22 / 11 / 2024
fuzul

Dudullu-Bostancı Metrosu'nun çalışmaları başladı!

Dudullu-Bostancı Metrosu'nun çalışmaları başladı!

Dudullu-Bostancı metrosunun tünel çalışmaları başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, çalışmalarla ilgili olarak bilgi verdi. Metro hattında 13 istasyon bulunuyor.




Anadolu yakasında yapılan Dudullu-Bostancı metrosunun tünel çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın butona basmasıyla başladı. 2019 yılında tamamlanması planlanan, 13 istasyonlu 14.2 km’lik metro hattı ile tek yönde saatte 43 bin 200 yolcu taşınacak.


GÜNDE 10 METRE KAZI YAPILACAK

Metro şantiyesinde düzenlenen törende konuşan İBB Başkanı Kadir Topbaş, “Bugün burada İstanbul’un çok önemli hatlarından bir tanesi, kuzey güney aksında diğer 3 hattı da kesen bir hat yapılacak. Günde 10 metre mesafe almak suretiyle bu kazıyı yapacaklar. Kısa sürede tamamlanmasını istiyoruz. Maliyeti 2 milyar 250 milyon” şeklinde konuştu.


Dudullu-Bostancı Metrosu nun çalışmaları başladı!


DİĞER METRO HATLARIYLA ENTEGRE OLACAK 

Metronun banliyö hattının yanı sıra 3 hatla kesişeceğini belirten Topbaş, yer altından yüzeye çıkmadan binlerce insanın ulaşımının sağlanacağını söyledi. Proje, Dudullu İstasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy (Yapımı devam ediyor) hattı, Kozyatağı İstasyonunda ise M4 Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattı ile entegrasyon sağlayacak. Bostancı İstasyonunda  Marmaray  ve Deniz ulaşım akslarıyla bağlantı sağlarken ihale aşmasında olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattıyla da bağlantılı olacak.


2019 YILINDA 489 KİLOMETRE RAYLI SİSTEME ERİŞECEĞİZ

Proje ile birlikte aktarma ve transfer merkezlerinin de yapılacağını belirten Topbaş, “Vatandaş aracıyla gelsin, park etsin, metroya binsin. Bu istasyonların yakın çevresinde 2.870 araçlık otopark programlandı” dedi. İstanbul’un dünyadaki en çok raylı sisteme sahip kent olacağını söyleyen Topbaş, “2019 yılında bir kısmı bitmeye yakın 489 km raylı sisteme erişeceğiz. İstanbul’daki raylı sistem 2023 yılında 1001 kilometreye ulaşacak, böylece dünyada en çok ve en modern raylı sisteme erişen bir kent olacak” dedi. Konuşmasının ardından butona basarak çalışmaları başlatan Topbaş, işçilerle birlikte anı fotoğrafı çektirdi, şantiyedeki işçilere baklava dağıttı.


HAT BİTİNCE TAKSİM’E 35 DAKİKADA ULAŞILACAK

Dudullu-Bostancı Metro hattı 90 saniyede bir sefer yapacak ve hattın yolculuk süresi 21 dakika olacak. Üsküdar-Çekmeköy hattında olduğu gibi sürücüsüz metro hizmet verecek. Hattın tamamlanmasıyla; Modoko’dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy’den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada ve Parseller Mahallesi’nden Bostancı’ya da 21 dakikada kesintisiz ulaşım sağlanabilecek.


PROJE KAPSAMINDA BULUNAN İSTASYONLAR 

1. Bostancı İstasyonu

2. Emin Ali Paşa İstasyonu

3. Ayşe Kadın İstasyonu

4. Kozyatağı İstasyonu

5. Küçükbakkalköy İstasyonu

6. İçerenköy İstasyonu

7. Kayışdağı İstasyonu

8. Türk-İş Blokları İstasyonu

9. İmes İstasyonu

10. Modoko İstasyonu

11. Dudullu İstasyonu

12. Yukarı Dudullu İstasyonu

13. Depo İstasyonu


Hürriyet 


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Dudullu-Bostancı metro hattının İstanbul'un çok önemli hatlarından biri olduğunu belirterek, "Kuzey-güney aksı, Anadolu yakasında diğer üç hattı da kesen, birbirine entegre eden bir sistem." dedi.


"Her Yerde Metro, Her Yere Metro" projesi kapsamında, Dudullu-Bostancı metrosu tünel açma çalışmaları, Kadir Topbaş'ın katıldığı törenle başladı. Topbaş, inşaat alanına kullandığı kamyonla geldi.


Topbaş, İstanbul'da günde milyonlarca insanın şehri katederken, yer altında da on binlerce insanın değişik metro hatlarında çalışmalarına devam ettiğini söyledi.


"Her Yerde Metro, Her Yere Metro" sloganından yola çıkarak yaptıkları çalışmalarla, en fazla yarım saatlik bir yürüme mesafesiyle bir metroya erişilebileceğini söylediklerini hatırlatan Topbaş, bunu başardıklarını aktardı.


Geçmişte müteahhitlerin, su olmadığı için binalarda hidroforlu sistemin bulunduğunu söyleyerek konutları sattığını, şimdi ise "Metroya 10 ya da 15 dakika" diye satışların yapıldığını ifade eden Topbaş, hafta sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle Kartal-Pendik-Tavşantepe metro hattının resmi açılışının gerçekleştirildiğini dile getirdi.


Dudullu-Bostancı metro hattını bu yıl içinde, 30 Ağustos en son kademesi olmak üzere, iki kademede açmayı düşündüklerini aktaran Topbaş, şöyle konuştu:


"Üsküdar-Ümraniye ve Çekmeköy-Sancaktepe'ye kadar ki daha sonra uzayacak, devam edecek. Yoğun bir çalışma içerisindeyiz. İstanbul'un çok önemli hatlarından biri. Kuzey-güney aksı, Anadolu yakasında diğer üç hattı da kesen, birbirine entegre eden bir sistem. Bir şehrin medeniyet ölçüsü, o şehirde yaşayan insanların toplu taşıma araçlarını kullanma oranına bağlı. Bunu kullanabilmek için medeni, kaliteli, konforlu ve güvenli olması gerekiyor. Bütün metrolarımız, en ileri teknoloji, en modern, en gelişmiş vagon ve sistemlerle donatılıyor. Akıllı metro hatları kurduk ve kuruyoruz. Yani işletmelerimiz, sürücüsü, makinisti olmadan da sistem çalışabilecek bir şekilde. Bu çok ileri bir teknoloji."


Topbaş, karıncalar gibi çalıştıklarını belirterek, "14,2 kilometrelik bir hat bu. 13 istasyonlu hat. Şu anda 4 TBM dediğimiz dev makineler, her biri fabrika gibi, büyük bir sistem. Çift tünel yapılıyor. Bu taraftan 2 TBM deliyor. Diğer taraftan da iki. Yani 4 TBM ile günde 10 metre mesafe almak suretiyle bu kazıyı yapacak." diye konuştu.


Çalışmanın kısa sürede tamamlanmasını istediklerini dile getiren Topbaş, "Takriben maliyeti ne biliyor musunuz? 2 milyar 250 milyon. Yani 2 katrilyon, 250 trilyon. Araçları, vagonlar hariç. Onları koyduğumuzda 3 katrilyona çıkar neredeyse. Devasa yatırım." değerlendirmesinde bulundu.


İstanbul'da, günde 30 milyon insanın hareket ettiğine, gelecekte bunun yaklaşık 50 milyona ulaşacağına dikkati çeken Topbaş, şöyle devam etti:


"Yapmakta olduğumuz metro inşallah tek istikamette 45 bin kişiyi taşıyacak. Her iki istikamette bu 90 bin kişi demektir. Ulaştırma Bakanlığımızın yapmakta olduğu eski İstanbul Banliyö hattıyla kesişiyor bir. Yukarıda, Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattıyla kesişiyor iki ve daha yukarıda da Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattıyla kesişecek, üç hatta entegre oluyor. Bu müthiş bir olay. Yani yer altında istediğiniz yerde, yüzeye çıkmadan milyonlarca insanın hareketini sağlayacak önemli bir şey. Bunu yaparken de özellikle aktarma istasyonları, transfer merkezleri olsun dedik. "


Bu istasyonların yakın çevresinde 2 bin 870 araçlık otoparkın programlandığını, bunlardan birinin hal binasının bulunduğu Ataşehir'deki alan olduğunu dile getiren Topbaş, "Büyük bir alan, çok kıymetli, milyarlar değerinde." dedi.


Topbaş, halktan gelen talebe göre bu değerli araziyi, altında otopark ve istasyon olan, insanların rahat hareket edebileceği bir park haline getirmeye karar verdiklerini aktararak, bugüne kadar 149,9 kilometre raylı sistem yaptıklarını anlattı.


Dudullu-Bostancı metrosu

Dudullu ile Bostancı arasında 13 istasyonda hizmet vermesi planlanan 14,3 kilometrelik metro hattıyla tek yönde saatte 43 bin 200 yolcu taşınacak. 2019 yılında tamamlanması hedeflenen Dudullu-Bostancı metro hattı 90 saniyede bir sefer yapacak ve yolculuk süresi 21 dakika olacak.


Hattın tamamlanmasıyla Modoko'dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy'den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada ve Parseller Mahallesi'nden Bostancı'ya da 21 dakikada kesintisiz ulaşım sağlanabilecek.


Proje kapsamında, Bostancı, Emin Ali Paşa, Ayşe Kadın, Kozyatağı, Küçükbakkalköy, İçerenköy, Kayışdağı, Türk-İş Blokları, İmes, Modoko, Dudullu, Yukarı Dudullu ve Depo istasyonları yer alıyor.


AA




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Dudullu ile Bostancı arasını 21 dakikaya düşürecek metro hattının tünel açma çalışmaları İBB Başkanı Kadir Topbaş'ın düğmeye basmasıyla başladı.


TBM tünel açma makinesiyle 14 kilometrelik hat her gün 10 metre ilerleyecek. Üsküdar-Ümraniye metrosunda olduğu gibi sürücüsüz metro çalışacak. Ataşehir'deki metro şantiyesinde basın mensuplarına açıklama yapan Topbaş, halihazırda 150 kilometrelik raylı sistem hattı inşaatının sürdüğünü ve 2019 sonrası bin kilometreye ulaşmayı hedeflediklerini vurgulayarak, “Bugün çalışmaya başlayan TBM tünel açma makinesi her gün 10 metre ilerleyecek. Metro hattı çift yönde saatte 90 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip. 13 durağın yer aldığı hat ile Dudullu-Bostancı arası 21 dakikaya düşecek” dedi.



Yeni Şafak


Haber Dünya'da şöyle yer aldı


2019 yılında tamamlanması planlanan Dudullu-Bostancı metrosunun tünel çalışmaları başladı.


Anadolu yakasında yapılan Dudullu-Bostancı metrosunun tünel çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın butona basmasıyla başladı.


2019 yılında tamamlanması planlanan yeni metro hattı, 13 istasyonlu 14.2 km’lik metro hattı ile tek yönde saatte 43 bin 200 yolcu taşınacak.


Metro şantiyesinde düzenlenen törende konuşan İBB Başkanı Kadir Topbaş, “Bugün burada İstanbul’un çok önemli hatlarından bir tanesi, kuzey güney aksında diğer 3 hattı da kesen bir hat yapılacak. Günde 10 metre mesafe almak suretiyle bu kazıyı yapacaklar. Kısa sürede tamamlanmasını istiyoruz. Maliyeti 2 milyar 250 milyon” şeklinde konuştu.


Diğer metro hatlarıyla entegre olacak  


Metronun banliyö hattının yanı sıra 3 hatla kesişeceğini belirten Topbaş, yer altından yüzeye çıkmadan binlerce insanın ulaşımının sağlanacağını söyledi. Proje, Dudullu İstasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy (Yapımı devam ediyor) hattı, Kozyatağı İstasyonunda ise M4 Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattı ile entegrasyon sağlayacak. Bostancı İstasyonunda Marmaray ve Deniz ulaşım akslarıyla bağlantı sağlarken ihale aşmasında olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattıyla da bağlantılı olacak.


2019 Yılında 489 kilometre raylı sisteme erişeceğiz 


Proje ile birlikte aktarma ve transfer merkezlerinin de yapılacağını belirten Topbaş, “Vatandaş aracıyla gelsin, park etsin, metroya binsin. Bu istasyonların yakın çevresinde 2.870 araçlık otopark programlandı” dedi. İstanbul’un dünyadaki en çok raylı sisteme sahip kent olacağını söyleyen Topbaş, “2019 yılında bir kısmı bitmeye yakın 489 km raylı sisteme erişeceğiz. İstanbul’daki raylı sistem 2023 yılında 1001 kilometreye ulaşacak, böylece dünyada en çok ve en modern raylı sisteme erişen bir kent olacak” dedi. Konuşmasının ardından butona basarak çalışmaları başlatan Topbaş, işçilerle birlikte anı fotoğrafı çektirdi, şantiyedeki işçilere baklava dağıttı.


Hat bitince Taksim'e 35 dakikada ulaşılacak 


Dudullu-Bostancı Metro hattı 90 saniyede bir sefer yapacak ve hattın yolculuk süresi 21 dakika olacak. Üsküdar-Çekmeköy hattında olduğu gibi sürücüsüz metro hizmet verecek. Hattın tamamlanmasıyla; Modoko’dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy’den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada ve Parseller Mahallesi’nden Bostancı’ya da 21 dakikada kesintisiz ulaşım sağlanabilecek.


Proje kapsamında bulunan istasyonlar:


1. Bostancı İstasyonu

2. Emin Ali Paşa İstasyonu

3. Ayşe Kadın İstasyonu

4. Kozyatağı İstasyonu

5. Küçükbakkalköy İstasyonu

6. İçerenköy İstasyonu

7. Kayışdağı İstasyonu

8. Türk-İş Blokları İstasyonu

9. İmes İstasyonu

10. Modoko İstasyonu

11. Dudullu İstasyonu

12. Yukarı Dudullu İstasyonu

13. Depo İstasyonu


Dünya


Geri Dön