DOMOTEX Middle East halı ve zemin ürünleri fuarı düzenliyor!
Domotex Middle East, Halı ve Zemin Fuarı, İstanbul’daki 2. yılında yine uluslararası dev markalara ev sahipliği yapacak.
Bu yıl İstanbul’da ikincisi düzenlenecek olan DOMOTEX Middle East, halı ve zemin dünyasının son trendlerini ziyaretçileriyle buluşturmaya hazırlanıyor.
Geniş ürün yelpazesi ile Türkiye ve Ortadoğu’nun en kapsamlı zemin fuarı olmayı başaran DOMOTEX Middle East 7-10 Kasım tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçi ve katılımcılara zemin dünyasının kapılarını açacak.
Bu amaçla fuarla ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir basın toplantısı düzenlendi. Hannover-Messe International Istanbul Genel Müdürü Alexander Kühnel’in moderatörlüğünde düzenlenen toplantıda, Hannover-Messe International Istanbul Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Altıntop ve IHIB (İstanbul Halı İhracatçıları Birliği) Başkanı İbrahim Yılmaz’ın sunumları yer aldı.Toplantıda fuarın 2. yılında ürün yelpazesinin genişlediği, halının yanı sıra, zeminle ilgili her detayın fuarda sergileneceği belirtildi.
Fuarda, ev yapımı ve makine halı, kilim ve paspaslar, dokuma zemin kaplamaları (duvardan duvara), esnek yer döşemeleri, laminat, ahşap ve parke, tekstil makine ve aksesuarları, elyaf, iplik ve dokuma kumaşlar, yapay çim ve spor zeminler, döşeme, temizleme ve uygulama teknolojileri, doğal taş, mermer ve seramik yer karoları ziyaretçilerin beğenisine sunulacak. Ayrıca bu yıl tasarım ağırlıklı ürünler de fuarın odak noktası olacak.
Alexander Kühnel; “2023 hedefinde, halı sektörünün payının 5.5 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.”
Hannover Messe International İstanbul Genel Müdürü Alexander Kühnel konuşmasında Türkiye’nin, dünyanın 16., Avrupa’nın ise 6.büyük ekonomisi olduğuna değindi. 2013 ve 2014 yıllarında yüzde 3.7 büyüme öngörülen Türkiye’nin 2023 hedefinde halı sektörünün payının 5.5 milyar dolara ulaşacağının altını çizen Kühnel bu yıl fuara ilginin yüksek olduğunu belirtti. (2012 yılında ihracat rakamı 2 milyar USD’ye ulaşmıştır.)
Fuar, ilklere ev sahipliği yapacak!
DOMOTEX Middle East, bu yıl da fuarla eş zamanlı düzenlenecek, konferans ve ticari dernek toplantıları ile, profesyonellerle kapsamlı bilgi alışverişinde bulunma ve çeşitli görüşmeler yapma imkanı sağlayacak.
“R+T Fuarı”, ilk kez Domotex’ le eş zamanlı yapılacak
İnşaat şirketleri, mühendislik şirketleri, ticari kurumlar, üreticiler, yükleniciler, distribütörler, acenteler, perakendeciler, toptancılar, mimarlar, iç tasarımcılar, basın ve medya tarafından büyük ilgi göreceği belirtilen R + T Turkey Fuarı, panjur, otomatik kapı-geçiş ve güneşten koruma sistemlerine dair Türkiye’deki tek ve ilk ticari fuar olacak.
Satın alma programları sürecek!
Geçtiğimiz yıl başlatılan ve başarı ile gerçekleştirilen “Satın Almacı” programı ile bu yıl satın almacılara ek olarak hedef ülkelerden İç Mimarlar Odası, Mühendisler Odası, Halıcılar ve Parkeciler Odası gibi sektörel derneklerin başkanları ağırlanacak.
Creative Flooring bu yıl ilk kez düzenleniyor!
Bu yıl ilk defa düzenlenecek olan "Creative Flooring Özel Bölümü'nde" katılımcılar halı, parke , seramik , esnek yer döşemeleri gibi zemin kaplama uygulamaları sergileyecekler.
Hannover Messe International, Orsiad işbirliğiyle “Parke Yarışması” düzenleniyor.
Bu yıl ilk defa Hannover Messe International, Orsiad işbirliğiyle parke yarışması düzenleyecek. En yaratıcı, kullanışlı ve dikkat çekici renk parke yarışmanın birincisi olacak. Parke, masif parke ve laminat parke üreticileri bu yarışmada yer alabilicekler. Kazanan şirket fuarın ikinci günü açıklanacak ve ödül kazanacak.
Zeminin Geleceği Forumu (ZGF)
ORSİAD işbirliği ile düzenlenen “Zeminin Geleceği Forumu”nda (ZGF) parke sektörü, profesyoneller tarafından değerlendirilecek.
Ziyaretçi profili çok geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
DOMOTEX Middle East’in ziyaretçi profili iç mimarlar, mimarlar, endüstriyel ürün tasarımcıları, mobilya ve boya üreticileri, iplik üreticileri, planlamacılar, yatırımcılar, seramik ve fayans üreticileri, ihracat ve ithalatçılar, halı ve parke toptancıları, gayrimenkul komisyoncuları, yapı marketleri, müteahhitler, otel satın alma yöneticileri, alışveriş merkezleri ve kamu kuruluşlarının yanı sıra gemi ve yat satın alma gruplarından oluşuyor.
Bu yıl fuar hem metrekare olarak büyüyor, hem de ürün çeşitliliği artıyor
Fuarın 2012 yılında toplam 7.771 m2 alanda gerçekleşti ve 28 ülkeden 222 katılımcı şirket ağırlandı. Fuara katılan firmaların yüzde 50’sini Avrupa, yüzde 43’ünü Asya ve diğerlerini Ortadoğu oluşturdu. Geçen yıl fuarı toplam 5.099 sektör profesyonelin ziyaretetti, bunların %21‘i nin İran, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan ve Mısır’dan geldiği ve DOMOTEX Middle East’ in bu yıl daha geniş bir alana sahip olmakla kalmayıp aynı zamanda ürün çeşitliliğini de artırmayı hedefliyor.
İstanbul fuara hazır!
Fuar yetkilileri, OECD’nin raporuna göre Türkiye'nin 2012 yılında 3.3 % oranında büyüyeceğini, 22 ülke ile serbest ticaret anlaşması imzalanmasının Türkiye ve Orta Doğu’daki zemin kaplama sektörü profesyonellerine hızlı erişim sağlayacağına dikkat çekiyor. Uçuşlar ve vize uygulamaları sayesinde yabancılar için ülkeye kolay giriş ve 766 tesiste, 93 bin 299 yatak kapasitesi ile yeterli konaklama imkânının da bunu desteklediğinin altını çiziyorlar.