DiaSA, Türkiye'de bin 70 yeni mağaza açacak!
DiaSA, Türkiye'de 2012 sonuna kadar bin 70 yeni mağaza açmayı planlıyor
DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, Türkiye'de 2012 sonuna kadar bin 70 yeni mağaza açmayı ve 140 milyon lira yatırım yapmayı planladıklarını bildirdi.
DiaSA'nın 2009 sonuçlarının ve 2010 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Somoza, Türkiye'de bayilik sistemiyle büyüyen tek gıda perakende zinciri olduklarını belirterek, bu şekilde küçük girişimcilere organize bir şirketin parçası olma şansı verdiklerini söyledi.
Somoza, Nisan ayı itibariyle 721 mağazaya ulaştıklarını ve bunun 270'ten fazlasını bayilerin oluşturduğunu belirterek, 2010 sonunda bayi sayısını 378'e çıkarmayı, 3 yıl içinde 500 bayilik vermeyi planladıklarını kaydetti.
DiaSA'nın, global Dia grubu içerisinde mağaza sayısı ile İspanya'nın ardından ikinci, cirosal bazda İspanya ve Portekiz'in ardından üçüncü büyük ülke olduğunu ifade eden Somoza, Türkiye'nin bayi sayısında en hızlı büyüyen ülke olduğunu, bayilerin de katkısıyla son 3 yılda yüzde 30 büyüme yakaladıklarını belirtti.
Türkiye'nin Dia ve Carrefour için stratejik ve yatırım yapılacak ülke konumunda olduğunu vurgulayan Somoza, "Önümüzdeki 3 yılda Türkiye'ye 140 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz. 2010-2012 yılları arasında toplam bin 70 yeni mağaza açmış olacağız. 2009 sonunda mağaza sayımız 675 idi. Nisan ayı itibariyle ise bu rakam 721'e yükseldi. Bu sene sonunda 905 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz" dedi.
Somoza, bu yılın ilk çeyreğinde 22 tanesi bayilik yöntemiyle olmak üzere 60 yeni mağaza açarak satışlarını yüzde 19 artırdıklarını ve bu yılı 300 yeni mağaza ile kapatacaklarını ifade ederek, 2009 sonuna kadar sadece Marmara ve Ege bölgelerinde faaliyet gösterirken ilk çeyrekte Ankara'da ve Akdeniz bölgesinde yeni mağazalar açtıklarını, 5 yıl içinde tüm Türkiye'ye yaygınlaşmayı hedeflediklerini aktardı.
Yeni istihdam konusunda ise Somoza, ilk üç ayda 300 kişinin işe alındığını, 2010 sonuna kadar kendi mağazalarında 500, bayi ağı ile birlikte bin 500 kişiye iş imkanı yaratacaklarını belirterek, "Şu anda 3 bin 120 çalışanımız bulunuyor. Üç yıllık süreçte açacağımız bin 70 mağaza ile kendi mağazalarımızda 3 binin üzerinde, bayilerle birlikte de 5 binin üzerinde istihdam yaratacağız" şeklinde konuştu.
-"BAYİLİK İÇİN YATIRIM BEDELİ 40-120 BİN LİRA ARASINDA"-
Bayilik sistemi içerisinde yeni yatırımcılardan, halihazırda bakkal işletme olan esnafa kadar geniş bir kesime hitap ettiklerinin altını çizen Somoza, şimdiye kadar 40 bakkalı bayi olarak bünyelerine kattıklarını söyledi.
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Somoza, bayilik sistemini 2004 yılında başlattıklarını ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bakkallara ilişkin açıklamasının bakkalların kendilerine başvurularında bir değişim yaratmadığını belirterek, "Aylık 50 civarında bayilik başvurusu alıyoruz. Talepler Malatya ve Diyarbakır'dan Tekirdağ'a kadar geniş bir alandan geliyor. Kapımız herkese açık. Bakkallar zaten esnaflığı bildiği için DiaSA için de çok uygun bir profil oluşturuyor" diye konuştu.
Somoza, bayilik için gereken kriterleri ise, "200-250 metrekare büyüklük, 2 bin 500 avro giriş ücreti, halihazırda market olan bir mağaza için 40 bin lira, sıfırdan mağaza açılması için ise 100-120 bin lira civarında bir yatırım bedeli" olarak sıraladı. Somoza, giriş bedeli dışında bayilerden kar payı, kira ya da reklam harcamaları için herhangi bir bedel istenmediğini, personel seçimi ve eğitimi konusunda destek verdiklerini, bayilerin taşımacılık için ayrıca bir ödeme yapmadığını belirtti.
-"MARKET MARKALI ÜRÜNLERDEN 10 MİLYON LİRA İHRACAT"-
Et fiyatlarına ilişkin bir soru üzerine DiaSA'nın piyasada fiyat kontrolü yapan bir ekibi bulunduğunu ve her hafta 6 bin 500 ürünün araştırıldığını belirten Somoza, piyasadaki fiyat düşüşlerini hemen raflarına yansıtmak için çalıştıklarını, birim olarak beyaz ete dönüş yaşandığını ancak fiyat artışları nedeniyle değer olarak bir düşüş gözlenmediğini anlattı.
Somoza, satışlarının yüzde 40'ının market markalı ürünlerden (private label) oluştuğunu belirterek, "Bunların yüzde 99,5'i yerli firmalarca üretiliyor. Türkiye'deki tedarikçilerin ürünleri İspanya, Portekiz, Yunanistan gibi ülkelere ihraç ediliyor. Geçen yıl bu şekildeki ihracat rakamımız 10 milyon lira oldu" dedi.
AA
Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler
1070 mağazaya çıkacak, 2 bin kişi iş bulacak
Türkiye'nin önde gelen indirim marketlerinden DiaSA, kriz yılı 2009'u 675 mağazayla kapattı, 2010'un ilk 3 ayında ise 38'i kendisine ait, 22'si franchise 60 yeni nokta açarak toplamda 721 mağazaya ulaştı.
DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, Türkiye'de çok büyük hedefleri olduğunu belirterek "Bu yıl sonunda 905 mağazaya ulaşacağız. 2012 yılına kadar 1.070 yeni mağaza açmayı ve 2 bin yeni elemanı istihdam etmeyi planlıyoruz. Şu anda 3 bin 120 olan çalışan sayısı 5 bini geçecek" dedi
140 milyon dolar
Marmara ve Ege Bölgesi'nde 22 şehirde faaliyet gösteren DiaSA, büyüme hedefleri doğrultusunda bu yıl İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi'nde de mağazalar açmayı planlıyor. Global krizde bile satışlarını yüzde 19 artırdıklarını hatırlatan Fernando Gonzalez Somoza "Beş yıl içinde tüm Türkiye'de soğan halkaları şeklinde büyüyeceğiz" diye konuştu.
DiaSA'nın hem kendisinin mağazalar açacağını hem de franchise (bayilik) vererek iki taraftanda büyüyeceği bir formülle hareket edeceğini vurgulayan Fernando Gonzalez Somoza şu açıklamayı yaptı: "Türkiye'de franchise veren ilk gıda perakendecisi biziz. Bu yıl yeni girişimcileri franchise sistemine dahil etmeyi planlıyoruz. Şimdiye kadar bakkaldan DiaSA franchise şubesine dönen 40'a yakın işletmeyi bünyemize kattık. DiaSA franchise adayı bakkallara da kurumsal bir markanın parçası olma fırsatı sunuyor. DiaSA'nın franchise olmak için 200-250 metrekarelik net satış alanı yeterli. Giriş bedeli olarak 2.500 Euro istiyoruz. Onun dışında bayilerin kâr payı, kira ya da reklam harcamaları için her hangi bir bedel ödemesi gerekmiyor. Bunun dışında 40 bin-120 bin lira arasında bir mağaza yatırımı yapmaları gerekiyor."
6 bin 500 ürün araştırılıyor
Yaptıkları günlük araştırmalar ve analizlerle kaliteli ürünleri ucuza satma imkanı bulduklarını anyatah Somoza "En ucuz market olabilmek için her hafta 6 bin 500 ürünü araştırıyor ve kontrol ediyoruz. Kaliteli ürünü çok ucuz fiyata tüketicimize sunuyoruz. Özellikle private label (market markası) ürünlerimiz tüketicinin tüm ihtiyacına cevap verebilecek düzeyde" dedi. Yoğurttan peynire, deterjandan tuvalet kağıdına bir çok ürünü kendi markalarıyla sattıklarını anımsatan Somoza, Dia marka ürünlerin toplam satışlar içindeki payının yüzde 40 olduğunu söyledi. Somaza "İyi bir düzenleme ve ürün sınıflandırmasıyla kaliteli ve taze ürünlerle daha güvenilir fiyatları bir araya getirip müşterilerimize daha ekonomik çözümler sunuyoruz. Amacımız her zaman en düşük fiyatı vererek en ucuz olmak. Bu konudaki ididamızı da özellikle DiaSA markalı ürünlerle gösteriyoruz" diye konuştu.
Hürriyet
Diasa'dan bakkallara bayilik teklifi
Sabancı Holding'in perakendedeki indirim marketi Diasa, rakibi olan bakkallara "Bayim ol, sen de kazan ben de" teklifi yapacak
Türkiye'de 10'uncu yılını dolduran Sabancı Holding'in perakende kanalındaki indirim marketi Diasa, franchise ile büyümeye odaklandı. Diasa Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, bakkaldan franchise'ına dönen işletme sayısının 40'a ulaştığını söyledi. Yılın ilk çeyreğinde satışları yüzde 19 artırdıklarını belirten Somoza, 675 olan mağazalarına bu yıl içinde 300 mağaza ekleyeceklerini, bu mağazaların 378'inin franchise olacağını ifade etti. Somoza bayiler sayesinde satışları yüzde 30 artırdıklarını söyledi.
BÜYÜYEN İKİNCİ ÜLKE
İlk çeyrekte 60 mağaza açtıklarını, toplam mağaza sayısı olarak Diasa'nın Dia dünyasında ikinci ülke olduğunu belirten Somoza, Türkiye'nin satışlarda ise üçüncü sırada yer aldığını önünde ise sadece İspanya ve Portekiz'in olduğunu belirtti. Bu büyümeden hareketle Dia'nın Türkiye'ye üç yıl içinde 140 milyon TL yatırım yapmayı planladığını dile getiren Somoza, yeni yatırımlarla birlikte açılacak mağazalarda 3 yıl sonunda bin 595, mağaza için istihdam edilen kişi sayısının da 5 binin üzerine çıkacağını vurguladı.
KAPIMIZ HERKESE AÇIK
Bakkalların en büyük rakibi olarak gösterilen indirim marketlerinin bakkalları dönüştürmesinin iki taraflı fayda sağlayacağına değinen Somoza, böyle bir uygulamanın hayata geçtiği takdirde kendileri için çifte fırsat yaratacağını ifade etti. Sektörde böyle bir dönüşümün beklendiğine dikkat çeken Somoza, "Bu birçok Avrupa ülkesinde hayata geçirilen bir uygulama ve çok da başarılı oldu" dedi. Son dönemde Diasa mağazası açmak için yaklaşık 50 bakkaldan talep aldıklarını belirten Somoza, "kapımız herkese açık" diye konuştu.
Sabah
Diasa'dan bakkallara bayilik çağrısı
Zincir marketlerden Diasa, bugüne kadar 40 bakkala bayilik verdi. 2012'ye kadar açacakları 1070 mağazadan 500'ünün yeni bayilerden oluşacağını açıklayan şirket müdürü Fernando Gonzalez Somoze, bakkallara 'bayimiz olun' çağrısı yaptı. Marketin faaliyet gösterdiği ülkeler arasında bayi sayısı en fazla artan ülke Türkiye.
Market zinciri Diasa Genel Müdürü Fernando Gongalez Somoze, 2012 yılı sonuna kadar Türkiye'de 1.070 mağaza açmayı planladıklarını, bu kapsamda 140 milyon lira yatırım yapacaklarını açıkladı. Bakkallara 'bayimiz olun' çağrısında bulunan Somoze, 3 yıl içinde 500 bayilik vermeye hazır olduklarını söyledi. Diasa, bayisi olmak isteyen bakkal ve küçük işletmecilerden iyi bir mevki ve 2500 TL franchise bedeli talep ediyor. Somoze, bu kapsamda 40'tan fazla bakkalla bayileri olmaları hususunda anlaşma sağlandığını açıkladı. Diasa, üç yıllık süreçte kendi mağazaları ve bayilikleri ile birlikte 5 bin kişilik istihdam oluşturmayı planlıyor.
Diasa Genel Müdürü Fernando Gongalez Somoze, 2009 sonuçları ve 2010 hedeflerine açıkladı. Türkiye'de bayilik sistemiyle büyüdüklerini anlatan Somoze, küçük bakkal tarzı girişimcileri kendilerinin bir parçası olmaya davet etti. 2010'un ilk üç ayında 721 mağaza sayısına ulaştıklarını ifade eden Diasa Genel Müdürü, yıl sonuna kadar mağaza sayılarını 905'e çıkaracaklarını kaydetti. Şirket, bu yıl bayi sayısını 378'e, 3 yıl içinde de 500'e ulaştırmayı hedefliyor. Türkiye'nin bayi sayısı olarak en hızlı büyüyen ülke olduğunu belirten Somoze, 3 yılda yüzde 30 oranında bir büyüme gösterdiklerine dikkat çekti. Türkiye'nin kendileri için yatırım yapılacak önemli ülkelerden biri olduğunun altını çizen Genel Müdür Gonzalez Somoze, "Önümüzdeki 3 yılda Türkiye'ye 140 milyon lira yatırım yapmayı öngörüyoruz. 2012'ye kadar toplam bin 70 yeni mağaza açmış olacağız. 2009 sonunda mağaza sayımız 675 idi. Nisan ayı itibarıyla ise bu rakam 721'e yükseldi. Bu sene sonunda 905 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.'' dedi.
Bayram Kaya / Zaman
DiaSA üç yılda 2 binden fazla kişiyi işe alacak
DiaSA Genel Müdürü Somoza, '2012 yılına kadar 140 milyon lira yatırım yapmayı, 1.070 yeni mağaza açmayı ve çalışan sayısını 5 binin üzerine çıkarmayı planlıyoruz' dedi
İndirim marketi DiaSA önümüzdeki üç yılda 140 milyon lira yatırım yapmayı ve 1.070 yeni mağaza açmayı planlıyor. 2009 yılını 675 mağazayla kapatan kuruluşun şu anda 721 marketi bulunuyor. 2012 yılı sonunda 1595 yeni mağazaya ulaşacaklarını ve şuanda 3 bin 120 olan çalışan sayısının da 5 bini geçeceğini söyleyen DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, "DiaSA olarak çok büyük hedeflerimiz var. Yakın zamandaki ilk hedefimiz yıl sonunda 905 mağazaya ulaşmak. Marmara ve Ege Bölgesi'nde 22 şehirde faaliyet gösteriyoruz. Büyüme hedefi doğrultusunda bu yıl İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi'nde de mağaza açacağız. Beş yıl içinde tüm Türkiye'de soğan halkaları şeklinde büyüyeceğiz" dedi.
Satışlarını artırdı
DiaSA'nın yılın ilk çeyreğine ait şirket rakamlarını da açıklayan Fernando Gonzalez Somoza, tüm dünyada etkisini gösteren global krizde bile satışlarını yüzde 19 artırdıklarını, yılın ilk üç ayında 22'si franchise'ı olmak üzere 60 yeni DiaSA açtıklarını anlattı. DiaSA'nın, global Dia grubu içerisinde mağaza sayısı ile İspanya'nın ardından ikinci, cirosal bazda İspanya ve Portekiz'in ardından üçüncü büyük ülke olduğunu ifade eden Somoza, Türkiye'nin bayi sayısında en hızlı büyüyen ülke olduğunu, bayilerin de katkısıyla son üç yılda yüzde 30 büyüme yakaladıklarını belirtti. Türkiye'nin Dia ve Carrefour için stratejik ve yatırım yapılacak ülke konumunda olduğunu vurgulayan Somoza, "Önümüzdeki üç yılda Türkiye'ye 140 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz" dedi.
DiaSA'daki büyümenin bundan böyle iki şekilde olacağını ifade eden Fernando Gonzalez Somoza, "Kendimiz mağaza açacağımız gibi franchise (bayilik) de vereceğiz. Türkiye'de franchise veren ilk gıda perakendecisi biziz. Bu yıl yeni girişimcileri franchise sistemine dahil etmeyi planlıyoruz. Şimdiye kadar bakkaldan DiaSA franchise şubesine dönen 40'a yakın işletmeyi bünyemize kattık. DiaSA franchise adayı bakkallara da kurumsal bir markanın parçası olma fırsatı sunuyor" diye konuştu. DiaSA'nın franchise olmak için 200-250 metrekarelik net satış alanının yeterli olduğunu dile getiren DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, "Giriş bedeli olarak da 2 bin 500 avro istiyoruz. Onun dışında bayilerin kâr payı, kira ya da reklam harcamaları için her hangi bir bedel ödemesi gerekmiyor. Bunun dışında 40 bin lira ile 120 bin lira arasında değişen yatırım maliyetiyle girişimciler kendi işlerinin sahibi olabiliyorlar" açıklamasında bulundu.
Bayiye destek veriyor
DiaSA olarak her türlü mağaza içi iletişim materyalini sağladıklarını ifade eden Fernando Gonzalez Somoza, personel seçimi ve eğitimi konusunda da destek verdiklerini ve lojistik desteği sunduklarını anlattı. Yaptıkları günlük araştırmalar ve analizlerle kaliteli ürünleri ucuza satma imkânı bulduklarını belirten Fernando Gonzalez Somoza sözlerine şöyle devam etti:
`En ucuz marketiz'
"En ucuz market olabilmek amacıyla her hafta 6 bin 500 ürünü araştırıyor ve kontrol ediyoruz. Kaliteli ürünü çok ucuz fiyata tüketicimize sunuyoruz. Özellikle Private Label (market markalı) ürünlerimiz tüketicinin tüm ihtiyacına cevap verebilecek düzeyde. Yoğurttan peynire, deterjandan tuvalet kağıdına bir çok ürünü kendi markamızla satıyoruz. Dia marka ürünlerin toplam satışlar içindeki payı yüzde 40'a ulaştı. İyi bir düzenleme ve ürün sınıflandırmasıyla kaliteli ve taze ürünlerle daha güvenilir fiyatları biraraya getirip müşterilerimize daha ekonomik çözümler sunuyoruz. Amacımız her zaman en düşük fiyatı vererek en ucuz olmak. Bu konudaki ididamızı da özellikle DiaSA markalı ürünlerle gösteriyoruz."
Türkiye'nin ihracatına katkı yaptı
Yaklaşık 700 adet ürün çeşidiyle en fazla `market markalı' ürüne sahip indirim marketi olan DiaSA, Türk üreticilerine Avrupa'nın kapılarını da açıyor. `Market markalı' ürünleriyle Türk üreticisine yeni bir pazar oluşturan DiaSA, yüksek kalite standardında Türkiye'de üretilen Dia markalı ürünlerini Fransa, İspanya ve Portekiz'deki mağazalarında satışa sunuyor. DiaSA böylece bir çok KOBİ'nin ayakta kalmasını sağlıyor. DiaSA'nın `market markalı' ürünlerinin yüzde 99.5'inin Türkiye'de üretildiğini söyleyen DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, "Geçen yıl Türkiye'den 10 milyon liralık ihracat yaptık. Yurtdışına daha çok gıda ürünleri gönderdik" açıklamasında bulundu.
Radikal
DiaSA'dan 2012'ye kadar 140 milyon liralık yatırım
DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, Türkiye'de 2012 sonuna kadar bin 70 mağaza açmayı ve 140 milyon lira yatırım yapmayı planladıklarını söyledi.
Somoza, nisan ayı itibariyle 721 mağazaya ulaştıklarını ve bunun 270'ten fazlasını bayilerin oluşturduğunu belirterek, yıl sonunda bayi sayısını 378'e çıkarmayı, 3 yıl içinde 500 bayilik vermeyi planladıklarını kaydetti.
YÜZDE 30 BÜYÜDÜ
DiaSA'nın, global Dia grubu içerisinde mağaza sayısı ile İspanya'nın ardından ikinci, cirosal bazda İspanya ve Portekiz'in ardından üçüncü büyük ülke olduğunu ifade eden Somoza, Türkiye'nin bayi sayısında en hızlı büyüyen ülke olduğunu, son 3 yılda yüzde 30 büyüme yakaladıklarını belirtti. Türkiye'nin Dia ve Carrefour için yatırım yapılacak ülke konumunda olduğunu vurgulayan Somoza "3 yılda 140 milyon lira yatırım yapacağız. 2010-2012 arasında bin 70 mağaza açılacak" dedi. Yeni istihdam konusunda ise Somoza, ilk üç ayda 300 kişinin işe alındığını, 2010 sonuna kadar bin 500 kişiye iş yaratacaklarını belirterek "Şu anda 3 bin 120 çalışanımız var. Üç yılda 5 binin üzerinde istihdam yaratacağız" diye konuştu. Somoza, bayilik için gereken kriterleri ise 200-250 metrekare büyüklük, 2 bin 500 lira giriş ücreti, sıfırdan mağaza açılması için ise 100-120 bin lira civarında bir yatırım bedeli olarak sıraladı.
10 milyon lira ihracat yaptık
DiaSA Genel Müdürü Somoza, satışlarının yüzde 40'ının market markalı ürünlerden oluştuğunu belirterek, "Bunların yüzde 99.5'i yerli firmalarca üretiliyor. Türkiye'deki tedarikçilerin ürünleri İspanya, Portekiz, Yunanistan gibi ülkelere ihraç ediliyor. Geçen yıl bu şekildeki ihracat rakamımız 10 milyon lira oldu" dedi.
Star