Genel

Dior, Avea'nın binasını kiralamak istiyor!

Prada ile Hermes, Abdi İpekçi Caddesi'nde mağaza açıp, Chanel yer kiralayınca Dior da agresifleşti. Avea'nın binasını kiralamak isteyen marka, ilk teklifi kabul edilmeyince miktarı artırdı

Dünyaca ünlü markaları aynı hatta topladığı için New York'un en popüler ve lüks alışveriş mekanı Fifth Avenue'ya (5'inci Cadde) benzetilen İstanbul Nişantaşı'ndaki Abdi İpekçi Caddesi'ndeki rekabetten emlak sahipleri kazanıyor. Hermes, Prada, Louis Vuitton gibi devlerin ardı ardına mağaza açtığı caddeye girmek isteyen yeni markalar bölgedeki emlak fiyatlarını adeta uçuyor. Emlak fiyatlarındaki son hareketlilik ise Dior'un yaptığı hamle ile yaşandı.

50 MİLYON DOLAR DEĞERİNDE
Fransız lüksünün simge ismi Dior'un Abdi İpekçi'nin bitiminde gövde gösterisi yapar tarzda açmak istediği ana mağaza için yer arayışı o bölgede binası bulunan GSM operatörü Avea'nın ekmeğine yağ sürdü. Avea'nın sahip olduğu binanın en azından giriş katını alıp mağazaya çevirmek isteyen Dior, danışmanları aracılığıyla şirket yönetimine teklifte bulundu. Ancak istediği yanıtı alamayan Dior'un İstanbul'a iddialı bir giriş yapmak için her seferinde teklifi yükselttiği belirtiliyor. İki taraf arasında anlaşmanın henüz olmadığı söylenirken, uzmanlar Avea'nın bulunduğu binaya en az 50 milyon dolar değer biçiyor. Boğaz ve Maçka parkı manzaralı Avea binası İstanbul'da en iyi lokasyonlardan biri olarak kabul ediliyor. Chanel ve Hermes'e en yakın lokasyonda bulunan Avea binası yaklaşık 11 bin metrekare büyüklüğünde. Gayrimenkul değerleme firmaları binanın satışa çıkması durumunda 50 milyon dolardan aşağı satılmasının zor olduğunu belirtiyorlar. Değerleme firması yetkilileri o bölgede bulunan bin 500 metrekare büyüklüğündeki Millenium Bankası'nın yerinin 12 milyon euroya satıldığını, Avea binası için 50 milyon doların uçuk bir rakam olmadığını ifade ediyorlar.

Hayalet caddelerin A+ müşterileri fazla gezmeden alışverişi seviyor
Üst gelir grubu mağaza mağaza dolaşıp alışveriş yapmaktan hoşlanmıyor. Bu yüzden dünya genelinde lüks markalar aynı cadde üzerinde ve yan yana konumlanıp hem görünmek hem de fazla kalabalığın içine girmek istemeyen A+ müşterileri için hayalet caddeler yaratıyorlar. Bu caddelere alışverişe gelen zengin kitle fazla yorulmadan ayağına kadar gelen hizmeti sonuna kadar değerlendirip, son model araçlarının arkasına koydukları poşetlerle caddeleri terkederler. Yani dışarıdan hiç satış yapılmıyormuş gibi duran mağazalar günde birkaç müşterisinin yaptığı alışverişlerle günü ihya olarak kapatıyorlar. İstanbul'un '5. Caddesi' olarak tabir edilen Abdi İpekçi de hayalet cadde olmaya aday görünüyor.
Sabah/Pınar Çelik