Dev projeler bir çok işçiye iş imkanı sağlıyor!
Dev bütçeleriyle olduğu kadar çalışan sayılarıyla da dikkat çeken milyarlık projeler, işçisinden ustasına, mimarından mühendisine kadar binlerce kişinin umut kapısı oldu...
Dev bütçeleriyle olduğu kadar çalışan sayılarıyla da dikkat çeken milyarlık projeler, işçisinden ustasına, mimarından mühendisine kadar binlerce kişinin umut kapısı oldu. Sadece 3. Havalimanı inşaatında 30 bin kişi mesai harcıyor. Toplam nüfus ise 40 bini buluyor. Aileleriyle birlikte hesap edildiğinde ultra projelerden 150 bin kişi ekmek yiyor. İzmir'den Kars'a kadar... İstanbul Boğazı'nın üçüncü gerdanlığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü ayağa kaldıran ekipte 6 bin 350 kişi bulunuyor. İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde 5 bin 454 kişi çalışıyor. Avrasya Tüneli'nde bin 310, Kars-Tiflis-Bakü Tren Hattı'nda 600, Ovit Tüneli'nde 300, Kop Tüneli'nde 150 kişi görev yapıyor. Asrın projesi Marmaray'da da 2 bin 550 çalışanın imzası bulunuyordu.
Türkiye'nin dev projelerinin şantiye alanları binlerce kişiye ekmek kapısı oldu. Sadece 3. Havalimanı, Ovit Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Kop Tüneli ve Kars-Tiflis-Bakü tren yolu inşaatlarında 37 bin 467 kişi görev yapıyor. Dünyanın en büyük şantiyesinin oluşması planlanan Üçüncü Havalimanında altyapı, üstyapı ve teknik konularda binlerce kişi çalışacak. İşçi, mimar ve mühendislerin yer alacağı şantiyede çalışması düşünülen kişi sayısı 30 bin. Ayrıca 3 bin adet de iş makinesi kullanılacak. 2017 yılında ilk fazı devreye girecek olan, 2021'de ise tam teşekküllü olarak hizmete sunulacak dünyanın en büyük havalimanında çalışmalar 6 yılda bitirilmiş olacak. Bir diğer dev şantiye ise Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kurulu durumda. Şantiyede 6 bin 350 kişinin gece gündüz çalıştığı belirtiliyor. Ayrıca köprünün zamanında bitirilmesi için bin 500 makine ve ekipman kullanılıyor. Projede çalışan kişi sayısının 487'sini teknik personel oluştururken, inşaatta Güney Koreli işçiler de bulunuyor. Koreli işçilerin rahat çalışabilmesi için özel aşçı bile tutulmuş durumda. 2015 yılında bitirilmesi planlanan köprü, İstanbul'un giriş ve çıkışlarını rahatlatacak. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin trafik yüklerini paylaşarak, İstanbul'un daha dengeli bir şehir içi ulaşıma sahip olması için Avrasya Tünelinde de çalışmalar sürüyor. Bu tünelde toplam bin 310 kişi çalışıyor. Çalışmalarda 91 iş makinesi kullanılıyor.
Dünyanın en büyük üç tüneli arasında girecek Ovit Tüneli'nde 300 kişi çalışıyor. Kars-Tiflis-Bakü tren yolu inşaatını yaklaşık 600 kişi sürüklüyor. Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne ekonomik ve sosyal canlılık getirmesi planlanan KOP Tüneli'nde 150 kişilik ekip görev yapıyor.
Türkiye