Divan grubu CEO'su Marcos Bekhit, Divan Oteli markasını yurdışına taşıyacak!
Divan grubu CEO'su Marcos Bekhit, Divan Oteli markasını yurtdışına taşımak için harekete geçtiklerini, bu amaçla New York, Londra, Bakü, Budapeşte ve Saraybosna'da otel açmayı hedeflediklerini söyledi
Koç Holding’e ait Divan Grubu, otel, rezidans, pastane ve fırınlarda bu yıl hızlı büyüme hedefliyor. 4 rezidans projesi için imza atan Divan grubu, 2012’de 5 pastane ve 6 fırın açacak. Şirket, yurt içinde 4 otel yatırımına başladı. Divan Grubu CEO’su Marcos Bekhit, New York ve Londra’ya Divan Oteli açmayı hedeflediklerini belirterek, “10 otelimiz var. New York bizim için kesinlikle olmak istediğimiz yer. Orada Türk yatırımcılar var. The Marmara yıllardır orada ve çok iyi işler yapıyorlar. Kendimizi orada olmak zorunda hissediyoruz” dedi. Bekhit; Bakü, Budapeşte ve Saraybosna’da Divan oteli açmak için görüşmelerin sürdüğünü belirterek, “Yakında anlaşma imzalanması bekleniyor. Macaristan’da ekonomik durum kötü. Fiyatlar aşağıda” diye konuştu. Bekhit, Divan Grubu olarak hedeflerinin pastane, fırın, rezidans ve otel yatırımlarıyla büyümek olduğunu belirtti. Güneşli’ye rezidans yapıyor Divan Otel Genel Müdür Yardımcısı Faik Öztunç, grubun rezidans ve otel yatırımlarıyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Mar Yapı’nın Güneşli’deki G Plus projesinde, yeni otel markamız Divan Express ve rezidans projemizle yer alıyoruz. Mar Yapı rezidansları satacak, biz oteli ve rezidansları işleteceğiz. İlk Divan Express markalı otelimiz burada olacak. Divan Express, Divan Oteli’nin bir alt markası. Güneşli’de 180 rezidans ve 140 odalı Divan Express Airport otelimiz olacak. Eğer işler iyi giderse projenin üçüncü etabında ise Divan Oteli açabiliriz. Projede alışveriş merkezi de olacak. 2014’te rezidans ve oteli açmayı planlıyoruz. Ankara’da da bir rezidans projemiz var. Gaziantep’teki projenin de otel ve rezidans birlikte olması planlanıyor. Adana, Diyarbakır, Gaziantep, İstanbul Güneşli’de otel olacak. Biz isim hakkımızı vermiyoruz. İsmimizi veriyoruz ve işletmesini yapıyoruz.” Öztunç, 5 yılda 6 rezidansa ulaşma hedefleri olduğunu belirterek, “Bir rezidans da İstanbul Kartal’da olabilir. Otelde de her yıl minumum 2 ile 3 arası anlaşma yapma hedefindeyiz. İmza atıldıktan 2 - 2.5 yıl sonra otel devreye giriyor” dedi. Caddelere fırın açacak
Marcos Bekhit, sadece Makro ve Migros’ların içinde bulunan fırın markaları In Bakery’leri sokaklarda da açacaklarını belirterek, “Bu yıl 6 tane In Bakery açacağız. Nişantaşı, Kurtuluş, Altunizade ve Kalamış’ta pastane açacağız. Bir yıl içinde 5 pastane ve 6 fırın açılacak” dedi. ‘Hedefin iki katı ciroya ulaştık’ Tümü yıkılıp yeniden yapılan Divan İstanbul otelinin açılır açılmaz büyük ilgi gördüğünü kaydeden Marcos Bekhit, şunları söyledi: “Müşterilerimiz bizi özlemiş. Ciro hedefinin iki katı kazanç elde ettik. Divan Oteli İstanbulluların kişisel tarihinde çok önemli yer tutuyor. Biz özel bir tanıtım yapmamamıza rağmen inanılmaz ilgi çekti. Divan Pub hep kalabalık, bar öyle, restoran ona keza... Odaların nasıl algılanacağını merak ediyorduk. Kullandığımız koyu kahverengi renkler ve mobilyalar farklıydı. İnsanlar çok beğendiler. Her yerin kahverengi olmasından rahatsız olmadılar. Bir tane negatif yorum almadık. 3 gündür üst üste yüzde 100 doluyuz. Koç ailesi sık sık otele geliyor. İşle ilgili yemek buluşmalarını da burada yapıyorlar. Hem yerel hem uluslararası misafirlerini getiriyorlar. Şubat ayında yüzde 60 doluluğa ulaştık. Açıldığı günden beri yüzde 58 ortalama doluluğumuz var.” ‘Cipriani pahalı biz değiliz’ “Cipriani’nin cirosu, içinde yer aldığı Editon otelinin cirosuna yakındı. Bu durum, restoranıyla iddialı Divan için nasıl” sorusuna Bekhit, esprili bir şekilde şu yanıtı verdi: “Cipriani restoranı pahalı, Edition oteli bu nedenle boş! Bizim restoranımızdaki fiyatlarla sunulan yemekler ve hizmet çok dengeli. Çok pahalı bir restoran değiliz. Edition’da 89 oda var. Bizde 191 oda var. Toplam ciromuzda otelin payı yüzde 65, restoran-bar-pastane payı ise yüzde 35.” MİLLİYET