Doğuş Otomotiv, Lozan'da Porsche showroomu açtı
İsviçre'nin Lozan şehrinde en büyük Porsche showroom'unu açan Doğuş Otomotiv, bu yıl 280 adet Porsche satmayı planlıyor
Dünyada Volkswagen Grubu'nun tüm markalarını temsil eden tek distribütör olan Doğuş Otomotiv, İsviçre'nin 160 bin nüfuslu Lozan şehrinde açtığı Porsche showroom'uyla Türkiye'deki kadar başarılı olmayı planlıyor. Eylül 2009'da `D-Auto Suisse SA' adıyla hizmete başlayan Porsche satış ve servis merkezi için 23 milyon İsviçre Frankı yatırım yapılmıştı. 5 bin metrekare alanda hizmet veren showroom, İsviçre'nin en büyük ve en modern Porsche merkezi oldu.
En çok Zürih'te satılıyor
Ocak ayında Lozan'da en yüksek Porsche satışını yapan ve mart ayına kadar 41 aracı teslim eden D-Auto Suisse, bu yılın tamamında 280 adet Porsche satmayı hedefliyor. Doğuş Otomotiv böylece, tamamına sahip olduğu D-Auto Suisse ile sadece Lozan şehrinde Türkiye'deki kadar Porsche satmış olacak. Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ali Bilaloğlu, İsviçre'nin tamamında 2 binden fazla Porsche satıldığını belirterek, "En yüksek satış Zürih'te yapılıyor. İsviçre'de daha rahat satılıyor. Orada pazarlık yok" dedi.
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ali Bilaloğlu ve Doğuş Otomotiv Finans-Mali işler Direktörü (CFO) Berk Çağdaş 2009 yılı finansal sonuçları ile 2010 yılı hedef ve öngörülerini açıkladı.
Doğuş Otomotiv Grubu olarak, 2009'da 3 milyar liradan fazla iş hacmi yarattıklarını söyleyen Aclan Acar, artık yurtdışına hizmet ihraç ettiklerini belirtti. Acar, "Lozan'da bulunan D'Auto Suisse ile biz bu adımı attık. Dünyaca ünlü bir Alman markasını, İsviçre'de satan Türk şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. Şirketimizle İsviçre'de ocak ayı Porsche satışlarında birinciliğe oturduk" dedi.
Banka dışı sektörler itibarıyla Doğuş Otomotiv'in, grupta ciro ve kârlılık açısından birinci sırada yer aldığını ifade eden Acar, grubun inşaat şirketinin proje bazlı faaliyetlerde bazen öne geçtiğini anlattı. Acar, 2010 ve 2011 yılları için şu anda planladıkları bir uluslararası yatırım olmadığını belirterek, "Bu yıl Türkiye'ye ve yatırımlarımıza odaklanacağız" dedi. Ali Bilaloğlu ise 2010 yılında 2-2.5 milyar lira civarında ciro ve pazar paylarını yüzde 10'a çıkartmayı hedeflediklerini açıkladı. Bilaloğlu, şöyle konuştu:
"2009 yılında sağlanan teşvik paketleri ve kampanyalar özellikle binek araç ve hafif ticari araçta etkili olurken ağır vasıta ve lüks araçta düşüş yaşandı. Hedefimiz 2010'da pazar payımızı yüzde 10'na çıkarmak. 16 yeni modelle ürün yelpazemizi genişleteceğiz."
Bilaloğlu, 2010'da toplam pazarın 520 bin adetler civarında olmasını öngördüklerini, Doğuş Otomotiv'in 2010 yılı satışlarının ise 2009'a paralel 52-53 bin adet olmasını beklediklerini ifade etti.
Radikal