Ulaşım

Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı sorusu mecliste!

Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Doğu Karadeniz'e yönelik demiryolu projelerine ilişkin sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti. İlk sorusu "Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı?" oldu..


Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Doğu Karadeniz'e yönelik demiryolu projelerine ilişkin sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti.


Bayraktutan önergesinde; "Demir yolunun Giresun'a ve dolayısıyla Doğu Karadeniz bölümüne ulaşmasıyla ulusal boyutta sağlanan gelişim, gelecekte uluslararası boyuta taşınacaktır. Gelecekte Karadeniz havzasında uluslararası ticaretin artmasına bağlı olarak Doğu Karadeniz kıyısındaki limanların da önem kazanması beklenmektedir. Demir yolunun faaliyete geçirilmesiyle Karadeniz'deki limanların hinterlandı genişleyecek ve transit ticaretten alacakları pay artacaktır.


Hem demiryolunun yapımı esnasında hem de bittikten sonra geçmiş olduğu yerlerde sağlayacağı istihdam bölge ekonomisine katkı sağlayacaktır. Fındık, çay, hayvansal ürünler gibi bölgesel ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlara ulaştırılması hem kolay hem de ucuz olacaktır. Yine bölgede orta ve küçük ölçekli sanayi ile turizmin gelişmesine büyük katkı sağlanacaktır." dedi.


Ordu-Giresun-Trabzon-Rize-Batum ve Artvin'i yani Doğu Karadeniz Sahillerini kapsayan olası demiryolu hattının Artvin üzerinden Erzurum'a ulaşarak ağını tamamlayabileceğini söyleyen Bayraktutan "Özellikle Artvin yolunun coğrafi ve ulaşım zorlukları, aynı zamanda iklimsel engeller bölge ekonomisine olumsuz yönde etki etmektedir. İstanbul Ankara gibi Ülkemizin güzide şehirlerinde olduğu gibi istasyonlar kurulup ilçe ilçe ulaşım sağlanıp hem zamandan hem sosyo-ekonomik birçok etkiden ülkemiz adına kar sağlamış olabiliriz." diye ekledi.


Bayraktutan'ın bu bağlamdaki soruları


1. Doğu Karadeniz'de demiryolu yapmayı düşünüyor musunuz?


2. Uluslararası ticaretin olduğu ve ipek yolu gibi tarihsel bir çok yolun güzergahında, demiryolunun yapılması ve faaliyete geçmesi Türkiye adına bir kazanım olmaz mı?


3. Sahilden tünel ve viyadüklerle yapılacak ömürlük demiryollarının Artvin'e oradan Erzurum'a bağlandığı düşünülürse bugünkü ulaşım koşullarından Türkiye ekonomisi daha kazançlı çıkmaz mı?


4. Bakanlığınızca yıllardır bitmeyen ve coğrafi olarak da asla bitmeyecek olan Arhavi-Hopa-Artvin-Erzurum karayolunun Demir ağlarla döşenip ulaşımın ve yük taşımacılığının bu yolla yapılamaması uzun vadeli düşünülünce ülkemiz ekonomisine ve sosyolojik hayata bir kazanım değil midir?


5. Artvin'in o zor koşullarında kamyon, tır ve kamyonet gibi benzer ulaşım araçları ile yük taşıyanların ekonomik giderleri ve zaman kayıpları göz önüne alındığında demiryolunun ne kadar önem taşıdığını bir kez daha anlıyoruz. Peki, bu önemi siz de anlıyor musunuz?


6. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde ülkemizde inşa edilmesi düşünülen demiryolu ağı nasıldır?


7. Ülkemiz ulaşımında demiryolunun önemi ve yeri nedir? Diğer ulaşım tercihindeki sıralaması nedir? Nedenleri ile birlikte açıklar mısınız?