Sektörel

DHL’den Türkiye’ye 100 milyon Euro’luk yatırım!

Deutsche Post DHL, Türkiye’de beş yıl içinde 100 milyon euro’luk yatırım yapacağını açıkladı. Deutsche Post DHL CEO’su Frank Appel, “Gelişmekte olan pazarlarda daha çok büyüme hedefliyoruz. Türkiye de bizim için kritik bir öneme sahip" dedi.

Posta ve lojistik grubu Deutsche Post DHL, 2020 yılına kadar Türkiye’de 100 milyon euro değerinde yatırım yapmayı planlıyor. Yapılacak yatırımın geçtiğimiz yılla kıyaslandığında üç katı fazla olacağını ifade eden Deutsche Post DHL CEO’su Frank Appel, “Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlarda büyüme hedefimizi destekleyen bir adım atmış olacağız. Türkiye bizim kritik öneme sahip bir pazar” diye konuştu. 


DHL, şirket içi aldığı bir kararla yeni bir anlayış belirledi. “Focus. Connect.Grow” (Odaklan.Kenetlen. Büyü.) anlayışıyla gelişmekte olan pazarlar 2020 yılına kadar grubun büyüme planlarında temel taşlarından biri haline gelecek. Grubun büyümesinde Türkiye’nin önemli bir rol oynayacağını ifade eden Appel, “Türkiye, geçmişte doğrudan yatırımlar için güvenilir bir ortak olduğunu gösterdiği gibi aynı zamanda hem bizim hem ülkenin sağlam bir şekilde büyümesini sağlayacak dinamik bir tüketici pazarına sahip” diye konuştu. 


Gelişmekte olan pazarlar DHL için büyük önem taşıyor çünkü grubun gelirinin yüzde 20’sinden fazlası bu pazarlardan geliyor. “Bu rakamın 2020 yılına kadar yüzde 30’a çıkmasını bekliyoruz” diyen Appel, yapılacak 100 milyon euro’luk yatırımın da tesis, araç, personel ve hizmet geliştirme alanlarında yapılacağını belirtti. Gerçekleşecek yatırımdan ilk payı alacak olan ise ikinci bir kargo uçağı ile Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki kapasitesini artıracak olan DHL Express olacak. Bu adım aynı zamanda DHL’i İstanbul’un her iki yakasındaki havalimanlarından hizmet veren ilk ekspres kargo şirketi haline de getirecek.


Amerika’da Meksika, Avrupa’da Türkiye 


“Yeni ticaret kulvarları açarak, Türkiye’nin Asya Pasifik, Ortadoğu ve Afrika’ya erişim sağlayan bir lojistik merkezi olma konumunu güçlendirmeyi hedefl iyoruz” diyen Appel şöyle devam etti: “Bunu sadece istihdam sağlayarak değil; var olan çalışanlarımızı da global sertifikalı uzman programımız kapsamında eğiterek gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Türkiye’de şu ana kadar yaklaşık bin çalışanımızın sertfikalı uzman unvanı almış olması, DHL’i Türkiye’deki en müşteri odaklı hizmet sağlayıcısı yapıyor.” Türkiye’nin imalatta daha etkili bir ülke haline gelebileceğinin altını çizen Appel, Meksika ve Türkiye örneklerini vererek, “Her iki ülke, bizim için bulunduğu pazarlar değerlendirildiğinde oldukça önem taşıyan ülkeler. Türkiye’nin önemi gelecek yıllarda da sürecek. Meksika Amerika, Türkiye ise Avrupa için önemli. Endonezya ve Filipinler de günden güne önem kazanıyor. Türkiye ve Meksika bizi heyecanladıran pazarlardan” dedi. 


‘Dünya ekonomisi yavaşlarken karlılığımızı artıracağız’ 


Türkiye’nin çevresinde yaşanan sorunların kendilerine çok büyük etkisi olmadığını belirten Appel, “Türkiye çevresindeki gelişmeler rağmen güvenilebilir ve istikrarlı bir market. Genç nüfusun fazlalığı, KOBİ’lerin hızla büyümesi de olumlu etkenler. Var olduğunuz bir pazarın stabil ve karedebilir olması çok önemli. Bu yıl büyümeye devam ediyoruz” dedi. IMF’nin geçtiğimiz hafta yaptığı “küresel ekonomi yavaşlıyor” açıklamasını da değerlendiren Appel, “20’nci yüzyılın sonunda ve 2000’li yılların yaklaşık 10 yıllık dönemindeki fantastik büyümeleri önümüzdeki dönemde göremeyebiliriz. DHL olarak dış kaynak kullanımından hali hazırda faydalanacağız. Bu süreçte karlılığımızı artıracağımızı düşünüyoruz” yorumunu yaptı. 


Üç davranış şekli dünyanın her yerinde etkili... 


Deutsche Post DHL CEO’su Frank Appel, Türkiye’yi ilk kez ziyaret ediyor. İstanbul’daki trafik karmaşasının dikkatini çektiğini söyleyen Appel, genel olarak dünyadaki her insanın aynı olduğunu; fark yaratan tek noktanın ise kültür olduğunu belirtiyor. “İnsanları dinlemek, güvenmek ve saygı duymak... Bu üç unsur dünyanın her yerinde etkili” diyen Appel, aslında bir kimyager. Biyoloji, insan beyninin çalışma şekliyle ilgileniyor. Appel, “Bu sayede sorunları çözmede ve planlamada daha iyi kararlar veriyor olabilirim” diyor. 


Eğitimli çalışana pasaport 


DHL, kurum içi eğitimde de önemli adımlar atmayı hedefliyor. 2020 yılına kadar, dünyadaki DHL çalışanlarının yüzde 8’den fazlasının eğitim alması amaçlanıyor. Yeni sisteme göre, eğitim alan herkese özel bir pasaport veriliyor. Eğitim üst düzey yöneticilerden en alttaki çalışanlara kadar geniş bir alanı kapsıyor. Şimdiye kadar bin 900 üst düzey yönetici bu pasaporta sahip oldu.


Dünya