Kent Haberleri

Doğu Anadolu'ya 7 dev ulaşım projesi müjdesi!

Kara yolları 12’nci Bölge Müdürlüğü tarafından Erzurum sınırları içerisinde yapımı süren 7 tünelle Doğu Anadolu Bölgesi, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne bağlanacak.


Kara yolları 12’nci Bölge Müdürlüğünce Erzurum sınırları içerisinde yapımı süren 7 tünelle, Doğu Anadolu Bölgesi, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne bağlanıyor.

Posta gazetesinde yer alan habere göre, tamamlanan tünel projeleriyle, bölge ekonomisi yeni bir ivme kazanmış olacak. Erzurum-Rize arasında yapılan tünellerin inşaatı tamamlandığında iki kent arasındaki yol 41,2 kilometre kısalacak. 

Karayolları 12’nci Bölge Müdürü Enver Şerif Bağ, Erzurum sınırları içerisinde yapımı süren tünellerle ilgili bilgilendirmeler yaptı. Erzurum’da 7 tünel projesinin bulunduğunu dile getiren Bağ, yapımı devam eden tünellerde çalışmaların aralıksız sürdüğünü söyledi.

ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

Yapımına 2012'de başlanan 6,5 kilometrelik Kop Dağı Tüneli'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. Yapımı tamamlandığında Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayacak 2 bin 409 rakımlı Kop Geçidi'ne yapılan Kop Tüneli ile hem mesafe kısalacak hem de araçların güvenliği sağlanacak. Kış aylarında kar ve buzlanma sebebiyle sık sık kazaların meydana geldiği Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgeleri arasındaki ulaşım, tünelle daha kolay ve rahat olacak. Projeyle milyonlarca lira tasarruf da sağlanacak. Erzurum'un Karadeniz ile olan ticaret ağına hareketlilik kazandıracağı düşünülen tünelle bölge turizminin de canlanması hedefleniyor.

1 SAATLİK ZAMAN KAZANDIRACAK

Erzurum-Rize kara yolunun Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçesi arasında yapımı devam eden, Türkiye'nin en büyük tünellerinden Ovit Tüneli'nin devamı olarak İspir ilçesinde inşaatına başlanan Kırık Tüneli'nin inşaatı sürüyor. Tamamlandığında söz konusu kara yolunu 33 kilometre kısaltarak, sürücülere yaklaşık 1 saatlik zaman kazandıracak Kırık Tüneli, bittiğinde sürücülere konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı da sunacak. 

Hizmete alındığında Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayacak ve transit taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak olan tünel sayesinde, Gürbulak Sınır Kapısı'na kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak.

2 BİN 380 METRE UZUNLUĞUNDA

Erzurum'un Uzundere ilçesinde ve Türkiye'nin en doğusundaki kuzey-güney aksından Gürcistan'a kadar uzanan ve ilçedeki doğa harikası Tortum Gölü ile Tortum Şelalesi yakınındaki geçitte tünel yapılması için çalışılıyor.

Özellikle kışın kapanan yoldaki trafiği rahatlatmak ve turizmi canlandırmak amacıyla Kara yolları Genel Müdürlüğü ve Uzundere Kaymakamlığı koordinesinde hazırlanan tünel projesinin inşaatı tamamlandığında tek tüp olarak 2 bin 380 metre uzunluğunda hizmete açılacak.

Bölgedeki viraj ve yokuşları ortadan kaldırarak turizme ciddi katkı sağlayacak tünel projesi uluslararası taşımacılık yapan sürücülerin yol çilesine çare olup kazaların da önüne geçilmiş olacak.

TURİZME İVME KAZANDIRACAK

Yöreye ulaşımı kolaylaştırarak yerli ve yabancı turistler için bölgeyi cazibe merkezi haline getirmesi planlanan tünel, sürücülere yakıt tasarrufu sağlamanın yanı sıra ilçenin barındırdığı birçok turizm faaliyetine ivme kazandırmış olacak.

Tünel, ulaşıma açılmasıyla Cittaslow İcra Kurulunca "sakin şehirler" ağına kabul edilen Uzundere'deki Tortum Gölü, Tortum Şelalesi, Yedi Göller ve Öşvank Kilisesi gibi tarihi ve turistik yerleri ziyaret edecek turistler, konforlu ulaşım imkanına kavuşacak. 

YÜZLERCE İŞÇİ ÇALIŞIYOR

Erzurum Çirişli Tüneli ve bağlantı yollarıyla Erzurum-Bingöl Karlıova yolu hem daha güvenli olacak hem de kısalacak. 

Kış mevsiminde olumsuz hava koşulları nedeniyle sürücülere geçit vermeyen Erzurum-Bingöl kara yolundaki 2 bin 400 rakımlı Çirişli Geçidi de tünelle aşılacak. Geçtiğimiz Haziran ayında ihalesi gerçekleştirilen ve yer teslimi sağlanan iki tüplü tünel için çalışmalar yüzlerce işçi ile geceli gündüzlü sürüyor. Erzurum-Bingöl kara yolu Çirişli mevkiinde hayata geçirilecek olan 4 bin 750 metrelik çift tüp geçişi toplam 9 bin 500 metre uzunluğundaki tünel ile yol kotu 2 bin 390’lardan 2 bin 90’alara düşecek ve yolun kış aylarında da daha az bakım maliyetleriyle açık kalması sağlanacak. Projenin 2020'de bitirilmesi hedefleniyor. 

YAPIMINA YAKINDA BAŞLANACAK

Tortum-Narman yolundaki 2 çarpı 4 bin 375 metre uzunluğunda olan Kireçli Tüneli’nin proje çalışmaları da tamamlandı. 

2 çarpı 4 bin 600 metre uzunluğundaki Nenehatun Tüneli proje çalışmaları da Kara yolları 12’nci Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülüyor. Tünelin yapımına yakın bir zamanda başlanılması planlanıyor.

2 BİN 359 RAKIMDA

Erzurum-İspir yolunda hayata geçirilen Dallıkavak Tüneli toplamda 6,2 kilometre olacak. 2019'da tamamlanması planlanan tünelle yolda 4,4 kilometre kısalma sağlanmış olacak. 2012'de yapımına başlanan olan tünel, Erzurum-İspir yolunun en yüksek geçitlerinden biri olan Dallıkavak Geçidi'nde 2 bin 359 rakımda bulunuyor.