23 / 11 / 2024

Dumankaya Adres, 900 kişiyi ev sahibi yaptı!

Dumankaya Adres, 900 kişiyi ev sahibi yaptı!

Dumankaya, "doğru zamanda doğru proje" ile krizde de konut satışı gerçekleştirdi




Krize rağmen peş peşe açıkladığı konut projeleriyle dikkat çeken Dumankaya İnşaat'ın Yönetim Kurulu üyeleri Ali ve Uğur Dumankaya, "doğru zamanda doğru proje" ile krizde bile konut satılabileceğini ispatladıklarını söylüyor ve 2010'un inşaat sektörü için çok daha iyi geçeceğinin müjdesini veriyor.

Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu üyesi Uğur Dumankaya, Pendik- Kurtköy ve Tuzla Aydınlı bölgesinin hızla geliştiğine dikkat çekerek "İki bölgede daha çok arsamız var. Kurtköy ve Aydınlı bizim arka bahçemiz. Her büyük inşaat şirketinin bir arka bahçesi var; bizim arka bahçemiz de bu iki bölge. Burada yeni projelere imza atacağız" diyor.

Ali Dumankaya ise sadece Adres 1 -2 - 3 ve Adres Botanik projeleri ile, yaklaşık 900 kişiyi konut sahibi yaptıklarını belirtiyor. Ali Dumankaya, "Yani yaklaşık 900 İstanbullu daha Adres'ini buldu... Kriz var diye projeleri ertelemek yerine `nasıl projeler geliştirirsek tüketici ile buluşuruz" diye çalıştık. Krizde, Aydınlı'daki Adres projesinin yanında; Ataşehir'de Flex, Göztepe'de İkon Residence ve devam eden Vizyon projesinde stoktaki konutların çoğunu sattık" diyor.

Yeni projeler yolda

Ali Dumankaya, Kartal'daki Vizyon projesinde dairelerin yüzde 80'inin satıldığını bildirdi. Tuzla Aydınlı'daki Adres 1, Adres 2, Adres 3 projelerinde tüm konutların satıldığını, Adres Botanik projesinde ise satış oranının yüzde 75-80 civarında olduğunu bildirdi. Adres projeleriyle, insanları 39 bin TL'den başlayan fiyatlarla konut sahibi yaptıklarını söyleyen Ali Dumankaya, Adres Botanik'te ise halen 45 bin TL'den başlayan fiyatlarla daire sattıklarını aktardı. Metrekare fiyatları yaklaşık 1400 TL'den daire satılan Adres projesinin ardından; önümüzdeki aylarda Aydınlı bölgesinde yeni bir projeye başlayacaklarını aktaran Ali Dumankaya, bu projenin Sabiha Gökçen Havalimanı arazisinin karşısında yer aldığını, orman ve Marmara Denizi manzaralı olduğunu söylüyor.

Avrupa'da ilk proje

Bugüne kadar İstanbul'un sadece Anadolu yakasında proje geliştirdiklerini hatırlatıp, Başakşehir'deki projenin ne zaman satışa sunulacağını sorduğumuz Ali Dumankaya, "Bugüne kadar sadece Anadolu yakasında projeler geliştirdik gibi görünebilir ancak; İstanbul'un her bölgesiyle ilgileniyoruz. Bahçeşehir bölgesindeki projemiz, Akkoza projesinin bitişiğinde yer alıyor; aslında Esenyurt ilçesi sınırları içinde kalıyor. Bu projemiz herkesi çok şaşırtacak; çok iddialı bir proje yapacağız. Lansmanda  ne kadar farklı bir proje olduğunu göreceksiniz" diyor. Bugüne kadar o bölgede yapılan tüm projelerden daha farklı bir proje olacağını söyleyen Ali Dumankaya, Bahçeşehir'in önümüzdeki dönemde çok daha öne çıkacağını ifade ediyor. Çok nitelikli projelerin yer aldığı Bahçeşehir bölgesinde KİPTAŞ'ın da metrekaresi yaklaşık 1600 TL'den 100- 110 bin TL'den başlayacak fiyatlarla konut satmaya hazırlandığını hatırlattığımız Ali Dumankaya, "KİPTAŞ, arsayı çok ucuza maletmiş olabilir. Çünkü bölgede metrekare maliyetleri çok daha yükseğe geliyor. Biz de yaklaşık 800 konut yapacağız" diye konuşuyor.

Müşterinin yüzde 60'ı yatırım için alıyor

Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu üyesi Uğur Dumankaya, geçen yıl Eylül'de Lehman Brothers'in batması ile krizin `küresel' hale geldiğini belirterek "Gayrimenkul piyasası çok ciddi etkiledi. Tüketicideki kriz algısı had safhaya ulaştı. Satışlarımız da ciddi oranda düştü, iptaller başlamıştı" hatırlatmasını yapıyor. Dumankaya, "Eylül- Kasım aralığında büyük düşüşler yaşadık. Bu dönemde yine yerimizde durmanın doğru olmadığını düşündük. Tüketicinin kriz algısını kıracak projelere odaklandık. Biz satışlarımızın yüzde 60'ını yatırımcıya satıyoruz. Onlara uygun projeler yapma kararı verdik. Aralık'ta Adres'i açıkladık" diyor.

Müşteri yakalayacak projeler yaptık, çocuğu için alan oldu

Uğur Dumankaya, krizde hayata geçirdikleri projelerin de ilgi gördüğünü belirtiyor ve şunları paylaşıyor: "Krizdeki ilk projemiz Adres-1, müthiş ilgi gördü. Bu proje gerçekten müthiş bir Pazar ortaya çıkardı. O pazara devam ettik. 4'üncüsünü (Adres Botanik) çıkardık. Tüketicinin isteklerine paralel kendi modellerimizi geliştirdik. Arazinin size ait olması önemli. Metrekare fiyatını belirlerken maliyetlere de bakmak gerekiyor. Projenin kalitesinden de taviz vermemek gerekiyor. Adres projesi bu noktada tüketiciye hitap etti. Krizde bile konut satılacağını gösterdik. Bir yandan da krizin etkileri azalmaya başlayınca, nitelikli ve ağırlıklı olan projemizi erteledik. Mesela, İkon projesini önceden hazırladık ama yılbaşında hazır olmasına rağmen zorlasak satabilecekken, bekledik.  Şartların oluşmasını bekledik. Fakat İkon projesini de o bölgede belirli hedef kitleye uygun proje olarak yaptık. Yatırım amaçlı daire alanlar hatta o bölgede oturup da çocukları için daire almak isteyenler, gökdelen projesinde bulmak isteyen, uygun fiyata almak isteyenlere hitap ettik. O bölgede nitelikli projelerde bulunmayan fiyatlarla ortaya çıktık. Ciddi Pazar ve ciddi piyasa araştırması yapıldı. Müşteriyi yakalayacak projeler, uygun fiyatlı projeler yapmak istedik. Ciroyu artırmak ve artan ciroda oluşan karla gitmek istedik.
Ali Öztürk/Hürriyet Seri İlanlar


Geri Dön