29 / 12 / 2024

Dorya'ya Amerika'dan tasarım ödülü

Dorya'ya Amerika'dan tasarım ödülü

Dorya Mybar tasarımı ile Amerika'nın en prestijli ödüllerinden biri olan Pinnacle Design Achievement Award'a layık görüldü



 

DORYA  Amerika"nın mobilya alanında en prestijli ödüllerinden biri olan Pinnacle Design Achievement Award" la ödüllendirildi. Dünyanın önde gelen mobilya  markalarının  45"i aşkın eserle katıldığı yarışmada,  œMybar adlı tasarımıyla Dorya, finale kalan üç eser arasında yeraldı.  

El yapımı mobilyalarıyla bir dünya markası olan ve 29 ülkede mağazaları bulunan Dorya, Amerikan pazarına gireli  3 ay olmasına rağmen büyük başarı elde etti.  şžirketin Dorya Contemporain Koleksiyonu"nda yeralan.MYBAR adlı tasarımı 2010 yılının en iyi üç tasarımından biri seçildi.

Amerikan Mobilya Tasarımcıları Derneği  (American Society of Furniture Design ) tarafından 1995 yılından beri düzenlenen Pinnacle Design Achievement Award  sektörde kalite ve yaratıcılığı teşvik etmek amacıyla düzenleniyor. Bu ödülü kazanan adaylar yaratıcılıkları ve sektöre katkıları ile tanınıyorlar.  

Dorya Amerika"da mağaza açmasından üç ay sonra bu yarışmaya aday gösterilen tek Türk firması oldu. Kazanan 3 inalisten biri olarak da başarısını ve  sektördeki yaratıcılığını perçinledi.  Amerika"ya girdiği ilk günden beri sektör otoriteleri tarafından büyük övgüler alan Dorya geçtiğimiz günlerde doğadan  aldığımızı doğaya veriyoruz kampanyaları çerçevesinde Ege Orman Vakfı işbirliği ile Seferihisar"da yanan ormanların yerine 200 hektarlık bir alana toplam  17.500 ağaç daha dikerek ağaç sayısını 30.000"e çıkardı. 2016 sonunda kadar bu sayıyı 100.000 adete çıkarmak üzere çalışmalarını sürdürüyorlar¦.

Dorya Mobilya  

 1979 yılında Ümit Yorgancıoğlu tarafından İzmir"de kurulan ve Manisa"daki fabrikasında üretim yapan Dorya el yapımı özgün tasarımlarıyla aralarında Amerika,  İtalya, Almanya, Mısır, İngiltere, Yunanistan ve Panama"nın yer aldığı 16 ülkeye düzenli olarak ihracat yapmaktadır. Dorya,  İzmir- İstanbul- Ankara- Bursa -  Moskova- Dubai “ Tahran “ High Point (ABD) olmak üzere toplam 8 mağazası ile tüketicilere ulaşıyor. Tüm planlama aşamalarında modern teknoloji kullanılmasına  rağmen, en temel özelliği hala geleneksel el işçiliği olan Dorya"da tüm parçalar yüzde 100 el işçiliği ve kullanıcıların istekleri doğrultusunda  düzenlenebilmekte. Nesilden nesile aktarılacak bir ayrıcalık sunan Dorya üç farklı koleksiyon altında mobilya tasarlıyor;  Heritage, Contemporain ve  Executive.  

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Yüzde 100 el işçiliğine Amerika'dan ödül

El yapımı mobilyalar üreten ve 29 ülkede mağazaları bulunan Dorya, 'Contemporain' isimli koleksiyonlarında yer alan MYBAR tasarımıyla, Amerika'dan ödül aldı. Ekim ayında düzenlenen Pinnacle Design Achievement Avvards'da, Dorya'nın bu tasarımı 2010 yümın en iyi üç tasarımından biri seçildi.

Dorya, Amerika'da Pinnacle Design Achievement Award'la ödüllendirildi. Dünyanın önde gelen mobilya markalarının 45'i ışkın eserle katıldığı yarışmada, )orya'nm Mybar adlı tasarımı, finale kalan üç eser arasında yer aldı. Dorya Yönetim Kurulu Başkanı Doruk Yorgancıoğlu, 'Amerika'nın tasarım alamnda en saygın ödüllerinden biri' dediği ödülü şöyle anlaüyor: 'Pinnacle Design Award, sektörde kalite ve yaraüolığı teşvik etmek amacıyla düzenleniyor. Bu ödülü kazanan ilk ve Türk firması olmaktan gurur duyuyoruz. (Amerikalılar) tasarımlarımızı ve özellikle kaliteyi çok takdir ediyorlar. Bizim için de çok hoş ve farklı bir tecrübe oldu.'

Dorya Mobilya, üretimde el işçiliğinden yararlanıyor. 'El işçiliği firmamız için, hatta dünyamız için gelecek değeri taşıyan ve Türk inşam olarak çok kabiliyetli olduğumuz bir alan. El işçiliği ile üretilen mobilya tarihi sanat kurallarına uygun, doğru ham madde ile ve doğru ölçülerde yapılıyorsa sanat değeri taşır' diyen Yorgancıoğlu, bu birleşimi oluşturmalım yıllar aldığmı; çok ciddi konsantrasyon ve yatırım gereküıdrgmi de sözlerine ekliyor Yorgancıoğlu sözlerine şöyle devam ediyor:''Amerika'da, Avrupa'da 150 yıllık finndar var: el işçiliği ile geldikleri yerleri korumaya çalışsalar da ekonomik nedenlerden bu mümkün olmuyor. Giderek pahalılaşan ve eğitimi çok zor olan bu meslek türü ne yazık ki yavaş yavaş yok olacak. Dorya olarak, amacımız bu değeri geliştirmek, Türkiye'den bu konuda otorite olan bir kurum yeşertmek.''

İstanbul, izmir ve Ankara'da birbirinden farklı modellerin ilgi gördüğünü söyleyen Yorgancıoğlu, bu anlamda genel bir Türk beğenisinden bahsetmenin zor olacağı görüşünde. 'Türkiye'deki satışlarımıza baktığımızda; İzmirlilerin daha fazla moda ile iç içe, güncel, en yeni malzemeleri ve en yeni modelleri tercih ettiğini söyleyebüirim. Ankaralılar daha klasik, sanat tarihi değeri olan, işçiliğimizin doruklarında olduğumuz Ürünleri seçiyorlar. İstanbul da büyük ölçüde  İzmir  gibi, ama çok büyük ve karışık bir şehir olduğu için, bir genelleme yapmak yanlış olur' diyen Yorgancıoğlu, Amerika'da ise Contemporain isimli güncel tasarımlarının ilgi gördüğünü belirtiyor.

Trend, fonksiyonel ürünlere kayıyor

Mobilya sektöründe fonksiyonel üretimlerin öne çıktığım söyleyen Yorgancıoğlu, 'Birden fazla yerde kuilanılabüen ürünler ilgi görüyor' diyor ve ekliyor 'Altından puf çıkan sehpalar, içinden sehpa çıkan dresuarlar gibi. Bunun yanı sıra teknoloji ile bütünleşmiş mobilyalar çıkışta. Kablo kalabalığını, dijital görünüm kirliliğini yutan mobilyalar üretiliyor. Masalann içine girip çıkan bügisayarlar, kalabalığı az gösteren TV ve DVD üniteleri gibi...'

Doğadan aldığını doğaya geri vermek

Dorya, 1996'dan beri 'Doğ Aldığını Doğaya Verme' adına da bir sosyal sorumluluk projesi yürütüyor. Ağaç hammaddelı Güney Amerika'dan temin et! de, gelecek nesillere ormansız; ülke bırakmamak fikriyle yola çıkmışlar. Yorgancıoğlu, proje başlangıcını ve hedeflerini şöyle açıklıyor: '1996 yılında bu proje annemle babamın Ege Orman Vakfı ile işbirliği sonucunda başladı. Her ne kadar verimli çalışmalarımız doğrultusund; gereğinden fazla ağaç kullanı sak da, gelecek nesiller ormaı kalmasın diye böyle bir yatın yapıyoruz. O zamanlar Havaa yolunda 12.500 ağaç dikilerel Dorya ormanr oluşturulmuşu Bu süre içerisinde farklı alanl dönemsel olarak 3 binin üzer: de ağaç daha dikildi. Son olar 2009 yılında yanan Seferihisc bölgesine 2 hafta önce 17.500 daha dikerek toplam ağaç sayımızı 33 bine çıkardık. 2016 yılında hedefimiz 100 bin ağaç.'

Ağaç dikim projesini yurtdişında da yapmayı planladıklarını belirten Yorgancıoğlu, 'Amerika'da Birleşmiş Millet 1 milyon ağaç kampanyasını destekliyoruz. BM işbirliği ve ihtiyacı olan farklı ülke ve alanlarda ağaç dikimine dest' veriyoruz. Bunun için bilinçle dirme ve farkmdalık yaratma yönelik çalışmalar yapıyoruz Bu konuya dikkat çekmek içi] sembolik olarak 'yeşil bir kot tasarladık. Onu sergiliyoruz. 1 koltuğun satışından elde edil gelir doğrudan Türkiye'de ve Amerika'da yürüttüğümüz bı ağaçlandırma projelerine gidiyor' diyor.
Hürriyet Emlak

 


Geri Dön