Konut

DKY ON'da Aralık 2017'de 205 aile yaşamaya başlayacak!

DKY On, şehir hayatının neredeyse eksiksiz olarak incelenip kurgulandığı bir proje. Projede 2017 yılının Aralık ayında 205 aile yaşamaya başlayacak.

Bu projeleri size tanıtmak için özellikle seçtim. Zira son zamanlarda yine, ısrarla aynı soruyu duyuyorum. Nereye yatırım yapalım? İstanbul’un yatırım değeri en yüksek olan ilçeleri nereler? İşte tam da bu yüzden, bu hafta İstanbul’un en çok konuşulan lokasyonlarındaki projeleri inceleyelim istedim. İnceleyelim ki, yatırım yaparken sadece lokasyona değil, projelere de dikkat kesilmek gerektiğine işaret edebileyim. Hiçbir proje sadece topraktan satılıyor ve gözde bir lokasyonda diye alınamaz. Unutmayalım, yatırım kararı çok kişiseldir. Genel geçer doğrulara baktıktan sonra, mevcut durumunuzu ve hedefleriniz masaya yatırım detaylı olarak değerlendirmelisiniz. Aksi takdirde en iyi bölgeye yapılan yatırım bile sizin için kâbus olabilir.


DKY ON


Bu projeleri size tanıtmak için özellikle seçtim. Zira son zamanlarda yine, ısrarla aynı soruyu duyuyorum. Nereye yatırım yapalım? İstanbul’un yatırım değeri en yüksek olan ilçeleri nereler? İşte tam da bu yüzden, bu hafta İstanbul’un en çok konuşulan lokasyonlarındaki projeleri inceleyelim istedim. İnceleyelim ki, yatırım yaparken sadece lokasyona değil, projelere de dikkat kesilmek gerektiğine işaret edebileyim. Hiçbir proje sadece topraktan satılıyor ve gözde bir lokasyonda diye alınamaz. Unutmayalım, yatırım kararı çok kişiseldir. Genel geçer doğrulara baktıktan sonra, mevcut durumunuzu ve hedefleriniz masaya yatırım detaylı olarak değerlendirmelisiniz. Aksi takdirde en iyi bölgeye yapılan yatırım bile sizin için kâbus olabilir.


Dky, projeyi geliştirirken belli ki kendisine net bir hedef kitle seçmiş. DKY On’u kime satarlarsa satsınlar, burada yaşayacakların standartları belirlenmiş. Onların kiracı mı, ev sahibi mi olacağını da zamanla göreceğiz. Son zamanlarda geliştirilen, hedef kitlesini en iyi anlamış, anladığı şeyi en iyi kurgulamış projelerden biri bu açıdan.


DKY On, şehir hayatının neredeyse eksiksiz olarak incelenip kurgulandığı bir proje olmuş. Satın alacak kitlenin yeme içme alışkanlıklarından, sanata yaklaşımlarından, teknolojiyle ilişkilerine kadar bütün eğilimleri incelenmiş, ki buraya kadar bütün markalı projelerin yaptığı bir işten bahsediyorsunuz. Ancak buradan sonra uygulama biraz değişiyor.


Bu araştırmadan sonra her projede gördüğümüz spor salonları, alışveriş merkezleri, cafeler kurgulanmamış. Bu kitle müziği internetten, aplikasyonlardan dinliyor denmiş ve dünyanın 1 numaralı dijital müzik portalı Spotify ile anlaşılmış. Gençlerin sosyalleşme ihtiyacı tespit edilmiş ve bunun için bir avm projelendirmektense para yerine zamanın kullanıldığı, yetenek ve tecrübelerin paylaşıldığı bir topluluk olarak kurgulanan Zumbara ile paydaşlık yapılmış.


Sanatın ve genç sanatçıların keşfi için Mixer’le, girişimci ruhun törpülenmemesi aksine desteklenmesi ve interaktif hale gelmesi için Fongogo’yla, şehir trafiğinin hem kalabalıklığını hem yalnızlığını hem de masrafını azaltmak için sharemyfare ile, yeni nesil kahve için Coffe Sapiens, spor ve sağlıkla ilgili her şeyi için Zone Club’la, şehirli kolay yemek için mealbox la ve teknolojik altyapı için Samsung’la çalışılmış. Keşke bu kadar yaratıcı ve vizyoner firmalar bir de Türkçe isim kullansalarmış demeden de geçemiyor insan ama DKY ne yapsın?


İşte projenin diğerlerinden ayrışan keskin çizgileri bunlar. Elbette bütün bu özellikler iyi bir site yönetimi gerektirecek. Üstelik bu uygulamaların çoğu dijital ortamda olduğu için site aidatı ne kadar olur gibi bir endişe de yok. Ancak yine de projenin site yönetim planı önemli bir detay.


Ödemede ise önemli kampanyalar var; 10 bin lira peşin ve ara ödemeli 60 ay 0 faiz uygulaması var. Peşin alımlarda da %15lik bir indirim yapılıyor.


Bütçeniz nedir, ihtiyacınız nasıl bir projeyi gerektirir bilemem ama bana sorarsanız gidip incelenmeye, en azından anlatılıp yeni projelere vizyon katmasını sağlamak için ideal bir iş.


19 soruda DKY On Kağıthane projesi!


HEP İSTANBUL


Tekfen’in ilk etabı 2014 sonunda çıkan iddialı projesi Hep İstanbul, Beylikdüzünde konumlanıyor. Bugün projenin orta konumda bulunan iki blokunun satışa çıktığı ilk gün. Projenin en iddialı olan özelliği ise müteahhit firması. Tekfen, her işin altından kalkan bir firma olması dolayısıyla sektörde elin parmaklarını geçmeyecek kadar az sayıdaki firmalardan biri. Bana sorarsanız konut sektörüne karşı çok ihtiyatlı davrandı. Hemen hemen hiçbir pazarlama faaliyeti yapmamasına rağmen projelendirdiği her iş sessiz sedasız satıldı, müşteri memnuniyet oranı sektöre parmak ısırtacak durumda.


Hep İstanbul’un en önemli özelliği ise Amerikan Yeşil Binalar Konseyi (USGBC) tarafından verilen LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikasına aday olması. Proje, bölgesinde ilk LEED sertifika adayı konut projesi olarak sektöre öncülük etmektedir.


Projede LEED kapsamında; arazinin yeniden kullanımı, gün ışığından maksimum faydalanma, bina kabuğunda yüksek yalıtım değerlerinin sağlanması, geri dönüştürülebilir malzeme kullanımı, iç mekân yaşam kalitesini artırmaya yönelik malzeme kullanımı, su ve enerji tüketiminde optimizasyon sağlayan verimli mühendislik sistemlerinin kullanımı kriterleri uygulanıyor. Yani eviniz, sadece size değil memlekete hatta dünyaya da hizmet ediyor.


HEP İstanbul projesinin en güçlü özelliklerinden biri sosyal alanlarının ve peyzajının zenginliği. Ama bu zenginlik öyle böyle değil; projede iki ayrı toplam 2.600 metrekare kapalı alana sahip sosyal tesis, farklı çocuk yaş grupları için tasarlanmış 1.500 metrekare açık çocuk oyun alanları, 2 km uzunluğunda yürüyüş yolları ve 1 km uzunluğunda bisiklet parkurları planlanmış.


Ceren Kumbasar/Cumhuriyet