Genel

Doygun Gıda yeni üretim hattı kuracak!

Paketli ekmek pazarının önemli firmalarından Doygun Gıda, İstanbul Kıraç'taki fabrikasında kapasite artırmak için yeni yatırım yapacak. Günlük 40 ton un işleme kapasitesi 60- 65 tona çıkacak.

Paketli ekmek pazarının önemli firmalarından Doygun Gıda, İstanbul Kıraç'taki fabrikasında kapasite artırmak için yeni yatırım yapacak. Günlük 40 ton un işleme kapasitesi 60- 65 tona çıkacak.


Günde 40 ton un işleyen Doygun Gıda, yeni üretim hattı yatırımı yapacak. Doygun Ticaret ve Pazarlama Müdürü Murat Sertan Sağmanlı, “Kapasitemizi zorlamaya başladık. 2016 yılı içinde yeni bir üretim hattını devreye alma planımız var” dedi. Yeni üretim hattını bulundukları fabrikada kurmayı düşündüklerini belirten Sağmanlı, “Yerimiz var. Fabrikamız 18 bin 500 m2 alanda kurulu. Binamızın bir katı boş. Gerekirse, o katı da değerlendirmemiz mümkün” diye konuştu. Sağmanlı, yeni üretim hattının devreye girmesiyle günlük un işleme miktarlarının 60-65 tona kadar çıkacağını ifade etti. Taze ekmek dağıtımında İstanbul’a Tekirdağı ve İzmit’i eklediklerini aktaran Sağmanlı,” Türkiye’de tüketimin uygun olduğu illere de gitme planlamız var” açıklamasını yaptı. Sağmanlı, “Nielsen verilerine göre Ocak-Mart 2015 döneminde, İstanbul’daki pazar payımızı yüzde 16.2’den yüzde 23.4’e çıkardık. Ciromuzu da yüzde 45 ile rekor düzeyde artırdık. Bu yılın tamamında yüzde 25 pazar payı hedefliyoruz” diye konuştu. Sağmanlı, Doygun’un pazar payındaki yüksek artışın nedenleri hakkında, “Tam buğday tortilla, tiramisu keki, mayasız çavdar ekmeği gibi ‘farklı ve rakipsiz’ yeni ürünleri ürettik. Dost ve Kraft ürün gruplarında yenilikler yaptık. Ürün segmentasyonunu tüketici beklentilerine göre revize ettik. Dağıtım ağını genişlettik” şeklinde konuştu. 


Doygun ürünleri birçok zincir markette satılıyor. 


Günlük 3 ayrı depodan toplam 70 aracı sevkiyata çıkarak ekmek dağıtımı yapıyor. İstanbul, İzmit ve Tekirdağ’da 3 bin noktaya ulaşılıyor. Ekmek, taze tüketilmesi gereken, raf ömrü sınırlı bir ürün olduğu için İstanbul merkezden daha uzak bölgele-re dağıtım şimdilik yapılmıyor. Ancak bunanla ilgili yeni planlar var. İlerde bazı noktalara üretim yatırımı düşünülüyor. Doygun, dış pazara Azerbaycan’dan açılmış. Bu ülkede yatırım yapılarak üretim yapmış. Ancak sonra üretimden çıkarak, dondurulmuş ürün ihracatına başlamış. Azerbaycan'da zincir rafl arında Doygun ürünleri var. 


15 milyar dolarlık pazarda paketli payı yüzde 1.5 


Doygun şu anda tek fabrikada üretim yapıyor. Şirketin İstanbul Kıraç’taki fabrikasında 250 kişi çalışıyor. Türkiye çapında ve İstanbul’da ambalajlı ekmek pazarında 2. büyük firma. 


Paketli ekmek pazarında, 2018 yılına kadar toplam üretimde yüzde 48 artış öngörüldüğünü belirten Murat Sertan Sağmanlı, “Tüketici taleplerinin hijyenik ortamda, sağlıklı, el değmeden üretilen paketli ekmek yönünde olmasına karşın, açıkta satılan ekmeğin pazar payı halen yüzde 98.5. Açık ve paketlenmiş olarak toplam 15 milyar dolar olan toplam pazarda, paketlenmiş ekmeğin payı yüzde 1.5 seviyesinde” dedi.


Tam Buğday Ekmeği'ni hayatımıza sokan isim 


Doygun’un kurucusu Selçuk Berksan ile Doktor Haluk Dayıoğlu sağlıklı beslenmeye yönelik araştırmalar yapmışlar. 1997’de tam buğday ekmeği üretmeye karar vermişler. Bir yıla yakın denemeler olmuş. Üretime yönelik arayışların yanında buğdayın kabuğu ve kepeği ayrılmadan, olduğu gibi öğütülmesiyle elde edilen tam buğday ununu üreten bir un değirmeni bulunmuş ve bu değirmene özel üretim yaptırılmış. İlk numune 1998'de alınmış. İlk ürün ise, tam buğday ununun doyuruculuğuna ve uzun süre tok sağlamasına ithafen Doygun markasıyla 1999'da raflara çıkmış. Selçuk Berksan, yurtdışında yaygın olarak 'Wholewheat' terimine Türkçe karşılık olarak 'Tam Buğday' terimini kullanmış ve terim lüteratüre girmiş. Doygun Gıda, yüzde 100 yerli bir aile şirketi. 'Berksan' ailesine ait. Berksan ailesi Ülker ailesi ile akraba. Sabri Ülker, Selçuk Berksan'ın amcası. Selçuk Berksan'ın 3 evladı var. Bülent, Mehmet ve Levent Berksan. Selçuk Berksan'ın ayrıca kardeşi ile ortak olduğu Kar Şirketler Topluluğu başka sektörlerde faaliyet gösteriyor.


‘Mayasız ekmeğin Ar-Ge'si için 2 yıl çalıştık’


Doygun’un ekmek ağırlıklı perakende grubunda Haziran 2015 itibarıyla 30 çeşit ürünü var. Otel, restoran, kafe ve catering firmaları gibi endüstriyel mutfaklara Doygun Profesyonel markasıyla satış yapıyor. Acıbadem Hastanesi, Amerikan Hastanesi, Florance Nightingale Hastanesi ve Sofra gibi İstanbul genelinde 40 hastane ve projenin endüstriyel ekmek üretimini yapıyor. Piyasada paketlenmiş roll ekmek, gözeneksiz tost ekmeği, vitaminli light ekmek, kahveli tiramisu keki, ambalajlı geleneksel beyaz köy ekmeği ve mayasız ekmeği ilk kez üreten firma konumunda. Doygun Ticaret ve Pazarlama Müdürü Murat Sertan Sağmanlı, 'Mayasız ekmeğin Ar-Ge'si için 2 yıl çalıştık. Yüksek lif içeriyor. ticari maya kullanılmıyor. Ekşi maya yapıyorsunuz ve onu kontrol altında tutmanız gerekiyor. Her partide lezzetinin, kabarmasının aynı olması gerekiyor. Butik bir ürün, Hamburger ya da sandviç ürün. Hamburger ya da sanviç ekmeği gibi değil' dedi.


Dünya