Perakende

Dev mağazalar zincirinden ikinci el için ilginç kampanya

Dünya ekonomik krizlerle boğuşurken tüketicinin satın alma ve sahip olma yargıları da değişmeye başlıyor. Giyimden ayakkabıya, spor malzemelerden mobilyaya kadar her üründe ikinci ele olan ilgi artıyor. Daha önceSattığı ürünleri geri alıp tamir ve bakım yaparak yeniden satma yoluna giderek sürdürülebilirlik adına yeni bir sayfa açmayı hedefleyen zincir, üç mağazasının adını tersten yazacak

Ayakkabı ve spor malzemeleri zinciri Decathlon, tüketicilerin satın alma ve kullanma ile ilgili yargılarını değiştirmeye yönelik bir kampanyaya imza attı. Sattığı ürünleri geri alıp tamir ve bakım yaparak yeniden satma yoluna giderek sürdürülebilirlik adına yeni bir sayfa açmayı hedefleyen zincir, üç mağazasının adını tersten yazacak. Uluslararası spor malzemeleri zinciri Decathlon, Belçika'nın üç şehrinde adını tersten yazarak 'Nolhtaced' olarak değiştirdi. Belçika'nın Evere, Namur ve Ghent şehirlerindeki Decathlon mağazaları, bir ay boyunca isim değişikliği yapacak.

Mağazalar zinciri bu kampanya ile müşterilerinin eski veya kullanılmamış spor ürünlerini Decathlon'a satmalarını ve böylece garanti kapsamında mağazada tamir edilip yeniden satılmalarını sağlamayı amaçlıyor. Süper Haber'de yer alan habere göre Nolhtaced Belçika menajeri Arnaud De Coster, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, sürdürülebilir büyüme hedefinin bir parçası olarak bu kampanyayı hayata geçirdiklerini söyledi. De Coster, "Herkesin çevreye duyarlı bir şekilde spor yapabileceğinden emin olmak istiyoruz. Sürdürülebilir büyüme hedefi için, geri satın alma hizmetimize, ikinci el teklifimize, kiralama ve onarımlarımıza tamamen bağlıyız" diye konuştu. Decathlon isminin tersten yazılmasının ilk etapta bir pazarlama hilesi gibi algılanabileceğine işaret eden De Coster, "Asıl amacımız, geri satın alma hizmetimizi mümkün olan en geniş kitleye tanıtmak ve böylece mümkün olduğunca çok ürünü yeniden kullanmak ve satın alma gücünü artırmak" diye konuştu.

Eski ürünlerini satın alarak onarıp yeniden satıyor

Bu yıl Decathlon'un 26 bin ürünü geri aldığı belirtilirken web sitesinde ve sosyal medya kanallarında logonun yanı sıra üç mağazanın ön cephesindeki afişlerin yeni isimle değiştirileceği ifade ediliyor. Bu kampanya ile mümkün olduğu kadar çok ekipmanın yeniden kullanılarak ekonomiye kazandırılması olduğu belirtilirken markanın sürdürülebilirlik politikalarıyla ilgili yetkilisi Joeri Moons, klasik tüketim modellerinin değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Moons,  "Klasik tüketim modelimiz değişmeli. Daha az yeni ürün satın alıp eski malzemeleri yeniden satıyor, onarıyor veya kiralıyoruz. Tüketiciler aynı zamanda eşyalara eskisinden daha farklı bir gözle bakmaya başlıyor. Bu, sahip olmak yerine daha çok kullanımla ilgili” diye konuştu.