26 / 11 / 2024

Diasa, 3 bin mağaza ile Türkiye'yi kapsayacak

Diasa, 3 bin mağaza ile Türkiye'yi kapsayacak

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Diasa 'nın 1000. mağazaya 11 yılda ulaştığını söyleyerek, “Birkaç yıl içinde 2 bininci, sonra da 3 bininci mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız gelecekte tüm Türkiye 'yi kapsamak ” dedi




Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı 'nın perakende sektörünü ana iş alanlarından biri olarak gördüğünü ve bu alanda büyümeye devam edeceklerini söyledi.   Dinçer, “Türkiye 'de organize olmayanlar da dahil 200 binin üzerinde perakende noktası var.   Bu nedenle modern perakende için daha gidilecek önemli bir potansiyel var. Hedefimiz olmadığımız bölgelerden başlayarak yakın gelecekte tüm Türkiye 'yi kapsamak ” dedi.

Sabancı ve Dia 'nın 11 yıl önce elele vererek güçlerini birleştirdiğini hatırlatan Dinçer, “ “1000 mağaza sayısına 11 yılda geldik. 2 bin mağazaya ulaşmak için bir 11 yıl daha beklemeyeceğiz. Tahmin ediyorum, birkaç yıl içerisinde 2 bininci, daha sonra da 3 bininci mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz “ diye konuştu.

‘Perakendede oldukça iddialıyız '

Perakende sektörünün   ekonomideki önemini vurgulayan Dinçer, “700 milyar dolarlık GSYİH içinde sektörümüz 140 milyar dolarla yüzde 20 paya sahip. Bu da ekonomik büyüme ve özel tüketim açısından önemli rolü olduğunu gösteriyor ” dedi.
Sabancı olarak perakendeyi ana ve stratejik iş alanlarından biri olarak gördüklerini belirten Dinçer, “Perakendede oldukça iddialıyız. Bu iddiamız bugün de sürüyor. Portföyümüzde üç şirket var. Biz Diasa 'yı indirim market kategorisinde konumladık. İşimiz sadece market açmak değil, tüketicinin ihtiyaçlarına göre kendimize şekil vermek. Marketlerimizin 320 tanesinde franchise dediğimiz iş ortaklarımız var ” diye konuştu.

Dinçer, Ülker 'in de indirim market sektörüne girmesine yönelik soruya, “Ülker bizim aynı zamanda tedarikçimiz. Tüketicilerimizin ihtiyaçlarını raflara yansıtmak zorundayız. İki konu ayrı yönetilmesi gereken bir konu. Bu dünyada ilk defa olmuyor ” şeklinde yanıt verdi.

700 'DEN FAZLA MARKET MARKASI

-     33 ilde yer alan Diasa 1000 'inci   mağazasını İstanbul Kozyatağı 'nda açtı.
-   Türk tedarikçiler Dia ülkelerine yılda 10 milyon TL ihracat yapıyor.
-   Yüzde 95 'i yerel üretim olan 700 'den fazla market markasına sahip
-   Tüm Dia ülkeleri arasında Türkiye mağaza sıralamasında üçüncü, franchisede ikinci.

‘Türkiye bizim için ana stratejik ülkelerden biri '

Dia CEO Ricardo Curras, Türkiye 'nin Dia için ana stratejik ülkelerden biri olduğunu belirterek, “Yakın gelecekte daha da güçleneceğimize inanıyorum ” dedi.  
7 ülkede faaliyet gösteren Dia 'nın kendini kalite ve fiyat konularına adadığını ifade eden Curras, grubun 10.5 milyar euro satış geliri ve 6 bin 373 mağazası bulunduğunu anlattı.
Bu yıl 350 milyon euro yatırım planları bulunduğunu belirten Curras, “Türkiye 'ye de her yıl 30 milyon euro   yatırım yapıyoruz   Bunu önümüzdeki yıllarda artırarak devam edeceğiz.   Dia olarak bugüne kadar Türkiye 'ye 200 milyon TL 'yi aşan yatırım yaptık ” diye konuştu.
Milliyet


Geri Dön