Kent Haberleri

Devlet, bu şartı taşıyanlara 2.684 lira maaş bağlıyor! Başvuru şartları neler?

Devletin ihtiyacı olan vatandaşlara yaptığı destek ödemelerinden biri olan 2 bin 684 TL’lik ödeme, maaş gibi yatırılıyor. Şartı yerine getiren belli yaşın üzerindeki herkesin yararlanabildiği destek ödemesine başvurmak çok kolay. Peki başvuru şartları neler? Peki nasıl başvurulur? 65 yaş aylığına başvuru şartları neler?65 yaş aylığı ya da kamuoyunda bilinen adıyla “Yaşlılık Aylığı”, adeta emekli olmadan emekli maaşı alma imkanı tanıyor

Devletin ihtiyacı olan vatandaşlara yaptığı sosyal destek ödemelerinden biri olan 65 yaş aylığı, bu yaşı dolduran ve başka bir yerden maaşı bulunmayan tüm vatandaşlara bağlanıyor. Peki nasıl başvurulur? 65 yaş aylığına başvuru şartları neler?

65 yaş aylığı ya da kamuoyunda bilinen adıyla “Yaşlılık Aylığı”, adeta emekli olmadan emekli maaşı alma imkanı tanıyor.

Herhangi bir sosyal güvencesi bulunmayan vatandaşlara yönelik destek ödemelerinden biri olan bu ödemede, şartları yerine getirenlere 2.684 TL ödeme yapılıyor ve bu ödeme 3 aylık periyodlar halinde ödeniyor.

Peki yaşlılık aylığı ya da 65 yaş aylığı adıyla bilinen bu ödemeden kimler yararlanabilir? Şartları neler?

65 yaş aylığını sosyal güvencesi bulunmayan, herhangi bir başka geliri olmayan 65 yaş üzeri kadın veya erkek tüm vatandaşlar yararlanabiliyor. Yaşlılık dönemindeki başkaca bir geliri bulunmayan vatandaşlar için çok önemli olan bu ödeme türü, hayatlarını sürdürebilmeleri amacıyla yapılıyor.

 

65 YAŞ AYLIĞI ALMAK İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR NELER?

- 65 yaşını tamamlamış olmak,

- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı,

- Başka bir sosyal güvencesi bulunmamak ve valilik ya da kaymakamlık yoluyla bunu ispatlamak,

- Nafaka ödemesi veya başka bir ödeme almıyor olmak,

- Bir sağlık sigortası bulunmamak,

- Hane halkının toplam net gelirinin asgari ücretin üçte birinden düşük olması.

 

65 YAŞ AYLIĞI İÇİN NEREYE BAŞVURMAK GEREK?

Şartları taşıdığını düşünen kişiler bu ödemeden yararlanmak için başvurusunu valiliklere, kaymakamlıklara giderek başvuru formlarını edinebiliyor.  Doldurulan form ve ilgili il yada ilçe kurulundan alınan muhtaçlık belgesinin SGK Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü’ne verilmesi ile başvuru yapılıyor.

Başvuranın durumu incelendikten sonra kişinin aylık alabileceğine karar verilmesinin ardından, maaş ödemeleri yılda 4 defa ve 3 ayda bir ödeniyor. Ödemeler PTT tarafından gerçekleştiriliyor.

Maaşı zammı TBMM’de! İlk zamlı maaşlar ne zaman yatacak?

Son dakika… Milli Eğitim Bakanı Özer açıkladı! Okullar yaz tatiline ne zaman girecek?

Nakite ihtiyacı olan vatandaşa müjde PTT’den geldi! 100 bin TL’ye kadar kredi sağlanacak