarma limanı oluşturmak” dedi.
Başbakan Binali Yıldırım, AK Parti hükümetleri olarak, son 14 yılda denizciliğe çok büyük önem verdiklerini belirterek, “Her zaman istikrarlı ve kuvvetli bir ekonomi için denizler vazgeçilmezdir. Denizcilik, sadece dünya için vazgeçilmez değil, denizcilik, denizci bir ülke olan Türkiye için de vazgeçilmezdir. 2008’de başlayan ve halen devam eden küresel kriz en önce denizcilik sektörünü daha doğrusu taşımacılık sektörünü etkiledi” dedi. Dünya Denizcilik Günü dolayısıyla düzenlenen etkinlikte konuşan Yıldırım, denizleri evi bilen tüm denizcileri selam gönderdi. Kendisinin de bir denizci olduğunu vurgulayan Yıldırım, denizi olmayan bir şehirde doğmasına rağmen denizcilik okuduğunu ve hayatının büyük bir kısmının denizcilik işiyle geçtiğini anlattı. Deniz taşımacılığının dünya ekonomisinin bel kemiğini oluşturduğunu, küresel ithalat ve ihracatta en büyük payı denizcilik sektörünün aldığını anlatan Yıldırım “Deniz taşımacılığına olan talep artmaya devam edecektir” dedi.
GELENEKSEL MODEL DEĞİŞİYOR
Dünya ticaretindeki küresel bir birim küçülmenin deniz taşımacılığına dört kat olarak yansıdığını dile getiren Yıldırım, şunları söyledi: “Dolayısıyla en önce ve en fazla küresel ticaretteki daralmadan etkilenen sektör, denizcilik sektörü. Denizlere kıyısı olan her bölgemizde bundan sonraki hedefimiz bir ana aktarma limanı oluşturmaktır. Bunlarla ilgili Ege Denizi’nde ve Karadeniz’de yapım çalışmaları devam ediyor, Akdeniz’de de özel sektöre ait limanlar hizmete girmiş olup daha büyük ölçekli bir konteyner liman planlaması da mevcut. Deniz taşımacılığında konvansiyonel bildik taşımacılık modeli de değişiyor. Artık kuru limanlar, deniz içinde olmayan ama büyük bir ekonomik alanı kapsayan yeni modellere geçiyoruz. Rotterdam Limanı gibi... Bu kriz, mutlaka bitecek. Artık, yavaş yavaş küresel ticarette canlanma emareleri başladı. O halde denizcilik belki bir yıl, belki bir buçuk yıl sonra o eski güzel günlerine dönecektir. Ama bunun şartı bölgesel ve küresel barışın korunmasıdır.”
Star