Doğtaş 40ıncı yılında yüzde 40 büyüyecek!
Türk ve dünya mobilya pazarının parlayan ve yükselen yıldızı DOĞTAŞ, 40ıncı yılını kutluyor
Çanakkale Biga’da kırk yıl önce bir mobilya atölyesi olarak kurulan DOĞTAŞ, bugün 65 ülkeye ihracat gerçekleştiren, yurtiçi ve yurtdışındaki seçkin noktalarda yer alan 200’ün üzerindeki mağazasıyla bir mobilya devi haline geldi. 2011’de yüzde 34 gibi yüksek bir büyüme oranı yakalayan DOĞTAŞ’ın 40. yılındaki büyüme hedefi ise yüzde 40. Türkiye’nin “En Beğenilen Mobilya Markası” DOĞTAŞ, 40’ıncı kuruluş yıldönümünü kutladığı 2012’de, büyüme hedefini yüzde 40 olarak belirledi. Bundan 40 yıl önce Çanakkale’nin Biga ilçesinde sektöre adımını atan DOĞTAŞ, bugün global bir marka olma yolunda hızla ilerliyor. 90’lı yıllarda Avrupa’dan teknoloji transferi yapan, perakende ağını genişleten, Türkiye genelinde bayilikler veren ve etki alanını büyüten DOĞTAŞ, ilk ihracatını da bu yıllarda gerçekleştirdi. 2000’li yıllara gelindiğinde üretim kapasitesi hızla artan, yeni teknoloji yatırımları gerçekleştiren bir marka haline gelen DOĞTAŞ, Endüstriyel Tasarım Tescil Belgesi’ni de alarak sektörde adından söz ettirmeye başladı. 2005 yılında 10 milyon dolarlık “Yatak, Kanepe ve Baza Fabrikası” yatırımı yaparak kapalı alanını 70 bin metre kareye çıkaran DOĞTAŞ, 2007 yılında ürettiği tüm yataklar için CE Belgesi’ni aldı. Ürün yelpazesini günden güne yenileyen ve geliştiren marka, her zevke ve ihtiyaca uygun ürünler sunarak sektörde güçlü bir yer edindi. DOĞTAŞ, genç odalarında sunduğu yüksek kalite ve güvenlik LGA Belgesi, sektörde ilk olarak 7 yıl garanti, birçok ulusal ve uluslararası belge ve sertifika ile tescillendi. 2008 yılında yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonucu TURQUALITY destek programına dahil olan firma, dünya markası olmaya aday olduğunu yaptığı çalışmalarla gözler önüne seriyor. DOĞTAŞ ihracat ve cirosuyla sektörün ilk üçünde Türkiye’nin En Beğenilen Mobilya Markası olan DOĞTAŞ, Türk Standartları Enstitüsü tarafından mobilya sektöründe ilk defa verilen “TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi” aldı. Farklı trend ve konseptleriyle rakiplerinden ayrışan DOĞTAŞ, her adımında bu farklılığı ortaya koyuyor. Ürünlerinde ergonomi, stil ve şıklığı öne çıkaran DOĞTAŞ yurtdışında 65 ülke ihracatı, yurtiçi ve yurtdışında 200’ü aşkın mağazası ile hizmet veriyor. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında yer alan DOĞTAŞ, ihracat ve cirosuyla mobilya sektöründe ilk üç içerisinde yer alıyor. ‘İhracatta da hedef yüzde 40 büyüme’ DOĞTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan 40’ıncı yıl ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “2011 yılını gerçekleştirdiğimiz yatırım ve yenilikçi yüzümüzle geçmiş yıllardan çok daha güçlü olarak geçirdik ve bizim için çok olumlu bir yıl oldu. 2011 yılından yatırım yaparak ve büyüyerek çıktık. Bundaki en önemli unsur kalite politikamızdan hiç taviz vermeyerek faaliyetlerimize, üretimimize sahip çıkmamızdır. 2011 yılı, 2010 yılına oranla yüzde 34 büyüme sağladığımız bir yıldı. 2012 hedefimiz, 40’ıncı yılımızda yüzde 40 büyüme sağlamak. Global pazarlarda 65 ülkede faaliyetlerimizi yürüterek ihracatta yüzde 30 seviyesine ulaştık. İhracat hedefimiz de büyüme hedefimiz gibi 40. yılımızda yine yüzde 40. Büyüme stratejileri ile yurtdışı yeni pazarlar geliştirme çalışmalarımıza devam ediyoruz. 40. yılını kutlayan köklü bir şirket olarak yenilikçi, öncü, sektörde takip edilen, yaşam tarzı belirleyen bir marka olma özelliğimizi 2012 yılında da aynı şekilde sürdüreceğiz.”