Sektörel

Dumankaya İnşaat akla ilk gelen konut markası!

Dumankaya İnşaat markaya yatırım yaptı, 4 yılda marka bilinirliğinde akla ilk gelen iki firmadan birisi oldu

Gayrimenkul sektörünün önde gelen kuruluşlarından Dumankaya için GfK Türkiye'nin 2006 yılından beri düzenli olarak  gerçekleştirdiği Marka İmaj ve Konut Satın Alma Davranışları Araştırması'nın 2009 sonuçları belli oldu. Ekim-Aralık 2009 aylarında, önümüzdeki 2 yıl içinde konut satın almayı düşünen 510 kişi ile yapılan araştırma; marka bilinirliğinden konut satın alma davranışlarına, yeni bir konut için tercih edilen semtlerden ödeme ve teslim konularına kadar geniş bir çerçeveyi kapsıyor. Araştırmanın 2009 sonuçlarına göre Dumankaya hedef kitle nezdinde ilk akla gelen konut markası ve ilk akla gelen konut projesi olarak 2.sırada yerini aldı.


Dumankaya "Yenilikçi" Projelerle Biliniyor

Araştırma sonuçlarını  değerlendiren Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya; "Dumankaya olarak geliştirdiğimiz konutlar kadar markamıza da çok ciddi yatırımlar yapıyoruz ve yaptığımız tüm faaliyetleri ölçümleyerek kendimizi sürekli sınıyoruz. Sadece konut yaparak sektörün liderleri arasında yer almak imkansız, bunun için tüketicinin sesini dinleyerek ihtiyaçları doğrultusunda projeler geliştirmenin yanı sıra markanıza değer katacak doğru pazarlama stratejileri de geliştirmeniz gerekiyor. GfK Türkiye'nin yaptığı Marka İmaj ve Konut Satın Alma Davranışları Araştırması'nda doğru konumlandırma stratejilerimizin son 4 yıl içerisinde meyvelerini verdiğini ve neticesinde gayrimenkul sektöründe akla ilk gelen iki firmadan birisi olduğumuzu görüyoruz."dedi.


Dumankaya olarak 2006 yılında "ulaşılabilir ödeme koşulları" sunan bir firma olarak algılandıklarını söyleyen Uğur Dumankaya, "2007'de buna müşteri memnuniyetini de ekledik. 2009'a geldiğimizde ise markamız hakkında tüketici zihninde oluşan bu algılara yenilikçilik ve sürekli gelişim gibi kavramları da ekleyebildiğimizi görüyoruz. Bu algının oluşmasında 2009 yılı içerisinde geliştirdiğimiz Dumankaya Adres ve İKON projelerinin yanı sıra proje tanıtım aracımız Dumankaya Mobil'in de çok etkili olduğunu düşünüyoruz. Adres projesiyle sektörde yeni bir pazarın oluşmasına öncülük ederken Dumankaya İKON ile İstanbul'un ilk üçüz kulesini geliştirdik. Öte yandan Dumankaya Mobil adını verdiğimiz mobil tanıtım aracımız ile 1 ay süresince İstanbul'un önemli birçok noktasında bulunarak sektörde daha önce benzeri bir uygulaması olmayan bir tanıtım etkinliği gerçekleştirdik. Araştırma sonuçlarında da görüldüğü gibi bu farklı proje ve iletişim faaliyetleri sonuç verdi ve Dumankaya ilk akla gelen iki firmada biri olurken yenilikçi projeler anlamında da farklılaşabildi" dedi.

Dumankaya markasının ve konut projelerinin bilinirliği

Araştırma kapsamında hedef kitle nezdinde marka bilinirliği sorularından alınan yanıtlar sonucu Dumankaya, 2009 yılında ilk akla gelen konut markası ve ilk akla gelen konut projesi bazında ilk iki sırada yer alıyor. Dumankaya'nın en fazla bilinen projelerine bakıldığında ise "Dumankaya İkon (%42) ", "Konsept İstanbul (%26)" ve "Dumankaya Vizyon(%22)" olarak öne çıkıyor.


Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler


365 gün reklam yaptı tanınırlığını artırdı

Araştırma kuruluşu GfK'ya yaptırdığı araştırmaya göre Dumankaya, gayrimenkulde akla gelen ilk 2 markadan biri. Uğur Dumankaya, "Reklam, beton ve demir gibi olmazsa olmazımız" dedi

Araştırma kuruluşu GfK Türkiye, gayrimenkulcü Dumankaya için yaptığı araştırma sonuçları, şirketin, konut üretiminin yanı sıra pazarlamaya yaptığı yatırımlarının da sonuçlarını aldığını ortaya koyuyor. GfK Türkiye'nin 2006'dan beri düzenli olarak gerçekleştirdiği Marka İmaj ve Konut Satın Alma Davranışları Araştırması'nın 2009 yılındaki sonuçlarına göre, Dumankaya, hedef kitlesi doğrultusunda `ilk akla gelen konut markası' ve `ilk akla gelen konut projesi' olarak ikinci sırada yer alıyor.
GfK'nın Ekim-Aralık 2009 dönemini kapsayan araştırması, önümüzdeki 2 yıl içinde konut satın almayı düşünen 510 kişi ile yapıldı.

`Sadece konutla olmuyor'
Sonuçları değerlendiren Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, "Sadece konut yaparak sektörün liderleri arasında yer almak imkansız. Bunun için tüketicinin sesini dinleyerek ihtiyaçları doğrultusunda projeler geliştirmenin yanı sıra markanıza değer katacak doğru pazarlama stratejileri de geliştirmeniz gerekiyor" diye konuştu.
Dumankaya, GfK ile çalıştıkları ilk yıl olan 2006'da sadece `ulaşılabilir ödeme koşulları' sunan bir firma olarak algılandıklarını, 2007'de buna `müşteri memnuniyeti'ni de eklediklerini söyledi. 2009'da ise k bu algılara yenilikçilik ve sürekli gelişim gibi kavramların da eklendiğini vurgulayan Dumankaya, "Bu algının oluşmasında 2009 yılı içerisinde geliştirdiğimiz Dumankaya Adres ve İkon projelerinin yanı sıra proje tanıtım aracımız Dumankaya Mobil'in de çok etkili olduğunu düşünüyoruz" dedi.

En çok Dumankaya İkon ile tanınıyor
GfK'nın araştırmasının sonuçlarından biri de Dumankaya projelerinin tek tek bilinirliği yönünde oldu. Buna göre şirketin en fazla bilinen projesi yüzde 42 ile Dumankaya İkon. Proje, 149 metrelik 3 kuleden oluşuyor. En çok tanınan 2. proje ise yüzde 26 ile Konsept İstanbul. Proje, özellikle yatay bir yaşam sunmasıyla dikkat çekiyor. Şirketin en çok bilinen 3. projesi ise yüzde 22 ile Dumankaya Vizyon. Proje, şehrin landmarkları'ndan biri olmaya aday.

BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRMAK İÇİN NE YAPTI?
Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, reklama yatırdıkları parayı, inşaattaki beton ve demir gibi olmazsa olmaz gibi gördüklerini söyledi. Bu yüzden tüm projelerde toplam pazarlama giderinin proje satış bedelinin yüzde 7-8'i arasında değiştiğini ifade eden Dumankaya, son 4 yıldaki reklam harcamalarının ise 30 milyon TL olduğunu kaydetti. Dumankaya, son 4 yıl içinde uyguladıkları ana stratejiyi ise şu sözlerle anlattı:

- Proje isimlerinin hep Dumankaya uzantılı olmasına özen gösterdik.
- Reklamı yılın 365 gününe yaymaya çalıştık. Çünkü, tüketici unutkan. Reklamda sürdürülebilirlik çok önemli.
- Ağırlıklı olarak yazılı basını tercih ettik. Televizyon, internet ve açık hava reklamlarını yardımcı olarak görüyoruz.
- Sponsorlukları hep önemsedik.
- Sosyal sorumluluk projelerinde yer almak bir diğer dikkat ettiğimiz nokta. Önümüzdeki yıllarda daha da fazla önem vereceğiz.
- AVM'lerde stand kurmaktan hiç vazgeçmedik.
Tebernüş Kireçci