Derince Limanı'na 1 milyar dolarlık yatırım yapılacak!
350 milyon dolar ilave yatırım şartı ile Derince Limanı’nı 39 yıllığına kiralayan ve yaklaşık 1 yıldır işleten Safi Holding yetkilileri, düzenlenen basın toplantısında limana 1 milyar dolar yatırım yapılacağını belirtti.
350 milyon dolar ilave yatırım şartı ile Derince Limanı’nı 39 yıllığına kiralayan ve yaklaşık 1 yıldır işleten Safi Holding yetkilileri, düzenlenen basın toplantısında limana 1 milyar dolar yatırım yapılacağını belirtti.
Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından yapılan ihale sonucu 350 milyon dolar ilave yatırım şartı ile Derince Limanı’nı 39 yıllığına kiralayan ve yaklaşık 1 yıldır işleten Safi Holding yetkilileri, düzenlenen basın toplantısında limana 1 milyar dolar yatırım yapılacağını belirtti. Yetkililer, istihdam kapasitesinin ise 5 katı artarak 2 bin 500’e çıkacağını ve istihdamın yüzde 95’inin Kocaeli’den yapılacağını söylediler
Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği Genel Müdürü Şeyda Güre, danışman Erkan Dereli ve firmanın sorumlu inşaat mühendisi Hakan Kavlakoğlu, dün Safiport Derince Uluslararası Limanı’nda basın toplantısı düzenledi. Yatırımlarla ilgili bilgiler aktaran firma yetkilileri, 1 ay içerisinde limanda öngörülen inşaat çalışmalarının başlayacağını kaydederek ilk etapta 350 milyon, toplamda ise 1 milyar dolarlık yatırım yapılacağını belirtti. Proje tamamlandığında ise limanda çalışan işçi sayısı 500’den 2 bin 500’e çıkartılacak. Alınacak personelin Safiport firmasının personeli olacağı belirtildi.
EN KÖKLÜ LİMANLARINDAN BİRİ
Toplantının açılış konuşmasını yapan danışman Erkan Dereli, “Derince Limanı ülkemizin en köklü limanlarından biridir. İki kez ihaleye çıktı. İlk ihaleyi bir firma almıştı ve vazgeçmişti. İkinci kez ihalede teklif veren bir firma olmamıştı. Üçüncü ihalede Safi Holding olarak teklif verdik. 543 milyon dolar ödeme yaparak ihaleyi aldık. 2 Mart 2015’te devir teslimi gerçekleşti. 12 aydan beri limanda hizmetimizi sürdürmekteyiz. İhale şartnamesinde ilave 420 bin metrekare yatırım yapılması, tüm yatırımların yapılması ve 39 yıl sonra da devlete teslim etmek üzere anlaşma yaptık” dedi.
ÇALIŞANLAR BÖLGE İNSANLARINDAN ALINACAK
Derince Limanı’nın işletme hakkını 39 yıllığına kiraladıklarını belirten Dereli, “Biz burada demir yolları yetkilileriyle de ortak çalışıyoruz. Buradaki çalışmalarımız onların denetiminde gerçekleştiriliyor. İhalede öngörülen yatırımlarımız bir ay içerisinde başlayacak. Yaklaşık 500 çalışanımız sadece liman inşaatında çalışacak. Yaptığımız planlamaya göre yatırımlarımız tamamlandıktan sonra çalışan sayımız 2 bin 500 olacak. Prensip kararımız olarak da bu çalışanlarımızı bölge insanlarından alacağız” şeklinde konuştu.
“YAPTIĞIMIZ İŞİN KARŞILIĞINI ALIYORUZ”
Safiport Derince Limanı’nın işletme alanıyla ilgili bilgileri aktaran Genel Müdür Şeyda Güre, “Özelleştirme kapsamında 39 yıllığına işletme hakkı satın alınan ve Türkiye’nin en büyük limanı olmayı hedefleyen Safiport Derince Uluslararası Limanı, Marmara Bölgesi’nde, İzmit Körfezi’nin kuzeyinde yer alıyor. Limanın geniş kapsamlı olanakları sayesinde Ro-ro, proje kargo, dökme yük, genel kargo, sıvı dökme yük, konteyner ve vagon gibi her türlü çeşitlerde hizmet veriyoruz. Öte yandan basında çıkan fahiş fiyatlar şeklindeki haberler gerçeği yansıtmıyor. Biz yaptığımız işin karşılığını alıyoruz” dedi.
“TEK BİR İŞ KAZASI BİLE YAŞAMADIK”
Çocuk işçi çalıştırdıkları iddialarına da değerlendiren Güre, “Minimum 45 taşeron işçi çalışanımız var. 20 tane operatörümüz var. Çeşitli taşeron şirketlerle çalışıyoruz ve bizim çalışanlarımızın hepsi sigortalıdır. Birileri çıkıp ‘o limanda çocuklar çalışıyor’ dedi. Bu iddialar kesinlikle gerçeği yansıtmamaktadır. Bu limanda kesinlikle böyle bir şey yaşanmadı. Biz 1 yıldır buradayız. Tek bir iş kazası bile yaşamadık. Bizi en çok sevindiren hadise budur” dedi.
“VERİMLİLİĞİMİZİ ARTTIRACAĞIZ”
Yatırımlarla ilgili bilgileri aktaran inşaat mühendisi Hakan Kavlakoğlu, “Önce 500 bin tonluk kapasite oluşturulacak. Bizim öncemizde 3 bin konteyner yerleştirilebiliyordu. Biz bunu önce 500 bine daha sonra ise 1 milyon 200 bine çıkaracağız. Bunu yapmak adına merkezi İngiltere olan çok uluslu bir firmayı görevlendirdik. İleriye dönük olarak kapasitemizi arttırırken intermodel bir taşımacılığa giden yolda verimliliğimizi arttırmayı hedefliyoruz” dedi.
ÇED SÜRECİNİ ANLATTI
Kavlakoğlu, “Planlama faaliyetleri ve projelerle ilgili ön işlemler devam ettiği için bir yıldır inşaata başlayamadık. Bunlardan biri de ÇED konusu. Olabilecek en şeffaf bir şekilde ÇED sürecinin tamamlanmasını hedefliyoruz. Önce bize devraldığımız limanın ÇED’i olmadığını söylediler. Yaşanan süreçte ÇED gerekli değildir kararı alındı. Bu ÇED yapılmadı anlamına gelmiyor. Biz ilk etapta bakanlıktan ÇED olumlu raporunu aldık. Mevcut önlemlerin yeterli olduğu görüldü. Daha kabarık bir dosyamız var. İlerleyen süreçte ÇED ile ilgili bilgilendirme yapılacak” dedi.
420 BİN METREKARE DOLGU YAPILACAK
420 bin metrekarelik bir dolgu çalışmasının yapılacağını aktaran Kavlakoğlu, “420 bin metrekare bir dolgu yapacağız. Bu alan üzerinde hem konteyner helleçleme hem de istif ve diğer işlemler için de ambar hizmetleri vereceğiz. Bunun Türkiye için çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Tarihsel olarak Derince Limanı Anadolu’ya açılan kapıdır. Toplam 350 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz. Yapılacak dip taramasından çıkacak çıkan çamur, yine bakanlığı göstereceği çukurlara dökülecek. Bu Çınarlı çukuru da olabilir” dedi.
“BÜTÜN KONTROL BİZDE”
Derince Limanı’nda fiyatlarla ilgili yer alan iddialara cevap veren Genel Müdür Şeyda Güre, “Önceden TCDD yalnızca rıhtım parası alıyordu. İşletmecilik yapmıyordu. Limanın içinde farklı şirketler hizmet veriyordu. Ama şimdi her işlemden biz sorumluyuz. Yani limanının içi de bize ait. Artık bütün kontrol bizde. Yine fiyat ve iş konusuna geliyoruz. Bizim çalıştığımız şirketlerin hepsi bizden çok memnun. Ama kimse de kusura bakmasın. Her işin bir fiyatı vardır” ifadelerini kullandı.
“PROJE BİZ GELMEDEN ONAYLANMIŞTI” DOLGU İZNİ ZATEN VERİLMİŞTİ
Basın toplantısında dolgu izniyle ilgili sorulan soruya ilginç bir cevap geldi. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu’nun “ Derince Limanı’nın dolgusuna karşıyım ama yapacak bir şey yok” dediği söylemi SAFİ Port yetkililerine hatırlatıldı. Bunun üzerine limanın İnşaat Mühendisi Hakan Kavlakoğlu, “Derince Limanı’nın doldurulmasıyla ilgili imar planlaması, biz buraya gelmeden onaylanmıştı. Bizim bu noktada herhangi bir etkimiz olmadı. Biz ortaya konan imar planlaması çerçevesinde inşaat çalışmalarımızı yapacağız” diyerek iznin çok önceden zaten verildiğine dikkat çekti. Toplantının ardından basın mensupları ve firma yetkileri birlikte limanı gezdi.
Kocaeli Gazetesi
Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
TÜRKİYE Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'ne (TCDD) ait olan ve işletme hakkı 39 yıl süreyle Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ'ye devredilen Derince Limanı'na, 350 milyon dolarlık yatırım yapılacak.
Planlanan çalışmaların tamamlanmasıyla limandaki istihdam toplam 2 bin 500 kişiye ulaşacak.
543 milyon dolara aldı
Safiport Derince Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli, Derince Limanı'nın 39 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi ihalesinde 543 milyon dolarlık teklif verdiklerini anımsatarak, söz konusu bedelin tamamını peşin ödeyerek limanı 2 Mart 2015 tarihinde teslim aldıklarını bildirdi.
Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
543 milyon dolar bedelle 39 yıllığına özelleştirilen Derince Limanı'na 350 milyon dolarlık ilave yatırım yapılacak
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'ne (TCDD) ait olan ve işletme hakkı 39 yıl süreyle Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ'ye devredilen Derince Limanı'na, 350 milyon dolarlık yatırım yapılacak, çalışmaların tamamlanmasıyla limandaki istihdam 2 bin 500 kişiye ulaşacak.
Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ'nin limanı teslim aldığı tarihten bu yana yapılan ve gelecek süreçte planlanan çalışmalarla ilgili Safiport Derince Limanı'nda basın toplantısı düzenlendi.
Safiport Derince Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli, Derince Limanı'nın ülkenin en köklü limanlarından biri olduğunu söyledi.
Derince Limanı'nın 39 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi ihalesinde 543 milyon dolarlık teklif verdiklerini anımsatan Dereli, bu bedelin tamamını peşin ödeyerek limanı 2 Mart 2015'te teslim aldıklarını bildirdi.
Dereli, "İhale şartnamesine göre ilave 420 bin metrekare yatırım yapmak ve 39 yıl sonra da limanın gerçek sahibi olan TCDD'ye olduğu gibi teslim etmek üzere anlaşma yapmış bulunmaktayız. Safi Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ olarak hükümetin eylem planı, programı ve ihale şartlarında yer aldığı üzere intermodal bir liman kurmak üzere deniz, kara ve demiryolunu entegre edecek bir sistem için yatırımlarımızı bir ay içerisinde yapmaya başlayacağız" dedi.
Şu anda limanda 400 civarında çalışan bulunduğunu dile getiren Dereli, "Yapmış olduğumuz planlamaya göre yatırımlarımız tamamlandığında bu sayı 2 bin 500 civarında olacaktır. Prensip kararı olarak da bölgemiz insanlarını limanımızda istihdam etmeyi amaçladık. Safiport Derince Limanı, 350 milyon dolarlık yatırımla intermodal lojistik merkezi olacaktır" diye konuştu.
"Hedefimiz Avrupa'nın 1 numarası olmak"
Safiport Derince Genel Müdürü Şeyda Güre de limanı devraldıktan sonra ilk iş olarak iş sağlığına ve güvenliğine önem verdiklerini belirterek, geçen bir yıllık süreçte hiçbir kaza yaşamadıklarını vurguladı.
Limanın tüm kontrolünü ellerine aldıklarını dile getiren Güre, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Liman kapısından girişten sonra tüm yetki bizde. Öncesinde alanlar 5-6 firmaya verilmiş ve tüm işlemleri bu insanlar yapıyordu. TCDD sadece rıhtım veriyordu, diğer işlemler ve operasyonun tamamı o firmalara aitti. Şu anda bütün kontroller bizde. Bizden önce 10 bin tonluk gemi bu limanda 10 günde elleçlenirken, şimdi 30-32 saatte elleçleniyor. Bir ro-ro gemisindeki hareketimiz 4 bin 200 adet. Yaptığımız firma Hyundai, ihracat ve ithalat. Ortalama saatte elleçlediğimiz rakam 130-150 araç. Yatırımlarımız çok yüklü. Özelleştirmeye verdiğimiz para ve yapacağımız makine-ekipman ile altyapı yatırımları 1 milyar doların üzerinde. Hedefimiz Avrupa'nın 1 numarası olmak."
Dünya
Haber Bizim Kocaeli Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
2015 yılının başında Derince Limanı’nın işletme hakkını 39 yıllığını devralan Safi Port, bugün basın mensuplarıyla bir araya geldi. Liman yetkilileri sözleşme şartları gereği limana 350 milyon dolar yatırım yapacaklarını söyledi
Şubat 2015’te 543 milyon doları Başbakanlık Özelleştirme Başkanlığı’na peşin ödeyerek limanı teslim alan Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş., mart ayından bu yana limanı işletiyor. Safi Holding, yatırım şartı ile devraldığı limana 350 milyon dolar daha yatırım yapacak. Safiport Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli, Safiport Genel Müdürü Şeyda Güre ve Safiport proje kordinatörü inşaat mühendisi Hakan Kavlakoğlu bugün liman sahası içerisinde yer alan idari binada basın mensuplarıyla buluştu. Liman yetkilileri gelecek yatırımlar ve Safiport’la ilgili basında çıkan haberlerle ilgili konuştu. Toplantıda ilk konuşmayı Safiport Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli yaptı.
12 AYDIR LİMANDAYIZ
Safiport Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli şöyle konuştu: “Bilgi kirliliğinin önüne geçebilmek ve 2 Mart 2015’ten günümüze kadar yapılan çalışmaları sizlerle paylaşabilmek adına bu basın toplantısını düzenledik. Derince Limanı ülkemizin en köklü, en eski limanlarından biridir. 2 kez ihaleye çıkıldı. Birinci ihaleye bir firma aldı ancak vazgeçti. 2. ihalede ise teklif veren olmadı. 3. ihalede ise Safi Holding olarak teklif verdik. 543 milyon dolar ihale bedeliyle 39 yıllık işletmeyi devraldık. 2 Mart’ta devir teslim töreni yapıldı. Hemen hemen 12 aydır limanda hizmet sürdürmekteyiz.
2 BİN 500 KİŞİYE İSTİHDAM
İhale şartnamesinde 450 bin metrekare dolgu yapılması, tüm yatırımların şirketimiz tarafından gerçekleştirilmesi ve 39 yıl sonra limanımızın sahibi olan devredilmesi gerekiyor. Biz limanının işletme hakkını aldık yani kiraladık. Burada Devlet Demiryolu yöneticileriyle koordineli olarak, onların denetiminde gerçekleştiriyoruz. Dünya ticaretinin, taşımacılığının yüzde 87’si deniz yoluyla yapılmaktadır. Bu nedenle limanlar o ülkelerin dünyaya açılan pencereleridir. Biz bir ay içerisinde Derince Limanı’ndaki yatırımlarımızı yapmaya başlayacağız. 400-500 kişilik bir istihdam sağlayacağız inşaat sürecinde. Şu anda limanımızda 400 çalışanımız var. Yatırımlarımız sonrasında bu sayı 2 bin 500 olacak. Aldığımız prensip kararı gereği en az yüzde 90-95 bölge insanımızı istihdam edeceğiz. Biz çalışanlarıyla, tedarikçileriyle, medyasıyla, kentiyle bir büyük aile olmak için yola çıktık.”
LÜZUMSUZLARI ÇIKARDIK
Dereli’nin ardından Safi Port Derince Genel Müdürü Şeyda Güre söz aldı. Güre konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “2014 yılında 1.267 adet gemi limana yanaşmış. 2 Mart’tan sonra 31 Aralık’a bizim bünyemizde yapılan çalışmalarda 876 demi limanımıza yanaşmış. Biz liman olarak devraldıktan sonra birinci aşamada iş sağlığına ve güvenliğe ağırlık verdik. Tüm limanı kontrolümüz altına aldık. Liman kapısından girişten sonra tüm yetki bizde. Öncesinde 5-6 firma alanları parsellemişti. TCDD sadece rıhtım veriyordu. Şu anda bütün kontroller bizde. Otomasyon kontrol sistemiyle her şeyi kontrol ediyoruz. Daha önce bu hizmetler verilmiyordu. Burada daha önceden lüzumsuz pek çok insan vardı. Hepsini çıkardık.
10 GÜNLÜK SÜRE 32 SAATE İNDİ
10 bin tonluk bir gemi önceden burada bir hafta 10 günde elleştirilirken şimdi 32 saatte bu işlemi gerçekleştiriyoruz. Hyundai’nin ihracat ve ithalatını üstlendik. Saatte ortalama 150 araç elleştiriyoruz. Bu sebeple bizim sahamızda alanlarımızın dolu olması bizim için külfet. Hızlı olmak zorundayız. Muz, rulo sac gibi ürünleri de ithal ediyoruz. Bu ürünler daha önce burada yoktu. Şu anda kapalı depolarımız mevcut değil. Bu konuda yoğu bir talep alıyoruz. Talepleri değerlendirerek binalarımızı inşa edeceğiz. Şu anda pek çok ekipmanı sipariş verdik. Mart ayından itibaren ekipmanlar gelmeye başlayacak. Şu anda burada kiralık ekipmanlarla iş yapıyoruz. TCDD’nin ekipmanlarını kullanmıyoruz.
1 MİLYAR DOLAR TOPLAM YATIRIM
Elimizde rakamlar var. Daha öncelerde her sene zarar edilmiş. Biz burada genel toplamda 1 milyar dolarlık bir yatırım yapmış olacağız. Limanın boş olmasının imkanı yok. Boş olursa para kanamayız. Şu anda gelirimiz gayet iyi. Biz Toyota’yla, Hyundai’yle çalışıyoruz. Dediğim gibi alanlarımızın dolu olmaması gerekiyor. Hızlı bir hizmet veriyoruz. 113 sabit çalışanımız var. Minimumum 150 ro-ro taşeronumuz var. Zafer Vinç vinç makine taşeronumuz. İşçi taşeronumuz var. Toplam rakam 400’ü buluyor. Burada çalışanların hepsi sigortalı çalışıyoruz. Küçük yaşta işçi çalıştırmıyoruz. En önemlisi şundan bahsetmeliyim, Allah’a çok şükür bir yıldır iş kazamız yok.”
YÜK ÇEŞİTLİLİĞİ SAĞLANACAK
Proje kordinatörü inşaat mühendisi Hakan Kavlakoğlu ise şu ifadeleri kullandı: “Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği’nin ihale sözleşmesinde yatırımlar öngörülüyor. Öncelikli olarak mevcut limanın iyileştirilmesi, alanların, rıhtımların kapasitelerinin en iyi şekilde değerlendirilmesi ve yük çeşitliliğinin getirilmesini ön görüyor. Bir yıldır biz burada nispeten atıl kalmış bir limanı modern bir liman işletmeciliğine kavuşturmaya çalışıyoruz. Bizler planlama aşamasında mevcut tesisin en iyi şekilde nasıl değerlendirileceğiyle ilgili çalışmalar yapıyoruz. Özelleştirme idaresinin yaptığı imar planında 1.000 metre uzunluğunda ana rıhtım, 460 metre uzunluğunda tali rıhtım yapım mecburiyetimiz var.
DERİNCE LİMANI’NIN ÇED’İ YOKMUŞ
Safi Port öncesinde burada yılda 3 bin konteyner elleştiriliyordu. Yok gibi bir şey bu. Biz bunu 500 bin konteynere çıkaracağız. Bu yatırımı planlamak üzere uluslararası bir firmayı görevlendirdik. Bu firmanın çalışması neticesinde biz ileriye dönük olarak hedefleyeceğimiz araç, dökme yük ve konteynerleri belirledik. 1 yıldır planlama faaliyetleri devam etti ve projelerimizin ön işlemlerini tamamladık. Bu sebeple 1 yıldır yatırım yapamadık. ÇED için bekledik. En şeffaf bir sürecin başlaması için bekledik. ÇED başvuru yaptığımızda bize dediler ki ‘sizin devraldığınız limanın ÇED’i yok.’ Orada hemen daha önce buranın işletmesini yapan mal sahibine döndük ve ne yapacağımızı sorduk.
ÇED YAPILMADI DEMEK DEĞİL
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ve Devlet Demiryolları tarafından limanlar ve dolgular yapılmış. Bunların tamamı 1993 yılındaki ÇED yönetmeliği öncesinde planlanmış. O dönemde kamu yatırımları için 1993 öncesinde planlanan ve 1998 öncesinde tamamlanan projeler için ÇED’den muafiyet alınabiliyormuş. Bu belgeleri tamamladık ve gösterdik. Daha sonra kendi ÇED sürecimize başladık. Müracaatlarımızı yaptık. Kapsamlı bir çalışmada bulunduk ve ÇED gerekli değildir kararı alındı. Bu karar ÇED yapılmadı demek değil. Bu karar, yapılan çalışma incelendi ve alınacak önlemler yeterlidir anlamını taşıyor. Bu Ek-2 için geçerliydi.
BÜYÜK VİNÇLER SATIN ALDIK
Diğer başvurumuz için ise halkın katılım ve bilgilendirme toplantıları gerçekleştirilecek. Bununla ilgili gazetelerde ÇED için künyeler yayınladık. Benim numaram yer aldı orada ilan olarak. Henüz beni arayan olmadı. Biz bütün gereklilikleri yerine getireceğiz ve 450 bin metrekare dolgu yapacağız. Bu alan üzerinde vinçlerimiz yer alacak. İstif ve ambar hizmeti de vereceğiz. Bunun yanında demiryolları üzerine de makine ve ekipman yatırımı yapacağız. 8 demiryolu ve 2 karayolu üzerinde hareket edebilen vinçler satın alıyoruz. İlk defa denizden karaya, karadan demiryoluna vinçle direkt olarak hizmet verecek limanımız. Toplam 350 milyon dolar tutarında bir yatırım öngörüyoruz şu aşamada. İlerleyen zamanda 1 milyar doların üzerinde bir parayı limanımıza yatırmış olacağız.”
ARTIK TEK FİRMA SAFİPORT
Konuşmaların ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Şeyda Güre, “İlk olarak sendikadan izin, daha sonra taşımacılık kooperatifinden izin almanız gerekiyordu burada gemi elleştirebilmek için. Herkes bir köşeyi tutmuştu. Artık tek sorumlu biziz. Tek bir kooperatif yok burada. Şirketlerin isteklerine ve kurallarına göre taşımacılık kooperatifleri teklif veriyor ve limana girebiliyor. Şimdi tek düzeni bitirdik biz. Burada artık rekabet ve kaliteli hizmet var. Biz limanı devraldık ve ‘Bu liman bize ait. Burada kuralları biz koyarız’ dedik. Bu oldukça önemli. Biz artık Derince’de yapılmayanları yapıyoruz. Firmalarımız bizden gayet memnun olduklarını söylüyor. Daha önce TCDD, sadece yanaşmak için hizmet veriyordu. Limanın içi bölge bölge kiralanmıştı. Burada 7-8 firma operasyonu üstleniyordu. Limanın hiçbir sorumluluğu yoktu. Şu anda hepsinden biz sorumluyuz. Artık buradaki tek firma Safiport.”
Bizim Kocaeli