Dolmabahçe-Bomonti tüneli trafiğe soluk aldıracak!
Dolmabahçe - Bomonti tüneli ulaşıma açıldı. Tünel, Beşiktaş ve Karaköy yönünden gelenleri trafiğe girmeden E-5 ve köprüye bağlıyor
Akıllı kamera ve sensör sistemleriyle donatılan Dolmabahçe - Bomonti tüneli ulaşıma açıldı Tünel, Beşiktaş ve Karaköy yönünden gelenleri trafiğe girmeden E-5 ve köprüye bağlıyor
Şehir trafiğini rahatlatmak amacıyla Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilen Dolmabahçe- Bomonti Tüneli ulaşıma açıldı. Yapımına iki yıl önce başlanan Dolmabahçe- Bomonti Karayolu Tüneli, Beşiktaş ve Karaköy yönünden gelen araçların Taksim trafiğine girmeden E-5 ve köprüye bağlanmalarını sağlıyor. Tünelden ayrıca Kağıthane-Piyalepaşa tüneline de geçiş yapılabiliyor. 203 milyon TL'ye malolan tünelle birlikte Kağıthane- Dolmabahçe arasındaki yol 5 dakikada katediliyor..
2 BİN 430 METRE UZUNLUĞUNDA
Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak düzenlenen 2 bin 430 m uzunluğundaki tünel iki şeritli olarak inşa edildi. Yol kaplaması, yangına dayanıklı malzemeden yapıldı, ışık yansıtmasının önüne geçilmesi için de yüksek özellikli betonla kaplandı. Tüneldeki tüplerin tek yön olarak inşa edilmesiyle kaza riski büyük oranda azaltılırken, çoğu Avrupa ülkesinde bulunmayan emniyet şeridi uygulamasıyla güvenlik düzeyi de artırıldı. Karayolu tünellerinin denetimi, akıllı kamera ve sensörlerden oluşan sistemle, meydana gelebilecek kaza ve yangın gibi olaylara anında müdahale etmek üzere ayarlandı. Tünel içerisinde 50 metrede bir yerleştirilen optik kameralar ve sensörlerden oluşan sistem, meydana gelebilecek olağanüstü durumlarla ilgili oluşturulan 134 senaryoya göre müdahalede bulunabiliyor. Sistem sayesinde, tünellerde meydana gelebilecek kaza, yangın ve benzeri her tür durum tespit edilerek müdahale birimleri buraya yönlendiriliyor.
Zeynel YAMAN/Sabah