Doğalgaz sabit ödeme sistemi nasıl olur?
Doğalgaz sabit ödeme sistemi, Kış aylarında yükselen doğalgaz kullanımı, bu dönemde faturaların da yükselmesine neden oluyor. Peki, doğalgaz sabit ödeme sistemi nedir? Doğalgaz sabit ödeme sistemi nasıl olur?
Doğalgaz sabit ödeme sistemi nasıl olur?
Kış aylarında yükselen doğalgaz kullanımı, bu dönemde faturaların da yükselmesine neden oluyor. İGDAŞ, ısınma faturasını uzun bir döneme yayarak daha küçük parçalar halinde ödenmesini sağlıyor
Ayrıca abone Sabit Ödeme Sitemi’ne geçerek son ödeme tarihini kendisi belirliyor ve böylece bütçesini ödeme tarihine göre ayarlayabiliyor.
Doğalgaz kullanımına geçmiş olan abonenin varsa geçmiş tüketimine bakılıyor, eğer geçmiş tüketimi yoksa (yeni kullanıcı ise) kendi sınıfındaki diğer abonelere göre tüketim miktarı belirleniyor. Sabit Ödeme Sistemi’ne geçerken yapılan sözleşmede abone tarafından belirlenen son ödeme tarihine göre aylık olarak sabit tüketimli fatura tahakkuk ediliyor.
Bu Sisteme Kimler Başvurabilir?
Sabit Ödeme Sistemi’ne aşağıdaki şartları sağlayan tüm evsel ve ticari aboneler başvurabilir:
• Doğalgaz kullanımına geçmiş olmak,
• Fatura borcu bulunmamak, (Abonenin ödenmemiş faturası varsa son ödeme tarihini geçmemiş olması gerekmektedir.)
• Kendi adına başvuruda bulunmak.
Başvurular Nerelere Yapılabilir?
Sabit Ödeme Sistemi ile ilgili başvurular, www.igdas.com.tr adresinden, 153 numaralı Çağrı Merkezi'ni arayarak veya İGDAŞ Hizmet Binalarındaki “Tahakkuk ve Tahsilat Takip Şeflikleri”nden yapılabilir.
Gerekli Belgeler Nelerdir?
• Kimlik Fotokopisi, T.C. Kimlik Numarası,
• Doğalgaz Tesisat Numarası
Not:
1) Merkezi sistem ısınma yapan bina başvurularında, apartman yöneticisinden yetkili olduğuna dair karar defteri ve apartman kaşesi,
2) Ticari başvurularda, yetki belgesi, imza sirküleri, kaşe,
3) Sözleşmenin 3. şahıslar tarafından yapılmak istenmesi durumunda noterden vekâletname alınması.