Sektörel

Denizli Çimento’yu aldı Holcim-Lafarge’ı bekliyor!

Celal Çağlar, Denizli Çimento’yu alarak Oyak’ın liderliğini pekiştirdiklerini söyledi. Çağlar, “Satın alma için 2 milyar dolar bütçemiz var. Holcim-Lafarge’ın varlıkları parçalanıp satılırsa teklif veririz” dedi.

Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, Denizli Çimento ve yüzde 100 iştiraki Modern Beton’u 400-500 milyon dolar arasında bir rakama aldıklarını, bu satın alma ile sektörde açık ara liderliklerini pekiştirdiklerini vurguladı. 

 

Çağlar “Denizli Çimento’ya büyük para bağladık ama bu parayı 2020 yılına kadar geri alacağımıza inanıyorum. Bu satın alma ile Oyak Çimento Grubu’nun klinker üretim kapasitesi yıllık 8.5 milyon tondan 10.3 milyon tona, çimento üretim kapasitesi de 17.1 milyon tondan 20.1 milyon tona yükseldi. Satın alma sonrası grubun pazar payı da yüzde 14.3’ten yüzde 16.6’ya yükseldi. Bazı rakipler elmayla armutu toplayıp lider olduğunu söylüyor ama bu doğru değil, açık ara lider biziz” değerlendirmesini yaptı.

 

Oyak Grubu’nun toplam satın almalar için 2 milyar dolarlık bütçesi olduğuna da değinen Çağlar, bütün olarak satışa çıktığı için Holcim-Lafarge’ın varlıklarına teklif vermediklerini ancak varlıkların parçalanıp satılması durumunda teklif verebileceklerini söyledi. Çağlar, “Biz perakende sektörüne, bankada, savunma sanayiinde olmayız diyoruz. Bunun dışında teknolojisine inandığımız her yerde varız. Ayrıca şirketlerimizle evli değiliz, uygun fiyatı bulduğumuzda her şirketimizi de satarız. Bu yıl 1 milyar doların altında bir satın alma yaptık. Holcim-Lafarge varlıklarının Parçalanıp satılması durumunda, teklifi Oyak olarak da verebiliriz Avrupalı bir grupla ortak da verebiliriz. Bizim ilgilendiğimiz pazarlar Romanya, Sırbistan, Çek Cumhuriyeti ve Polonya” diye konuştu.  

 

Başka şeyleri gizlemek için ‘Çimento çok pahalı’ diyorlar

 

CELAL Çağlar, çimento fiyatlarındaki artışa ilişkin yorumlar ve Rekabet Kurulu’nun incelemeleri hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Rekabet Kurulu konusunda çok dertliyim. Çimentonun standartları belli, herkesin çimentosu aynı ve Türkiye’de çimentodan ucuz bir mal yok. Kilosu ortalama 15 kuruş. Tonu dolar olarak 60-65, euro olarak 50 seviyelerinde... Avrupa’da dibe vuran ülkelerde fiyatlar 80 euro civarında. Bizde herkes tonunu 150 liraya satıyorsa ben de o fiyata satarım. Geçen yıl fiyatlar 120-130 liraydı. Bu yıl 150 civarında. Çimento çok pahalı laflarını tamamen başka şeyleri gizlemek için yapıyorlar.”

 

2-3 yıl içinde Nissan ile yatırım olabilir

 

OYAK Grubu’nun Renault ile yürüttüğü ortaklığ değinen Celal Çağlar, grup içindeki en iyi fabrika olmaya doğru gittiklerini anlattı. Çağlar, 3 yıl önce Japon Nissan ile Türkiye’de üretim yapmak istediklerini ama şartlar uymadığı için bunu hayata geçiremediklerini belirterek şöyle devam etti: “Ortadoğu ve Avrupa’da bir otomobil ihtiyacı olduğu anda biz Nissan’la birlikte Türkiye’de otomobil üretimine başlayacağız. Benim hayalim Türkiye’de Nissan’ı üretime sokmaktır. 2-3 yıl içinde otomobilde, özellikle Nissan yatırımı için ciddi bir şans olabileceğini düşünüyorum. Fabrika kurmak maliyet açısından çok önemli değil. Otomobil için önemli olan modelin kendisi ve onun için gerekli olan mühendislik ve kalıp yatırımıdır. Bu da yaklaşık 2 milyar dolardır. İskenderun Demir Çelik içindeki araziler uygun, Bursa’da da Renault’un yanında uygun yer var. Renault’un şu anda 350 bin adet kapasitesi var, bunun 100 bini adedi neden Nissan için kullanılmasın?”

 

ÇİMENTO DAHA 20 YIL BÖYLE GİDER

 

Celal Çağlar, “3’üncü havalimanı, nükleer santraller milyonlarca ton çimento yiyecek. Türkiye’de bütün binaların yenilenmesi gerekiyor. Çimento sektöre en az 20 yıl daha böyle gider diye düşündüğümden Denizli Çimento için yönetimi ikna ettim” dedi.


Vatan