Doğtaş Kelebek 373 mağazaya ulaştı!
Doğtaş Kelebek’in, 76’sı yurtdışında olmak üzere toplam 373 mağazası bulunuyor. Yılın ilk altı ayında yüzde 15 büyüyen Doğtaş’ın cirosu 322 milyon TL.
Türkiye’de tüketicilerin mobilya değiştirme sıklığının 7 yıla düştüğü belirtildi. Koltuk takımlarında ise bu süre 4-5 yıla kadar inebiliyor. Konu hakkında bilgi veren, önde gelen mobilya markalarından Doğtaş- Kelebek CEO’su Hulusi Acar, Türk halkının mobilyaya eskisi gibi evladiyelik gözüyle bakmadığını ifade etti.
Ekonomik durgunluk erteletiyor
Ekonominin son birkaç yılın en durgun dönemini yaşadığını ve güven endeksinin çok düştüğünü hatırlatan Hulusi Acar, “Böyle dönemlerde insanlar mobilya değiştirme planlarını erteliyor. Yeni evlenenler ise mobilya alıyor ama daha az bütçe ayırıyor” bilgisini verdi. Türkiye’de son yıllarda evlerin küçülmeye başladığını belirten Acar, bu sebeple daha küçük ve fonksiyonel ürünlerin tercih edildiğini kaydetti.
Cari fazla veriyor
Mobilyanın cari fazla veren bir sektör olduğuna işaret eden Acar, 2,5 milyar dolarlık ihracata karşılık sadece 1 milyar dolar ithalat gerçekleştiğini ifade etti. Türkiye’de 61 şehirde mobilya üretim yapıldığını ve 50 bin üretici olduğunu kaydeden Acar, sektörün 500 bin kişilik bir istihdamı olduğunu da vurguladı.
Mobilya sektöründe yüzde 18 olan KDV oranını eleştiren Acar, mobilyanın zorunlu ihtiyaç olduğunu ve vergi oranının yüzde 8’e indirilmesi gerektiğini belirtti. Acar, “Bu kadar yüksek vergi oranı ile kayıt dışılık ile mücadele edilmesi mümkün değil” dedi. Sektörde 9 taksit sınırının da devam ettiğini hatırlatan Acar, bunun da 15’e çekilmesi için çalıştıklarını söyledi.
Telefon şarj eden koltuk
14 yıl boyunca Turkcell’de çalıştıktan sonra istifa ederek Doğtaş’ın başına geçen Hulusi Acar, mobilyanın da teknolojiden fazlasıyla faydalandığını söylüyor. Özgün ve teknolojik tasarımlar için ARGE merkezi kurduklarını belirten Acar, telefon şarj eden koltuk gibi mobilya ile teknolojiyi birleştiren dijital koltukları yakında piyasaya çıkaracaklarını söyledi.
373 mağazaya ulaştı
Doğtaş Kelebek’in, 76’sı yurtdışında olmak üzere toplam 373 mağazası bulunuyor. Yılın ilk altı ayında yüzde 15 büyüyen Doğtaş’ın cirosu 322 milyon TL. Hem Doğtaş hem de Kelebek’i bir dünya markası yapmayı hedeflediklerini söyleyen Acar, “Biz sattıktan sonra da ürününün arkasında duran marka olmak istiyoruz” dedi.
Bugün