Mimarlık

Didem Güven: Tasarım yaparken kullanıcı talepleri irdelenmeli!

RSG İç Mimarlık Yönetici Ortağı İç Mimar Didem Güven İstanbul Fuar Merkezi (İFM)’nde düzenlenen “Forum Interior 2016 İç Mekân Buluşması”nda iç mimari alanında başarının sırlarını anlattı.

RSG İç Mimarlık Yönetici Ortağı İç Mimar Didem Güven İstanbul Fuar Merkezi (İFM)’nde düzenlenen “Forum Interior 2016 İç Mekân Buluşması”nda iç mimari alanında başarının sırlarını anlattı. Güven, konuşmasında, müşteriyi tanımanın, tasarımın hayat damarlarından biri olduğuna dikkat çekti ve “Tasarıma başlamadan önce müşteriye soru sormaktan çekinmeyin” diyerek irdelemenin önemine değindi. 


Interiors: Let There Be Light! sloganıyla düzenlenen Forum Interior’da bu yıl “Tasarımcı Kullanıcı Ekseninde Mekân Konuşmaları” teması ile ünlü iç mimarlar fikirlerini paylaştı. Ulusal ve uluslararası buluşmalara ev sahipliği yapan, Forum Interior İç Mimarlık Konferansı ve Fuarı’nda, gerçekleşen etkinlikte, RSG İç Mimarlık Yönetici Ortağı İç Mimar Didem Güven de küresel ile yerel arasındaki kullanıcı odaklı iç mekân deneyimlerini, katılımcılara aktardı. 


Didem Güven RSG İç Mimarlık olarak tasarım ve uygulama alanlarında farklı ölçek ve kategorilerde projeler ürettiklerine dikkat çekti. Sözlerine “Kullanıcı taleplerini iyi dinlemek ve sorgulamak, aklınıza yatmayanı sormak, irdelemek, çevresi ile ilişki kurup bunu bir de kendi tasarım anlayışınızı bozmadan yapmak, bu işte farklı ve başarılı  olmaya giden yolun başlangıcı” diyerek başlayan Güven “Yaşam alanı ile kullanıcıyı bütünleştirmek, birbirinin aynısı, karakterini bulamamış mekânların ortaya çıkmasını önleyebilir. Son yıllarda popülerleşen mekânları taklit etmek trend haline geldi. Bu iç mekân tasarımı için sağlıklı bir süreç değil. Bu süreci iyi yönetebilmek için müşterinizin ne istediğini ya da ne doğrultuda gitmek istediğini iyi bilmeniz gerekir” dedi. 


Son zamanlarda hastane tasarımı projelerine odaklandığını anlatan İç Mimar Güven, “Konut projesinde müşteri ile birebir ilişki, yaşam tarzı, alışkanlıklarını anlayabilmek önemliyken bir hastane projesinde de müşterinin, öne çıkarmak istedikleri ve neyle anılmak istediği önem kazanor” dedi.  


Tasarımcı ve müşteri ilişkisini vurgulayan İç Mimar Didem Güven’e oturumun sonunda, Yar. Doç. Dr. Burcu Aydınal Pegel teşekkür plaketi verdi.