Dikkat bu haber herkesi ilgilendiriyor! Aldığı ürünü şikayet eden vatandaşların yarısı kazandı!
Aldığı üründen şikayetçi olan tüketicilerin yarısının kazandığı ortaya çıktı. 2022 senesinde aldığı üründen memnun olmayan vatandaşlar, tüketici hakem heyetlerine geçtiğimiz sene 635 bin 363 başvuru yaparken, ele alınan uyuşmazlıkların yaklaşık yüzde 50'sinin tüketiciler lehine karara bağlandığı ort
EN ÇOK AYAKKABI ŞİKAYET EDİLDİ
Vatandaşın tüketici hakem heyetlerine yaptığı başvuruların ürün ve hizmet bazında dağılımında, en çok ayakkabıya yönelik şikayette bulunulduğu, başvuruların yaklaşık yüzde 11,2'si (71 bin 333 başvuru) ayakkabıya ilişkin gerçekleştirildiği belirlendi. .
Bunu, yüzde 6,6 ile internet abonelikleri (42 bin 280) ve yüzde 5,5 ile cep telefonu (35 bin 306) başvuruları takip etti.
Tüketici hakem heyetlerine yapılan diğer şikayet konuları ise yüzde 5,2 ile kredi kartı üyelik ücreti (33 bin 326), yüzde 4,1 ile kıyafet (26 bin 173), yüzde 3,2 ile mobilya (20 bin 407) ve yüzde 2,9 ile GSM aboneliği (18 bin 636) olarak kayıtlara geçti.
EN ÇOK SEKTÖREL ŞİKAYET PERAKENDE E-TİCARETTE
Tüketici hakem heyetlerine yapılan şikayetlerin sektörel bazdaki dağılımında ise yüzde 52,6 ile e-ticaret sektörü başı çekti. Geçtiğimiz yıl içinde bu sektörle ilgili 334 bin 23 şikayet yapılırken, bunu yüzde 14,7 ile abonelik hizmetleri sektörü (93 bin 516) ve yüzde 12,2 ile finansal hizmetler sektörü (77 bin 764 başvuru) izledi.