Genel

Dumankaya İnşaat Galatasaray'a sponsor mu oluyor?

Galatasaray’a göğüs sponsoru olmak isteyen Dumankaya 1+1 teklif ile masaya oturdu. Geçen yıl Huawei’nin 4.1 milyon dolara ismini yazdırdığı alan için Dumankaya’nın 4 milyon doların altında teklif verdiği öğrenildi.

Galatasaray’a göğüs sponsoru olmak isteyen Dumankaya 1+1 teklif ile masaya oturdu. Geçen yıl Huawei’nin 4.1 milyon dolara ismini yazdırdığı alan için Dumankaya’nın 4 milyon doların altında teklif verdiği öğrenildi.


Avrupa’da oynayacağı maçlar için THY’nin göğüs sponsoru olduğu Galatasaray, Türkiye’deki maçlar için Dumankaya İnşaat ile masaya oturdu. Tarafların 1+1 yıllık teklif üzerinde prensipte anlaştığı öne sürülürken, kulübün bu anlaşmadan elde edeceği gelirin geçen yılın altında kalacağı konuşuluyor. Edinilen bilgiye göre, 2014- 2015 sezonunda Çinli telekomünikasyon şirketi Huawei’nin 4.1 milyon dolara ismini yazdırdığı alan için Galatasaray bu yıl 4.5 milyon dolar talep etti; ancak, Dumankaya’nın 1 yıl için yaptığı son teklif 4 milyon doların altında kaldı. Anlaşmanın her iki tarafı da tatmin etmesi durumunda sonraki sezon da devam etmesi öngörüldü.


DERBİYE YETİŞMESİ PLANLANIYOR

20’nci şampiyonluğu kazanıp formasındaki yıldız sayısını 4’e çıkaran Galatasaray’ın aldığı sponsorluk teklifinin düşmesi dikkat çekerken, buna etki eden faktörlerin başında büyük sponsorların önemli kısmının futboldan çekilmesi ve ligin ilk 8 haftasının geride kalmasına rağmen hâlâ sponsor bulunamaması gösteriliyor. Fenerbahçe ile oynanacak derbilerin sponsorlar açısından önemsenen bir vitrin olduğu da göz önünde bulundurulduğunda ve taraftarın bu konudaki baskısı da dikkate alındığında 25 Ekim’de oynanacak ilk derbiden önce bir anlaşma yapılması kritik hale geliyor. Bu nedenlerden ötürü anlaşmanın derbiden önce imzalanmasının amaçlandığı öne sürülüyor.


KUR FARKI ZORLADI

Galatasaray’ı mali açıdan en çok zorlayan konu ise kurdaki artış. Geçtiğimiz ay açıklanan Haziran-Ağustos 2015 dönemi mali tablolarında zararın neredeyse ikiye katlanmasına neden olan kur farkı, sponsorluk gelirinde de kendini gösterdi. Geçen yıldan farklı olarak bu yıl şortunda da sponsor olmasına rağmen, forma sponsorluğundan gelen toplam gelirinin yaklaşık 9.4 milyon dolarda (8.3 milyon Euro) kaldığı hesaplanıyor. Geçen yıl ise şortta sponsor olmamasına rağmen 9.2 milyon dolar civarında gelir elde edildiği görülüyor. Burada da başrolü Euro-dolar paritesinin 1.3’ten 1.1’e gelmesi oynuyor.


FLORYA VE RİVA'YI BİRLEŞTİRİP ORTAK PROJE TEKLİF ETTİ

Dumankaya İnşaat’ın sponsorluk için yapılan görüşmede Galatasaray’ın gayrimenkulleriyle ilgili proje fikirlerini de gündeme getirdiği öğrenildi. Edinilen bilgiye göre, Dumankaya, kendisi veya başka şirketler aracılığıyla, Florya’daki Metin Oktay Tesisleri’nin kulübün Riva’daki arazisine taşınması ve bu iki arsanın farklı projeler geliştirilerek birlikte değerlendirilmesini önerdi. Tesislerin Riva’ya taşınması ve Florya’nın da imara açılmasının Riva’daki arsayı yatırımcı için cazip hale getireceğine dikkat çekilirken, projeleri üstlenecek şirketin kulüp için yeni tesisi de inşa edebileceği konuşuldu. Projelerde ofis ve otel gibi sürdürülebilir gelir getirecek yapıların da yer almasıyla kulübün borçlarını ödeyip artıya geçebileceği bir sistem yaratılabileceği ifade edildi.


RAKİPLERİN SPONSORLUK GELİRLERİ DAHA YÜKSEK

Fenerbahçe formasına göğüs sponsoru olan Yandex ile 3.9 milyon Euro’ya (4.4 milyon dolar) anlaşıldı. Avrupa’da ise THY aynı alana 2.3 milyon Euro ödedi. Halley’in sırta, Integral Forex’in şorta sponsor olduğu Fenerbahçe, toplam gelirini 10 milyon Euro’ya çıkardı. Göğsünde Vodafone, sırtında Beko ve kolunda Kalde olan Beşiktaş’ın geliri de 10 milyon Euro bandında.


Habertürk