Dizayn Grup Avrupa pazarına yöneldi!
Dizayn Grup, global pazardaki payını artırmaya yöneldi. Bu yıl ihracatı iki katma çıkarmayı planladıklarını belirten Dizayn Grup Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İhsan Aksu, Avrupa pazarındaki paylarını artırmayı hedeflediklerini ifade etti...
Plastik, termoplastik ve kompozit boru teknolojilerinde faaliyetlerini sürdüren Dizayn Grup, global pazardaki payını artırmaya yöneldi. Bu yıl ihracatı iki katma çıkarmayı planladıklarını belirten Dizayn Grup Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İhsan Aksu, Avrupa pazarındaki paylarını artırmayı hedeflediklerini ifade etti. 2013 yılında mevcut satış kanalları içinde Avrupa'ya daha fazla ağırlık verdiklerine değinen Aksu, "Bunun olumlu dönüşlerini Romanya, Kosova gibi ülkelerden 2014 yılı içinde de artan bir şekilde almaya devam ediyoruz. Toplam ciro artışına yönelik, mevcut pazarlarda yaygınlaşma ve yeni pazarlara girme anlamında yürüttüğümüz faaliyetler 2014 yılı başında meyvelerini vermeye başladı" dedi. Geçen yılın sonundaki ani kur artışlarına vurgu yapan Aksu, bu yılın ilk altı ayında satışların artmasına rağmen kârlılığın düştüğüne dikkat çekti. Buna rağmen dünya genelinde satışların artmasını beklediklerini dile getiren Aksu, "2014 yılını plan dahilindeki düzeylerde bitireceğimizi öngörüyoruz. 2013 yılına göre, ihracatımızın toplam satışlardaki payının yüzde 5 oranında artmasını, yurt içi ve dışı satış dengesinin yaklaşık yüzde 45-55 oranına ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.
'Modern Nalbur' konseptli mağazalar açıyor Şehir şebeke sistemleri içinde yer alan doğalgaz hatlarına yönelik üretim yaptıklarını aktaran İhsan Aksu, bina içi doğalgaz kullanımında gerekli malzemelerde sektör içinde kalite çıtasını yükselttiklerini söyledi. İki yıl önce ürün gamına kattıkları doğalgaz dönüştürücü kombilerle bina içi ısıtması için komple bir sistem sunduklarını belirten Aksu, bu sistem içinde kullanılan ortadan folyolu Oksi Plus Kombi Borusu gibiteknolojiler ürettiklerini iletti. Geçen yıldan itibaren satış kanallarına yenilerini eklemeye çalıştıklarını belirten Aksu, şöyle devam etti: "Dizayn Grup'un 4> da bünyesinde yer aldığı Mir Holding'in yeni bir yatırımı olarak 'Dizayn'ım' mağazalar/ açıldı. Dizayn Grup olarak bu mağazalar içinde ürünlerimizin satışına başladık. Klasik yapı market kon2013 yılına göre. ihracatımızın toplam satışlardaki payının yüzde 5 oranında artmasını bekliyoruz.
septi içinde satış anlamında çok fazla bir getirişi olmayan boru ve ek parçaları, 'Modern Nalbur' ifadesiyle tanımlanan bu yeni mağaza yapısı içinde sektörümüzün iki önemli oyuncusuna, ustalara ve nalburlara doğrudan ulaştırabilir-hale geldik." Ayrıca, Dizayn'ım mağaza kanalını üerleyen dönemlerde bayi yapılarına destek sağlayacak bir şekilde de kullanmayı planladıklarını aktaran Aksu, "Benzer bir kanal çe-' şitliliğini en önemli pazarlarımızdan biri olan Rusya'da sağladık. Burada da önde gelen bir zincir yapı market üe çalışıyoruz" açıklamasını yaptı.
Çorlu'da yeni yatırım yapıyor Çorlu'da firmalarım hem fiziksel alan hem de üretim kapasitesi anlamında büyütecek bir yatırıma devam ettiklerini bildiren İhsan Aksu, "Çorlu'da süregelen yatırım ile Türkiye'yi ek parça üretim merkezi haline getirmeye çalışıyoruz. Çorlu'daki fabrikamızı genişleterek hayata geçireceğimiz bu yatırım sayesinde, şu an pazarda büyük beğeni kazanmış olan ve tüm dünyadaki rakip ürünlere göre birçok üstün özelliğe sahip yeni nesil Dizayn PPR ek parçaları büyük adetlerde üretebiliyor olacağız. Diğer ürünlere göre büyük bir nakliye avantajı olan bu ürünlerin üretim ve satışını birkaç kat artırarak ihracat ciromuzu önemli oranda yükseltmeyi planlıyoruz" ifadesini kullandı. 2014 yılının geçen yıla kıyasla daha iyi bir seviyede bitirileceğini öngören Aksu, "Önde gelen finans kuruluşları birer birer Türkiye'nin büyüme tahminlerini yukarı çekiyor. Bu durumu firmamız açısından olumlu buluyoruz" dedi.
Aksu, bağlı oldukları inşaat sektöründe de bir küçülme beklemediklerini belirterek, yurtiçinden çok yurtdışındaki gelişmelerin firmalarını etkileyeceğini dile getirdi.
Dünya Sektörel Ek