Genel

Derimod üç yılda mağaza sayısını 80'e ulaştırmayı hedefliyor

2009 yılını 100 milyon lira ciro ile kapatan Derimod, üç yılda mağaza sayısını Türkiye'de 70-80'e ulaştırmayı hedefliyor

Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, "Mudo (Mustafa Taviloğlu), Kiğılı (Abdullah Kiğılı), ben hep orta halli ailelerin çocuklarıyız. İşleri bu noktalara getirdik. Biz bu markaları yurtdışına taşımak zorundayız. Bizden sonraki kuşaklar, çocuklarımız için yeni iş alanları yaratmalıyız" dedi.


50 mağazalık bir zincire sahip olan ve 2009 yılını 100 milyon lira ciro ile kapatan Derimod, üç yılda mağaza sayısını Türkiye'de 70-80'e ulaştırmayı hedefliyor. Türkiye'de bu büyüklüğe ulaştıktan sonra çevre ülkelerden dünyaya açılma stratejisi benimseyen Derimod, önceliği Irak, İran gibi ortadoğu ülkeleri ile Balkan ülkelerine verecek. Derimod'un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim "İlk komşu ülkelerle yurtdışına açılacağız. Mudo (Mustafa Taviloğlu), Kiğılı (Abdullah Kiğılı), ben hep orta halli ailelerin çocuklarıyız. İşleri bu noktalara getirdik. Biz bu markaları yurtdışına taşımak zorundayız. Gelecek nesiller, çocuklarımız için yeni iş alanları yaratmalıyız" dedi.
10 yılda dünya hedefi
2010-2020 yılları arasındaki zamanı `Türk markalarının dışa açılma dönemi' olarak nitelendiren Zaim, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yurtdışında artık `made in Turkey' değil, `Türk markaları' dönemi başlayacak. Türkiye bugün yol ayırımında; ya Çin olacaksın ya İtalya. Biz tüm moda perakende sektörü olarak İtalya'nın izinden gitmeye ve markalarımıza yatırım yapmaya gönül verdik."
Yabancılardan yumruk yedik
Türkiye'de bir dönem yaşanan yabancı marka akınını değerlendiren Ümit Zaim, "Yabancılardan etkilenmedik mi? Etkilendik. Gelsinler görelim, diyorduk. Geldiler; gözümüze yumruk yedik ama çabuk toparlandık. Fakat biz onlar geldikten sonra 3 kat büyüdük" dedi.
İndirim kısırdöngüsü var
Dünyaca ünlü modellerle çalışmak, sektörün ilk TV reklamını yapmak, 690 gram deri gibi pek çok yenilik yaptıklarını, en son D8 projesine başladıklarını anlatan Zaim, şöyle konuştu: "Sektörde indirim kısır döngüsü var. Yenilikçi rekabetçi firmalar dışında herkes çıkışı indirimde arıyor. İki ay olan indirim, şimdi 12 ay oldu. Buradan rekabetçi bir sistem çıkmaz. Rekabetçi sistem kapitalizmin olmazsa olmazıdır. Bunu kırmak için farklılaşmak gerek."
Satış yüzde 30 artacak
D8 ile 2010'da 800 bin, 2011'de 1 milyon çift ayakkabı satmayı planlayan Derimod, ayakkabı satışında her yıl yüzde 30 artış bekliyor. 2010 yılında  65 milyonu ayakkabıdan 125 milyon lira ciro bekleyen şirket, D8'den sonra ayakkabının biraz daha öne çıkmasını bekliyor.

Haftada bir ayakkabı koleksiyonu yapacak

DERİMOD, uzun yıllardır gelirinin yarısını ayakkabıdan elde etmesine rağmen `deri ceket' markası olarak anıldı. Geçen yıl 100 milyon TL olan cirosunun yüzde 50'si ayakkabıdan gelen Derimod, D8 ismini verdiği projeyle bir sezonda 8 koleksiyon ile her hafta mağazalara yeni ürünler sokacak. D8 ile `fast-fashion' (hızlı moda) kavramını ayakkabı alanına taşıyan Derimod, Türkiye'de ilk olmanın yanında, dünyada da sadece on-line örnekleri bulunan konsepte öncülük ediyor. Şirketin başharfi ve sezonda 8 koleksiyondan esinlenerek D8 ismini verdiklerini belirten Ümit Zaim, şunları söyledi: "Eğer hazır giyimde hızlı moda varsa ayakkabı da buna uymalı. Cumartesi günü mağazalarda başlayacak uygulamada, vitrinlerdeki dijital saat mağazalardaki ürünlerin ne zaman değişeceğini, yeni koleksiyona kalan zamanı gösterecek. Zamana karşı yarışıyoruz. D8 programını prestij reklamları, gerilla pazarlama ve değişik PR çalışmaları ile destekleyeceğiz."

Ayakkabı ile aşk giydiğinde bitebilir

AYAKKABIYI giysinin kurtarıcısı ilan eden Ümit Zaim şu saptamayı yaptı:
Güzel bir ayakkabıyla sıradan bir kıyafeti şık bir kıyafete dönüştürebilmek mümkün veya tam tersi. Yani çok şık bir kıyafet ile uyumsuz bir ayakkabı çok sıradan olabilir.
Ayakkabı ile ilişkimiz insan ilişkisine benzer. Bazen ayakkabı ile olan aşkımız, onu giydiğimiz zaman sona erebilir. Rahatsız bir kalıp, sert bir deri, sizi canınızdan bezdirebilir.
Kadınları bedenindeki değişiklikler korkutur ama ayakkabı sadıktır. Bedeniniz değişse bile onun numarası değişmez.
Elbiseyi kadın taşır, kadını ise ayakkabı.


Üretimi Brezilya Çin Tayvan Hindistan İspanya'ya yaydı

D8 için 2 yıl hazırlandıklarını, Türkiye ve İtalya'daki tasarımcı ekibini ve dünyanın her yerindeki sourcing (kaynak) ekibini kuvvetlendirdiklerini vurgulayan Ümit Zaim şunları söyledi: "Türkiye'deki imalatın yanında dünyanın önemli ayakkabı bölgelerinde üretim bantları kurduk, bilgisayar sistemlerimizi modernleştirdik ve lojistiğe yatırım yaptık. Brezilya, Çin, Hindistan, Tayvan, İspanya'da üretim yapıyoruz. D8 programını ilk defa bu bahar ve yaz uygulayacağız. İki ay süresince her hafta başı yeni bir koleksiyon sunacağız. Bu bahar herhangi bir Derimod mağazasına giren müşteri bu farkı hemen hissedecek. Biz bir sezonda ayakkabıda 400 kadın ve 150 erkek modeli üretiyoruz."
Demet Cengiz Bilgin / Hürriyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Vitrindeki dijital saatle 'Ürünü kaçırma' diyecek
Derimod mağazalarında iki ay boyunca her hafta yeni bir ayakkabı koleksiyonu sergilenecek. Firma Türkiye'de ilk kez vitrinlerine konacak dijital saatle yeni koleksiyon için geri sayım yapacak
Krizle birlikte perakende sektöründe başlayan ve neredeyse 12 ay süren indirim yarışına tepki gösteren Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, yeni bir projeyi hayata geçirdi. Sezon açılışına dek gelen iki ay boyunca her hafta yeni bir ayakkabı koleksiyonunun satışını yapacaklarını dile getiren Zaim, şöyle konuştu: "Bu yaklaşıma bir ad koymak istedik. Derimod'un baş harfi D ile 8 hafta 8 koleksiyonun 8'i birleşti ve bu programın adı D8 olarak ortaya çıktı. Vitrinlerimize yeni koleksiyonun başlamasına ne kadar gün ve saat kaldığını gösteren dijital saat koyacağız. Yani müşterilerimizle interaktif bir ilişki kuracağız."

SATIŞI ARTIRACAK
D8 programı ile bu yıl 800 bin, 2011'de ise 1 milyon çift ayakkabı satmayı planladıklarını dile getiren Zaim, ayakkabı cirosunun da yüzde 30 artırmayı hedeflediklerini söyledi. Geçen yıl 100 milyon TL ciro yaptıklarını ve ayakkabının cironun yüzde 50'sini aldığını belirten Zaim, "Sezonda ayakkabıda 400 kadın ve 150 erkek modeli üretiyoruz. Bu yıl 125 milyon TL ciro hedefliyoruz. Bunun 65 milyon TL'sinin ayakkabı satışlarından geleceğini öngörüyoruz" dedi. Yaptıkları yatırım ve kardan kaybı üç yıl içinde çıkarabileceklerini dile getiren Zaim, uygulamanın yarın başlayacağını ifade etti.

80'DEN SONRA YURTDIŞI
Şu anda 50 olan mağaza sayılarını üç yıl içinde 80'e çıkarıp yurtdışına açılmayı planladıklarını belirten Zaim, sermayenin kolay birikmediğini belirli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra yurtdışına açılma planları yapabildiklerini dile getirdi. Artık hızın hayatın her alanında başrolde olduğunu dile getiren Zaim, "Çok değişik koleksiyon çıkaran ve hızlı olan markalar indirim dönemlerine meydan okuyor. Fiyatlara değil, daha geliştirilmiş koleksiyonlara yeni heyecanlara konsantre oluyorlar.
Sabah

'Hızlı farklılaş ya da öl' dedi, ayakkabıda sezonu 8 koleksiyona çıkarıyor
Derimod, hazırgiyimde uygulanan, her hafta yeni bir koleksiyon stratejisini ayakkabı sektörüne taşıyor. Ümit Zaim, 'Rekabet edebilmek için hızlı farklılaşmamız gerek. Bu strateji ile satışımızı yüzde 30 artıracağız' diyor
Hazırgiyim firmalarının uyguladığı 'sezonda 8 koleksiyon' yani her hafta yeni bir koleksiyon stratejisini Derimod, Türkiye'de ilk defa ayakkabı sektörüne taşıyor. Cumartesi gününden itibaren Derimod mağazalarında uygulanmaya başlayacak yeni sistemi Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim şöyle anlatıyor:  'Modada gelişmiş ülkelerde, son birkaç seneye kadar her sezon iki koleksiyon yapılırdı: Bahar-yaz, sonbahar-kış. Ancak giyim dünyası da, küresel hızlı gelişmeye ayak uydurmak zorunda kaldı. Çok önemli markalar, her sezon önce 4, sonra da 8 koleksiyon çıkarmaya başladılar. Bu, sezon 2 aysa, 8 hafta da 8 koleksiyon demek. Bu söylemesi kolay, ancak hayata geçirmesi çok zor bir iş. Tasarım, planlama ve lojistik. Buna uyamayan birçok ünlü markanın artık adından bile söz edilmiyor, yani Jack Trout'un dediği gibi.. `'Farklılaş ya da öl. Artık bu da günün koşullarına yetmiyor. Biz bunu bir adım daha ileriye götürüyoruz. Şimdi dönem 'Hızlı farklılaş ya da öl' dönemi.'

2 YIL YATIRIM YAPTIK
Deride yıllardır sezonda 4 koleksiyon yaptıkllarını anlatan Zaim, 'Aynı koleksiyon ilkesini ayakkabı için de planladık. Yani 2 ay süresince her hafta yeni bir koleksiyon sunucağız. Bu yaklaşıma da bir ad koymak istedik. Deri'nin ve Derimod'un baş harfi D ile 8 hafta 8 koleksiyonun 8'i birleşti ve bu programın adı D8 olarak ortaya çıktı' diye devam etti. İki sene bunun yatırımını yaptıklarını anlatan Zaim, Türkiye ve İtalya'da çalışan stilist ekiplerini kuvvetlendirdiklerini, yurtdışında dünyanın önemli ayakkabı bölgelerinde üretim bantları kurduklarını ve lojistiğe yatırım yaptıklarını vurguladı.

Önce yumruk yedik sonra toparlandık
YABANCI markaların Türkiye'ye gelmeye başladığı dönemde, 'gelsinler de görelim' dediklerini ancak sonra gözlerine bir yumruk yediklerini ifade eden Zaim, 'Fakat çabuk toparlandık. Gördük ki sektörün bir kısmında ciddi bir kısır döngü var. Yenilikçi rekabetçi firmalar dışında herkes çıkışı indirimde arıyor. Biz de D8'i gelirdik. Bunun için karımızdan feragat edeceğiz. Fakat bizim için öncelik para değil, başarmak. Niçin 5th Avenue'de bir Derimod olmasın.. 3 yıl içinde yurtiçinde, 50 olan mağaza sayımızı 80'e çıkaracağız. Sonra da komşu ülkelerden başlamak üzere yurtdışına açılacağız' diye devam etti.

1 milyon çift satacak
- DERİMOD, D8 programı ile bu yıl 800 bin, 2011 de 1 milyon çift ayakkabı satmayı planlıyor.
- AYAKKABI satışlarını her yıl %30 artırmayı hedefleyen şirket, bu hesapla 2010'u 125 milyon TL ciro ile kapatacak.
- ŞU anda 50 olan mağaza sayısını da 3 yıl içinde 80'e çıkarıp, yurtdışına açlacak.
Şenay Büyükköşdere / Akşam