22 / 11 / 2024
fuzul

Doğu Avrupa’nın en büyük inşaat projelerinden biriydi... İnşaat işçileri grev kararı aldı!

Doğu Avrupa’nın en büyük inşaat projelerinden biriydi... İnşaat işçileri grev kararı aldı!

Doğu Avrupa’nın en büyük inşaat projelerinden birini hayata geçirmeye hazırlanan Slovenya’da işçiler grev kararı aldı.




Yapı Merkezi, Özaltın İnşaat ve Kolektor CPG’nin kazandığı ve toplamda 628 milyon euro değerindeki demiryolu projesinde çalışan binlerce işçi, grev kararı aldı.

DOĞU AVRUPA'NIN EN BÜYÜK PROJELERİNDEN BİRİ

Slovenya’nın en büyük altyapı projesi olarak bilinen Divaca-Koper Demiryolu'nda işçiler grev kararı aldı. Slovenya Devleti'nin 2021 yılında yaptığı ve toplamda 628 milyon euroluk ihale edilen projede çalışan inşaat işçileri fazla mesai ücretleri ve yüzde 30 oranındaki ek ücret ödenmesi talebiyle grev başlattı. 

15 Şubat tarihinde yapılacak olan greve, Sloven İnşaat İşçileri Sendikası da katılacak.  Sendikadan yapılan açıklamada 1 Şubat tarihinden itibaren temel ücretlerinde artış talebinde bulundukları belirtildi.

Doğu Avrupa’nın en büyük inşaat projelerinden biriydi... İnşaat işçileri grev kararı aldı!

EN BÜYÜK İNŞAAT PROJESİ

Patronlar Dünyası'nda yer alan habere göre; 2021 yılında yapılan ihale ile alınan projeyi Kolektor CPG-Yapı Merkezi-Özaltın Konsorsiyumu kazanmıştı.

Yapı Merkezi tarafından o dönem yapılan açıklamada, ihalenin sonuçlanmasından sonra, Slovenya’nın en büyük inşaat projesi kapsamında yer alan LOT 2 için 31 Mart 2021 tarihinde Slovenya Altyapı Bakanı Jerneja Vrtovca, Yapı Merkezi Holding CEO’su Aslan Uzun, Özaltın COO’su Ahmet Düren, Kolektor CPG Direktörü Kristjan Mugerli’nin de katılım sağlamasıyla imza töreni düzenlenmişti.

2026 YILINDA KULLANIMA AÇILACAK

Slovenya Altyapı Bakanı Jerneja Vrtovca, Projenin 2025 yılında tamamlanmasını ve 2026 yılında da kullanıma açılmasını planladıklarını açıklamıştı.

 Yapı Merkezi Holding CEO’su Aslan Uzun ise o dönemde, “Slovenya’nın gelişimine katkı sağlayacak böyle değerli bir projede yer almak bizler için hem mutluluk ve hem de gurur kaynağı. On yıldan fazla bir süredir izlediğimiz bu projede başarıya ulaşmak büyük bir mutluluk oldu. Aynı zamanda Yapı Merkezi olarak İsveç’te devam eden projemizden sonra Avrupa’da gerçekleştireceğimiz ikinci proje olması nedeniyle de bizim için ayrı bir önem taşıyor” diye konuşmuştu.

Proje kapsamında 37 bin 965 metre uzunluğunda 6 adet tünel, 450 ve 650 metre uzunluklarında iki viyadük yer alacak.

Almanya demir yolunda çalışanlar greve girdi! Tam 50 saat grev kararı alındı! 

Grev dalgası yayılıyor, havacılık ve ulaşım sektörleri kilit

Geri Dön